דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ליגת אתנה / צעד ענק של מכבי אשדוד בדרך להבטחת האליפות

מכבי אשדוד ניצחה את מכבי רמת חן בתוצאה 67:54, וכעת היא רחוקה ניצחון אחד בלבד מאליפות רביעית ברציפות | בדקה ה-17 דניאל אדמס הכוכבת של רמת חן נפצעה, דבר שכנראה שינה את המשחק כולו

שחקניות מגבי אשדוד בניצחון על מכבי רמת חן/בליך במשחק השלישי בסדרה (צילום: ליגת אתנה לנשים).
שחקניות מגבי אשדוד בניצחון על מכבי רמת חן/בליך במשחק השלישי בסדרה (צילום: ליגת אתנה לנשים).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המשחק השלישי בסדרת הגמר של ליגת אתנה התקיים אתמול (חמישי). מכבי אשדוד עשתה צעד ענק בדרך להבטחת האליפות הרביעית ברציפות עם ניצחון מוחץ בחוץ על מכבי רמת חן בתוצאה 67:54. כעת מכבי אשדוד מובילה את סדרת הגמר בתוצאה 2:1 (הטוב מחמש) ורחוקה ניצחון אחד בלבד מאליפות רביעית ברציפות.

עד עכשיו כל הניצחונות בסדרה הושגו על ידי קבוצות החוץ, כנראה כתוצאה מהלחץ בו מצויות הקבוצות הביתיות. במשחק הראשון בסדרה ניצחה מכבי אשדוד ברמת חן 69:53 ועלתה ליתרון 1:0. במשחק השני בסדרה ניצחה מכבי רמת חן באשדוד עם ריצת 11:0 בדקות הסיום ובתוצאה הסופית 61:55.

כעת הגיעו הקבוצות למשחק השלישי שנחשב לעיתים למשחק החשוב ביותר בסדרה, כי לרב המנצחת בו גם מייצר מומנטום לקראת זכייה באליפות. לפני המשחק שתי הקפטניות אמרו מספר מילים לתקשורת: שירן צעירי התייחסה להרחקה של המאמנת שירה העליון במהלך המשחק השני אשר גרם לרמת חן לעשות מהפך גדול בדקות הסיום ולהשוות את המשחק. "במשחק האחרון הראנו הרבה אופי והוכחנו שאנחנו קבוצה אחת. נעשה הכל למען המאמנת שלנו. נעשה הכל למען המועדון. ניתן את הכל בשביל לנצח. זו הגדולה של הקבוצה ואני גאה בכל אחת ואחת מהשחקניות." שי דורון קפטנית אשדוד אמרה כי "עכשיו תוצאת הסדרה היא 0:0. מתחילים מחדש."

מהלך המשחק

הרבע הראשון היה מאוד צמוד ואם סקור יחסית גבוהה 21:20 לזכות מכבי רמת חן, כאשר המשחק הלך פנימה לטיפאני ג'קסון מאשדוד ודניאל אדמס מרמת חן. אף קבוצה לא הצליחה לייצר מומנטום והיתרון עבר מצד לצד.

בתחילת הרבע השני סלים של דניאל דיאמנט ודניאל רבר העלו את רמת חן ליתרון 25:20, אבל שי דורון עם חמש נק' רצופות השוותה את המשחק. הכדורים המשיכו להגיע לדניאל אדמס שנראתה נהדרת והעלתה את רמת חן ל-29:27, עם שתי זריקות עונשין מוצלחות. אדמס אחרי 13 דקות משחק כבר עם 12 נקודות. בצד השני קטיה לויצקי במשחק נהדר סיימה את המחצית עם 10 נקודות.

בדקה ה-17 במשחק קרה הרגע ששינה את המשחק ואולי את הסדרה כולה: דניאל אדמס הכוכבת של רמת חן נפצעה וירדה לחדרי ההלבשה. היא לא חזרה למשחק ואולי גם לא תחזור לסדרה. זו אבדה קשה לרמת חן שלא הצליחה להתמודד בהמשך המשחק עם אשדוד והתקשתה לייצר נקודות מול הגנה הטובה בליגה. המחצית נגמרה 35:31 לטובת מכבי אשדוד.

