דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

התעמלות / הישג ישראלי: ארד לאלכס שטילוב בתרגיל הקרקע באליפות אירופה

המתעמל הצעיר ארטיום דולוגופיאט זכה במקום הרביעי בתחרות. יו״ר איגוד ההתעמלות: "אלכס מותיר את כולם פעורי פה, ומראה שהוא מתגבר על הקושי העצום להישאר בפסגה האירופית והעולמית תקופה כל כך ארוכה. דולגופיאט הוכיח היום שיש לנו עתיד מבטיח".

אלכס שטילוב זוכה מדליית ארד באליפות אירופה בהתעמלות קרקע (צילום: דף הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל).
אלכס שטילוב זוכה מדליית ארד באליפות אירופה בהתעמלות קרקע (צילום: דף הפייסבוק של הוועד האולימפי בישראל).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המתעמל אלכס שטילוב זכה היום (שבת) במדליית הארד בתרגיל הקרקע באליפות אירופה הנערכת בקלוז' שברומניה. למקום הרביעי בתחרות הגיע ארטיום דולוגופיאט הצעיר שהשתתף גם הוא בגמר וסיפק תצוגה מרשימה מאוד. שטילוב יקבל מענק של 20 אלף ש"ח על זכייתו.

שני הישראלים התחילו את התחרות ביום רביעי האחרון בשלב המוקדמות והעפילו יחדיו לגמר הקרקע, לאחר ששטילוב סיים תרגל טוב מאוד עם תוצאה של 14.466 נקודות ודורג במקום השלישי הכללי וארטיום דולגופיאט סיים עם 14.391 נקודות ודורג במקום השישי הכללי. העפלתם של שני הישראלים לגמר אליפות אירופה באותו המכשיר היא הישג חסר תקדים.

https://www.youtube.com/watch?v=kPI8b7a9gz4

גמר תרגיל הקרקע

בגמר שנערך היום בצהריים (שבת) דולוגופיאט היה הראשון לעלות על המזרן מבין הישראלים, הוא פתח את התרגיל בצורה נקייה אך בהמשך ביצע יציאה מהמזרן. הוא סיים את התרגיל בצורה טובה ועל כך קיבל ציון גבוה של 14.333 נקודות.

https://www.youtube.com/watch?v=PrX-kMRIZvU

בכיר המתעמלים של ישראל, אלכס שטילוב עלה רביעי מבין המתחרים, שטילוב עלה נחוש מאוד לתרגיל והראה ניסיון רב כשביצע אלמנטים קשים ומורכבים בהצלחה, למעט שתי מעידות שהורידו לו קצת נקודות, שטילוב סיים תרגיל נהדר עליו קיבל את הציון 14.400 שהעלה אותו זמנית למקום הראשון והקפיץ את המשלחת הישראלית באוויר.

https://www.youtube.com/watch?v=EJSniFVv0Zw

בהמשך התחרות עלו על המזרן מריאן דראגולסקו המקומי שעשה תרגיל טוב יותר משל שטילוב וקיבל ציון 14.500 שזיכה אותו בזהב ודימטירי לאנקין מרוסיה שביצע גם הוא תרגיל מצוין וקיבל את הציון 14.466 שזיכה אותו במדליית הכסף.

בסיום הגמר שטילוב דורג שלישי וזכה במדליית הארד ומיד אחריו דורג רביעי ארטיום דולגופיאט שסיים לא מדליה אך סיפק תחרות נהדרת שהביאה הרבה כבוד להתעמלות הישראלית.

יקבל מענק

לשטילוב בן ה-30, המתעמל הבכיר של ישראל, זוהי מדליית הארד החמישית בה הוא זוכה באליפות אירופה אחרי שזכה גם ב-2009, 2012, 2014, וב-2016, יש לזכותו גם מדליית זהב בה זכה ב-2013 וכסף ב-2011.

על זכייתו במדליית הארד יקבל שטילוב עשרים אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.

יו״ר איגוד ההתעמלות, רזי פלד התייחס להישג הנהדר: " אלכס מותיר את כולם פעורי פה ומראה שהוא מתגבר על הקושי העצום להישאר בפסגה האירופית והעולמית תקופה כל כך ארוכה. דמות לחיקוי שהדור הבא שלנו נושא אליה עיניים. דולגופיאט הוכיח היום שיש לנו עתיד מבטיח".

נציג ישראלי נוסף שינסה לזכות במדליה הוא אנדריי מדבדב שיתמודד מחר בגמר שולחן הקפיצות אליו העפיל מהמקום השמיני במוקדמות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!