דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
השידור הציבורי

השידור הציבורי / היום בממשלה: דחיית תחילת שידורי התאגיד ל-15 במאי

הצעת החוק לדחיית עליית התאגיד בשבועיים תעלה לדיון בכנסת ביום ג' | בכך תרוויח הממשלה זמן ותוכל להעביר בחוק את הקמתו של "תאגיד החדשות", שיפוצל מתאגיד השידור הציבורי ויקלוט חלק מעובדי רשות השידור

תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
תאגיד השידור ורשות השידור (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל / פלאש 90).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה צפויה לאשר היום (ראשון) את הצעת החוק הממשלתית לדחיית תחילת השידורים של תאגיד השידור הציבורי בשבועיים. בהצעה, המוגשת על ידי ממלא מקום שר התקשורת צחי הנגבי נקבע כי התאגיד החדש יתחיל לשדר ב-15 במאי 2017, במקום התאריך שנקבע בתיקון האחרון לחוק – ה-30 באפריל, ועד אז תמשיך רשות השידור לפעול במתכונתה הנוכחית. מטרת הדחייה היא לאפשר הליך חקיקה מזורז של חוק נוסף, לפיו יוקם תאגיד חדשות שיפוצל מתאגיד השידור, ויבוסס ברובו על עובדי חטיבת החדשות של רשות השידור. זאת בהתאם לסיכום שהושג בין שר האוצר משה כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו. הצעת הדחייה תעלה לדיון בכנסת ביום שלישי השבוע.

לאחר הדיון בממשלה תועבר הצעת החוק לוועדת השרים לחקיקה, שתאשר את הנוסח הסופי של החוק לפני שיוגש לכנסת. בהחלטה מבקשת הממשלה מוועדת הכנסת לאפשר דיון מזורז בחוק, כך שהקריאה השניה והשלישית יתקיימו באותו היום יחד עם הקריאה הראשונה. על פי תקנון הכנסת, הצבעה על הצעת חוק יכולה להתקיים לפחות יומיים לאחר שהונחה הצעת החוק על שולחן הכנסת. בנוסף נדרש בתקנון כי הקריאה השנייה צריכה להתקיים למחרת אישור החוק בקריאה ראשונה. עם זאת, התקנון מאפשר לוועדת הכנסת להחריג הצעות חוק בהתאם לבקשת מגיש ההצעה (במקרה זה מדובר בממשלה) ולקיים את ההצבעות במועד מוקדם יותר.

נתניהו וכחלון (צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש90)
נתניהו וכחלון (צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש90)

הבהילות בה נוהגת הממשלה בתיקון לחוק השידור הציבורי קשורה בטווח הזמנים הקצר שנותר עד לתחילת שידורי התאגיד על פי החוק הקיים היום. למעשה לממשלה יש שישה ימים בלבד לתיקון החוק על מנת למנוע עלייה לשידור של התאגיד במתכונתו הנוכחית. ההצבעה בכנסת על הצעת החוק צפויה להתקיים ביום שלישי, בדיון שנקבע במיוחד בזמן שהכנסת בפגרה.

על פי מסמכי ההצעה שהוגשו לשרי הממשלה, שר האוצר משה כחלון תומך בהצעת החוק. תמיכתו של כחלון מגיעה לאחר מו"מ שקיים בתחילת החודש מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהוליד את הפשרה שקובעת כי תאגיד השידור יופעל אך חטיבת החדשות תופרד ממנו. עלות התיקון האמור מוערכת בכ-17 מיליון שקלים למימון המשך הפעלתה של רשות השידור למשך שבועיים נוספים. המקור התקציבי ל-17 מיליוני השקלים האמורים ייקבע בדיון בין משרד האוצר למשרד התקשורת.

בשלב זה לא ברור עד כמה הצעת החוק לפיצול התאגיד נותנת מענה לעובדי רשות השידור. בשלישי האחרון הכריז יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן כי במידה ולא תהיה התקדמות ביחס לפתרון מצבם של עובדי רשות השידור והתאגיד, הוא ישבית את המשק החל בשלישי הקרוב.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!