ללא הנוכחות האדירה של דניאל אדמס, אשר קולעת השנה 20 נק' בממוצע למשחק בעונה הנוכחית, מכבי רמת חן התקשתה למצוא שחקנית שתמלאה את חסרונה והמומנטום כולו היה בצד של מכבי אשדוד. ריצת 8:2 של אשדוד עם השלשה של טיפאני הייז העלתה את אשדוד ליתרון 8 נק' במשחק 43:35, 5 דקות לסיום הרבע. הגנת אשדוד המשיכה ללחוץ על שחקניות רמת חן שנראו תקועות, אבל לא נתנו לאשדוד לברוח ושמרו על פער סביר. בסיום הרבע – 44:50 לטובת אשדוד. הרבע הרביעי היה כולו של אשדוד כאשר בהובלת משחק ענק בהגנה ובהתקפה של קטיה לויצקי, מכבי אשדוד ניצחה את הרבע הרביעי 17-10 ואת המשחק כולו – 67:54.

גם במשחק הזה כמו בסדרה כולה, מכבי אשדוד הכתיבה את קצב המשחק ועצרה את התקפת מכבי רמת חן על 56 נקודות בלבד. הבדל של 27.9 נק' מהממוצע העונתי שלהן בליגה הסדירה אשר היה 83.9 נק' למשחק.

לרמת חן יהיה מאוד קשה לנצח את המשחק הרביעי בסדרה, אבל אם שירה העליון רוצה לנצח היא חייבת שהשחקניות שלה ישלטו ויכתיבו את הקצב. אם קצב המשחק יהיה 80 נק' לקבוצה, היתרון בצבירת הנקודות יהיה לטובת מכבי רמת חן. כעת נעקוב אחרי מצבה הבריאותי של דניאל אדמס, בלעדיה קשה לראות את מכבי רמת חן מתעלה מעל היריבה מאשדוד. מן הצד השני, אשדוד גרמה לרמת חן לאבד 22 כדורים במהלך המשחק ושיטת המשחק של עדן ענבר עבדה בצורה נפלאה – מגיע לו ולשחקניות שלו קרדיט על המוכנות ליריבה מולן.

טיפאני ג'קסון שוב הצטיינה באזור הצבע עם 17 נק', כאשר הפעם קטיה לויצקי הייתה האקס פקטור של אשדוד במשחק והביאה המון ניסיון ואנרגיות למשחק כאשר סיימה את המשחק כמובילה של אשדוד בקטגוריית הנקודות, רבאונדים ואסיסטים.

קלעו לרמת חן: דניאל אדאמס – 12 נק' וצ'לסי הופקינס – 12 נק' 13 רב' ו-9 אס', דניאל דיאמנט 8-  נק', בריה הולמס – 8 נק', רבר – 6 נק', שירן צעירי – 5 נק' , פדר – 3 נק'.

קלעו לאשדוד: קטיה לויצקי – 17 נק' ו-11 רב', טיפאני ג'קסון – 17 נק' ו-10 רב', טיפאני הייז – 13 נק', שי דורון – 10 נק', פרסלי – 8 נק', אריקה ווילר – 2 נק'.

בסיום המשחק עדן ענבר מאמן מכבי אשדוד אמר: "כבר ניצחנו פה והפסדנו בבית. היינו כבר בכל הסרטים ואנחנו מובילים כרגע וזה הכל".

שירה העליון מאמנת מכבי רמת חן אמרה: "הפציעה של דניאל אדמס העיבה לנו על תוכנית המשחק. אין ספק שדניאל אדמס היא העוגן ההתקפי וההגנתי שלנו. בלעדיה המאזן קצת השתנה, הבנות ששיחקו עשו עבודה טובה מאוד. 2:1 בסדרה, הכל פתוח ובשביל לקחת אליפות נצטרך לנצח שני משחקים".

המשחק הבא יתקיים באשדוד ביום חמישי בשעה 19:00

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!