דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כחלון

״נטו למשפחה״ / שר האוצר פרסם תזכיר חוק: הטבות במס להורים עובדים

כחלון פועל מהר להגשמת תכניתו הכלכלית | יחד עם זאת החלטות הממשלה והחקיקה יקחו עוד זמן | שיווק תכנית האוצר לציבור יכולה להילמד בבתי הספר לתקשורת

משלמים כל הדרך אל הגן (צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר / פלאש 90).
משלמים כל הדרך אל הגן (צילום אילוסטרציה: יוסי זמיר / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

שר האוצר כחלון פועל על מנת ליישם את תוכנית "נטו למשפחה" במהירות. לא עברו חמישים שעות מאז שהכריז על התוכנית, ושר האוצר כבר פרסם שלוש הודעות הנוגעות לצעדי יישום של חלקי התוכנית השונים.

אמש (חמישי) פרסם כחלון את תזכיר החוק ליישום השינויים בנקודות הזיכוי במס להורים. זאת לאחר שאתמול בצהריים הוא הודיע שהנחה את רשות המיסים להכין את החקיקה להורדת המכסים על נעליים ובגדי תינוקות, ושלשום (יום ד') חתם על הצו להורדת מס הקנייה על מכשירים סלולריים.

על פי תזכיר החוק שפרסם כחלון התיקון צפוי להיכנס לתוקף כבר ב-2017. אם התיקון לחוק אכן יעבור, כל הורה יהיה זכאי ל-1.5 נקודות זיכוי עבור כל ילד עד גיל שנה, ול-2.5 נקודות מגיל שנה ועד גיל חמש. זאת לעומת המצב כיום במסגרתו עבור ילדים עד גיל שנה זכאים הגברים לנקודת זיכוי אחת, ונשים זכאיות לחצי נקודה. במצב הנוכחי עבור ילד עד גיל שלוש, זכאים הגברים ל-1-2 נקודות ואילו נשים זכאיות ל-2 נקודות עבור כל ילד מגיל שנה עד חמש.

עם פרסום תזכיר החוק אמר כחלון ״התחייבתי בפני המשפחות העובדות שתוכנית 'נטו למשפחה' תצא לפועל באופן מיידי – וכך יהיה. המשפחות חיכו מספיק שנים לקבל את מה שמגיע להן מהמדינה ואין סיבה שיחכו דקה נוספת. העלאת נקודות הזיכוי תכניס אלפי שקלים נוספים בשנה לכל משפחה, אשר יוחזרו למשק בצריכה. אני משוכנע שהכנסת תעביר במהירות את מתן ההטבות בתוכנית 'נטו משפחה' ללא עיכובים ושכל הורה יוכל לראות את הכסף הנוסף בנטו כבר בקרוב״.

המהירות בה כחלון פועל לקידום תוכניתו מפתיעה, אבל עם זאת עד להעברת החלטות הממשלה והחוקים הנדרשים להפעלת התכנית, ייתכן ויעברו עוד מספר חודשים וכחלון עלול גם להיתקל בקשיים לאישור התוכנית בתוך הממשלה.

אמש הצטרפה למברכים על התכנית – התכנית זכתה לתמיכה מצד המחנה הציוני ויש עתיד – גם נגידת בנק ישראל, שהודיעה כי היא תומכת בצעדים שהציג כחלון ומאמינה כי יש לפעול על מנת להאריך אותם מעבר לשנה וחצי הקרובות.

מדוע כחלון 'מטפטף' הודעות לתקשורת על ישום התוכנית?

המהלך שמבצע בימים אלה שר האוצר כחלון, יכול להילמד בבתי הספר לפוליטיקה ותקשורת. יריית הפתיחה של המהלך הייתה במסיבת עיתונאים שכונסה בהתראה של שעתיים וחצי. נושא מסיבת העיתונאים נשמר בסוד. ההתראה הקצרה כנראה לא הייתה אילוץ. גם החשאיות לא. המטרה שלה הייתה יצירת אפקט של 'משהו חשוב קורה'. ערוץ 2 עברו לשדר ממסיבת העיתונאים בשידור ישיר והתוכנית קיבלה 'באזז' רציני.

ההחלטה של כחלון לפרסם כל מספר שעות צעד נוסף במסגרת יישום התכנית גם היא לא מחוייבת המציאות. כחלון יכול היה לחתום על הצו להורדת מס הקנייה על מכשירים סלולריים כבר במעמד של מסיבת העיתונאים ביום שלישי. מדוע המתין עד למחרת? כנראה בשביל לשמור על הסידור התקשורתי של התכנית. יום למחרת פרסם כחלון בשתיים בצהריים הודעה על הנחיה לרשות המיסים לקדם את ניסוח החוק להורדת המכסים על נעליים ובגדי תינוקות. בשמונה בערב הגיעה הודעה נוספת מלשכת השר, כחלון פרסם את תזכיר החוק לתיקון נקודות הזיכוי במס להורים. שוב, כחלון יכול היה לעשות את כל הפעולות הללו כבר ביום שלישי. הוא פשוט החליט לחלק את הבאז לחתיכות קטנות. לייצר מהלך מתגלגל שמייצר עוד ועוד כותרות. נראה שכחלון מתכנן לסחוט את הלימון הזה עד הסוף.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!