דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צוק איתן

פוליטי מדיני / תגובות לדיון בוועדה לביקורת המדינה: "היזהרו בכבודן של המשפחות השכולות"

יו"ר הקואלציה הרצוג: "קואליציית נתניהו חטאה בחטא האטימות והיוהרה" | שר החינוך בנט: "עלינו לעשות כל שניתן כדי להשיב את הבנים הביתה. לא עשינו הכל" | אהוד ברק: "לאפשר השתלחות במשפחות שכולות בשביל רווח פוליטי? שפל חדש"

אילן שגיא, אביו השכול של סמל ארז שגיא, מדבר בפני הוועדה לענייני ביקורת המדינה. (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).
אילן שגיא, אביו השכול של סמל ארז שגיא, מדבר בפני הוועדה לענייני ביקורת המדינה. (צילום: הדס פרוש / פלאש 90).

הדיון הסוער בוועדה לביקורת המדינה היום (רביעי), עת הגיע ראש הממשלה נתניהו לתת דין וחשבון בנוגע לדוח המבקר, בנושא איום המנהרות והטיפול בו לפני ותוך כדי מבצע 'צוק איתן', הוליד תגובות רבות במערכת הפוליטית, בעיקר לתגובת חברי הכנסת מהקואלציה אל ההורים השכולים שהופיעו בוועדה.

שר החינוך בנט מסר: "משפחות שאול וגולדין קיבלו החלטה ערכית נדירה שלא ללחוץ על ממשלת ישראל לשחרר מחבלים תמורת החזרת הבנים. זה לא הופך אותם לפחת ראויים ליחס, בדיוק ההיפך. הם הורים גיבורים לילדים גיבורים. עלינו לעשות כל שניתן כדי להשיב את הבנים הביתה. לא עשינו הכל״.

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיב: "שבועות ספורים לפני ציון יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, הליכוד וקואליציית נתניהו חטאה בחטא האטימות והיוהרה. על נתניהו היה לגעור בו במקום בנציגיו בוועדה ולנקוט בצעדים מיידיים כנגד ח"כ דוד ביטן ולבוא בהתנצלות פומבית בפני האב השכול אילן שגיא ובפני כל משפחות החללים."

אהוד ברק, המרבה להתבטא לאחרונה, כתב בחשבון הטוויטר שלו: בושה. כלבי המחמד ביביטן ומיקישקוש נובחים על הורים שכולים והאדון נתניהו יושב ושותק. לאפשר השתלחות במשפחות שכולות בשביל רווח פוליטי? שפל חדש.

 

ח"כ שולי מועלם-רפאלי, ממפלגתו של שר החינוך,התבטאה אף היא בחשבון הטוויטר שלה:

ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני) תקף את חברי הכנסת בימין שיצאו נגד המשפחות השכולות: "דורכים על כל מי שלא סוגד להם. גם על משפחות שכולות. ביטן וזהר בזים ומקללים הורים שכולים. הגסות, האדנות, ההתנשאות, תחושת אני ואפסי, כל מה שאנחנו כבר מכירים ויודעים מופנה היום לעבר אב שכול. לא מדובר רק באובדן צלם אנוש. מדובר באנשים שמרשים לעצמם לדרוך על כל מי שלא סוגד להם ומעריץ אותם, על כל מי שמעז לשאול שאלות."

ח"כ עמיר פרץ: ״הקואליציה בפשיטת רגל מוסרית. התביישתי לראות ראש ממשלה שמגיב בשתיקה רועמת נוכח התקפה על משפחות שכולות מצד חברי מפלגתו המנסים להפוך את משפחות הנופלים לאשמים במלחמה הבאה״

ח"כ אורן חזן, כתב אף הוא בחשבון הטוויטר שלו:

יו״ר הקואליציה, ח״כ דוד ביטן, שהואשם בחוסר הרגישות במהלך הדיון הגיב בהתקפה על השמאל: "מה שהיה בועדה זו בושה. ניצול ציני של פוליטיקאים קטנים מהשמאל את כאבם של המשפחות השכולות כדי להשיג רווח פוליטי. שום נסיון אמיתי להגיע לחקר האמת מה שעשתה הועדה זה לבזות את זכר החללים.״

ח"כ האלוף (במיל') איל בן ראובן, חבר ועדת ביקורת המדינה, בדיון בהשתתפות רוה"מ בנושא דו"ח צוק איתן: "ראש הממשלה, בדרכו, הסתובב מסביב לדו"ח ולא נתן תשובות באשר למה שתוקן ומה צריך לעשות במערכה הבאה. קיבלתי תשובה אחת – תפיסת הביטחון תיכתב בעתיד. הרמטכ"ל הציג איך מתקנים. רוה"מ הציג איך לא מתקנים, איך לדבר ולפזר אמירות שבינן לבין עשייה המרחק גדול. יש טעם לדאגה עמוקה באשר לפעולת הדרג המדיני בעתיד."

יו"ר מפלגת 'זהות' משה פייגלין: "זעקת ההורים השכולים נוגעת ללב. חברי הכנסת אובדי עצות ולכן מגיבים בברוטליות לזעקת ההורים. תגובתם הברוטלית של כמה מחברי הכנסת מעידה על חוסר האונים בו שרויה המערכת הפוליטית כולה שאינה מסוגלת לספק תשובות ראויות לשאלות ההורים שאבדו את יקיריהם."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!