דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ"ז בניסן תשפ"ד 05.05.24
19.9°תל אביב
  • 12.0°ירושלים
  • 19.9°תל אביב
  • 17.7°חיפה
  • 20.5°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 28.8°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 13.4°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

בארץ / פיגוע ברכבת הקלה בירושלים: צעירה בת 23 נרצחה

הצעירה, תיירת בריטית בת 23, נדקרה בזמן שנסעה ברכבת ופונתה במצב אנוש לבית החולים, שם מתה מפצעיה | שוטר שנסע עם משפחתו ברכבת הסתער על הדוקר, תושב ראס אל עמוד הלוקה בנפשו | הדוקר נעצר

זירת הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום: אלוף החדשות
זירת הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום: אלוף החדשות

פיגוע ברכבת הקלה בירושלים: תיירת בריטית בת 23 נרצחה ברכבת הקלה בירושלים, סמוך לכיכר צה"ל. חובשים ופאראמדיקים של מד"א העניקו לה טיפול רפואי ופינו אותה לבית החולים הדסה הר הצופים, במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה כשהיא סובלת מפצע דקירה בפלג גופה העליון. מאוחר יותר היא נפטרה בבית החולים.

מבית החולים הדסה הר הצופים נמסר כי "פצועת הפיגוע הובהלה אל חדר המיון תוך כדי פעולות החייאה, שנמשכו אף בחדר המיון. לצערינו נאלץ הצוות הרפואי לקבוע את מותה."

בנוסף לטיפול בצעירה שנדקרה, העניקו צוותי מד"א טיפול רפואי ופינו לבית החולים שערי צדק אישה כבת 30 בחודשי היריון מתקדמים שנחבלה בבטנה בזמן עצירת הרכבת וגבר בשנות ה-50 שנחבל ברגלו בזמן שניסה להימלט.

זירת הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום: זק"א
זירת הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום: זק"א

זאבי הנפלינג חובש רפואת חירום על אופנוע מד"א שהגיע ראשון למקום: "במקום הייתה המולה גדולה, שוטרים שהיו במקום הובילו אותי לתוך הרכבת שם שכבה צעירה בשנות ה-20 כשהיא מחוסרת הכרה עם פצעי דקירה בפלג גופה העליון, הענקתי לה טיפול רפואי ראשוני וביצעתי פעולות החייאה. מיד הגיעו צוות ניידת טיפול נמרץ שלנו שהמשיכו בפעולות החייאה מתקדמות כשמצבה אנוש. טיפלנו גם גבר בשנות ה-50 ואישה בהריון בשנות ה-30 שנחבלו במהלך האירוע ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם מוגדר קל."

שוטר שנסע ברכבת לא בזמן משמרת הסתער על המחבל

מתחקור ראשוני עולה כי מחבל שעלה לרכבת הקלה בתחנת שער שכם עם שקית אותה אחז בידו, נסע ברכבת מספר דקות עד הגיעה בסמוך לכיכר צה"ל. משהבחין בצעירה העומדת לידו, התכופף ושלף מהשקית שברשותו סכין ודקר את הצעירה מספר פעמים בפלג גופה העליון.

שוטר ממשטרת ירושלים שהיה באותה עת באותו הקרון שלא במשמרת יחד עם בני משפחתו, זיהה את האירוע, משך את בלם החירום ברכבת וניטרל המחבל תוך שהוא מסתער עליו ומרחיק מידו הסכין. אזרח שהיה בסמוך סייע אף הוא בניטרול המחבל.

בשלב זה הרכבת נעצרה, הדלתות נפתחו וכוחות משטרה ויס"מ שהיו פרוסים במסגרת ההערכות המוגברת בעיר, נכנסו לקרון ועצרו את המחבל ופינו את שאר הנוסעים.
מד"א פינו במצב קשה את הפצועה לבית החולים שם נפטרה מפצעיה.

