דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

נעדרים בכינרת / המפכ"ל בכינרת: "הנחת העבודה היא שהנעדרים אינם בין החיים"

ספינה וצוללנים של חיל הים הצטרפו לחיפושים אחרי איתמר, נחמן ולירון, שנסחפו לכינרת לפני חמישה ימים | אלשיך צופה עוד שבועות ארוכים של סריקות: "עם כל הקושי בטרגדיה של המשפחות, יש לתת לכוחות את השהות הנדרשת"

המשך החיפושים אחר הנעדרים בכנרת (צילום: דוברות המשטרה).
המשך החיפושים אחר הנעדרים בכנרת (צילום: דוברות המשטרה).

המשטרה וגורמי ההצלה בכנרת מעריכים כי איתמר אוחנה, נחמן איטח ולירון כראדי, הנעדרים לאחר שנסחפו לכינרת ברביעי האחרון, אינם בין החיים. זאת לאחר שבחלוף חמישה ימים של חיפושים אינטנסיביים, לא התגלה כל סימן לגבי מיקומם. מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך הגיע היום לחפ"ק (חדר פיקוד קדמי) שהקימה המשטרה על גדות הכינרת, והשתתף בהערכת מצב עם מפקד המחוז הצפוני ניצב אלון אסור וכלל הגורמים המשתתפים בחיפושים.

אלשיך אמר שהנחת העבודה של המשטרה היא שככל הנראה הנעדרים אינם בין החיים. ״החיפושים ימשיכו להתבצע, על פי הניתוחים המקצועיים, הן מתחת לפני המים והן מעל לפני המים. הסונאר של חיל הים שמותקן בשעות אלו ממש, יהווה תגבורת משמעותית ליכולת הסריקה באזור הממוקד ואנו מקווים שכוחות השיטור הימי והצוללנים בסיוע חיל הים יאתרו את הנעדרים״. לאור הערכת המצב הדגיש המפכ״ל כי: ״מנסיון העבר, סריקה תת מימית של תא שטח גדול עלולה לארוך גם שבועות ארוכים ולכן עם כל הקושי בטרגדיה של המשפחות יש לתת לכוחות המשולבים של השיטור וחיל הים את השהות הנדרשת לכך. נמשיך לעשות כל מאמץ על מנת לאתר ולהשיב את הנעדרים להוריהם״

המפכ״ל עמד מקרוב על התקדמות החיפושים וקיבל סקירה על כלל פעולות החיפוש שנעשו מאז דווח על היעדרותם של שלושת הנעדרים לפני כחמישה ימים. בפני המפכ״ל הוצגה ההתקדמות בהתקנת הסונאר של חיל הים על ספינה מתאימה שנשכרה על ידי המשטרה. ההתקנה והכיול ככל הנראה יושלמו היום (יום א׳) לקראת שעות הצהריים ותחל הפעלת הסונאר לסריקה קרקעית של תא השטח שבו נעלמו הנעדרים כדי לסייע בידי כוחות החילוץ כולם למציאתם של הנעדרים. יוזכר כי ביום רביעי, היום בו נעלמו הנערים, חילצו כוחות השיטור כ- 80 אנשים שנסחפו ללב הכינרת עקב הרוחות העזות. בחיפושים משתתפים כוחות משטרה רבים ובהם שוטרי שיטור הימי, פרשים, לוחמי מג"ב, מתנדבים, צוללים מיחידת המתנדבים של משטרת ישראל, אופנועי ים, מסוק משטרתי, סירות מתנדבים וצוללים מתנדבי זק"א.

מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך בהמשך החיפושים אחר הנעדרים בכנרת (צילום: דוברות המשטרה).
מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך בהמשך החיפושים אחר הנעדרים בכנרת (צילום: דוברות המשטרה).

 

לחפ"ק המבצעי של זק"א שהוקם בחוף עין גב הגיעו הבוקר כשלושים צוללים, שישה כלי שייט ועשרה רחפנים. המתנדבים מפעילים את כל האמצעים בכדי לאתר את הנעדרים במים. "אנו עובדים בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה ועם כוחות ההצלה. קיבלנו שטח ענק של סריקה בעומק הים, והצוללים של זק"א סורקים כל הזמן בעומק הכנרת", אמר אנשל פרידמן, מפקד זק"א צפון, "עד עכשיו סרקנו למעלה ממאה מטר, בנוסף כלי השייט סורקים מעל המים ורחפנים סורקים ומצלמים מהאוויר".

יו״ר ש״ס ושר הפנים אריה דרעי פנה אמש, מיד בצאת השבת לשר הבטחון אביגדור ליברמן וביקש ממנו להתערב באופן מיידי להגברת קצב החיפושים של הנעדרים בכינרת. בעקבות פנייתו, הורה שר הבטחון להביא למקום ספינה מיוחדת של חיל הים שתסייע בחיפושים. הספינה הובאה והבוקר תתחיל בחיפושים הנרחבים במימי הכינרת. כמו כן, הורה שר הבטחון להביא למקום יחידת עילית של צוללנים, שיגבירו ויעצימו את מאמצי החיפוש. שר הפנים דרעי שוחח אמש עם משפחות הנעדרים ועידכן אותם על המהלכים להעצמת פעולות האיתור.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!