מחקירה ראשונית עולה כי המחבל, תושב ראס אל עמוד כבן 57, מעורער בנפשו , היה בדרכו מצפון הארץ לירושלים ,שם שהה במסגרת רפואית לבריאות הנפש. הוא הועבר לחקירת ימ"ר ירושלים. במסגרת החקירה החוקרים גבו עדות מארבעת בניו. בשב"כ ציינו כי תמימי מוכר כאדם הלוקה בנפשו, "זהו מקרה נוסף מבין רבים שפלסטיני הסובל ממצוקות אישיות, נפשיות או מוסריות בוחר לבצע פיגוע בכדי למצוא מפלט לבעיותיו", נמסר.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שניהל את זירת הפיגוע שיבח את התגובה המקצועית והנחושה של השוטר שעצר את המחבל "שוטרי משטרת ירושלים ערוכים בכל עת לתת מענה מיידי לכל אירוע בדגש לאירוע טרור. הניטרול המיידי והמקצועי של המחבל בעודו ברכבת הינו פועל יוצא של תרגום ההנחיות המבצעיות לפעילות בשטח הלכה למעשה שמנעה המשך פגיעה בחפים מפשע שהיו באותה עת ברכבת.
בשלב הפיגוע הרכבת היתה מלאה אנשים ליד המפגע, שוטר על אזרחי של מחוז ירושלים שומע את הצעקות, מתנפל עליו ועוצר אותו.ובזה מסתיים האירוע.
אני מקווה שלא יהיו עוד אירועים כאלו , ואם יהיו נסכל אותם כפי שסיכלנו בפעמים הקודמות."

בתחילת החודש הזהיר ראש השב"כ נדב ארגמן מפיגועים בתקופת החג: "אנחנו עומדים לקראת חג הפסח. אין ספק שתשתיות הטרור, בעיקר הממוסדות בדגש על חמאס ינסו להתסיס את השטח ולבצע פיגועים. המטרה שלנו כמובן זה לאפשר חגים שקטים לכל מדינת ישראל".

זירת הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום: משטרת ישראל
זירת הפיגוע ברכבת הקלה בירושלים. צילום: משטרת ישראל

תנחומים למשפחת ההרוגה, ברכת עידוד לכוחות הביטחון

שר האוצר ויו"ר 'כולנו' משה כחלון התייחס לפיגוע בירושלים: "אני משתתף בצער משפחתה של התיירת הצעירה שאיבדה היום את חייה בפיגוע הרצחני. אנחנו רואים שהטרור האיסלאמי מכה בערים מרכזיות ברחבי העולם, וגם בירושלים בירתנו. גם בחג החירות הזה, כוחות הבטחון שלנו ירדפו ויעצרו את מבצעי הפיגועים, את שולחיהם ואת המסיתים. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים."

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג: "‏עוד פיגוע קשה, עוד אבידה בחיי אדם. יום עצוב. תנחומיי למשפחת הנרצחת, רפואה שלמה לפצועים וחיבוק ועידוד לאנשי האבטחה, הביטחון וחיילי צה״ל."

ח"כ רחל עזריה (כולנו) וסגנית ראש העיר ירושלים לשעבר התייחסה לאירוע הקשה: "הפיגוע הנורא היום נועד לפגוע בחג שלנו והוא פוגע בבטן הרכה של העיר וחיי היומיום – הרכבת הקלה. הכוח של הטרור הוא בניסיון למנוע קיום שגרה נורמלית, אך למרות מאמצי ארגוני הטרור מאות אלפים ביקרו בחג בירושלים. כירושלמית התחושה היא ששגרת החג נשמרת, וזאת הודות לפעילות האינטנסיבית של כוחות הביטחון, צה"ל והמשטרה שפועלים ללא הפסקה לשמור על אזרחי ישראל. אני שולחת איחולי החלמה לפצועים ותנחומים למשפחת הנרצחת."

מדוברות הרכבת הקלה בירושלים נמסר כי "הנהלת סיטיפס הרכבת הקלה בירושלים וצוות העובדים מרכינים ראש על הרצח הנתעב היום ושולחים תנחומים למשפחה האבלה ואיחולי החלמה לפצועים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!