דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

משפט ופלילים / כתב אישום כנגד שישה תושבי ב"ש בגין תקיפות של בני מיעוטים

השישה נעצרו לאחרונה, בתום פעילות מפעילות משותפת של שב"כ והיחידה המיוחדת לפשיעה לאומנית של משטרת ישראל | בחקירתם עלה כי אירועי התקיפה בוצעו ממניע לאומני - גזעני, במטרה "למנוע התבוללות של יהודיות עם ערבים בבאר שבע"

עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
עצור באזיקים (צילום אילוסטרציה: קובי גדעון / פלאש 90).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

פרקליטות מחוז דרום הגישה הבוקר (ראשון), לבית המשפט השלום והמחוזי בבאר שבע, כתבי אישום כנגד שישה תושבי העיר המואשמים בביצוע תקיפות אלימות מתוכננות כלפי בני מיעוטים על רקע גזעני, החמור בהם היה אירוע דקירה שהתרחש ב-21 בפברואר השנה בשעות הלילה. בין התוקפים שני חיילים בשירות חובה וקטין.  בין היתר, מואשמים החשודים בעבירות "מעשה טרור", בהתאם להגדרתו בחוק המאבק בטרור.

השישה נעצרו, לאחרונה, בפעילות משותפת של שב"כ והיחידה המיוחדת לפשיעה לאומנית במחוז ש"י (יהודה ושמרון) של משטרת ישראל, בחשד לביצוע הדקירה.  במהלך חקירתם התגלה כי החשודים מעורבים באירועים רבים, ביניהם חמש תקיפות אלימות וחמורות של בני מיעוטים והשחתת רכב של בן מיעוטים.  במהלך אירועים אלו נעשה שימוש בכלי תקיפה מסוכנים, בהם סכין, אלות, מוטות ברזל וחפצים קהים אחרים. עוד נמצא כי טרם ביצעו את המעשים, נקטו החשודים בפעולות שונות כדי לוודא שאכן מדובר בבני מיעוטים.

החקירה חשפה כי אירועי התקיפה בוצעו ממניע לאומני – גזעני, במטרה "למנוע התבוללות של יהודיות עם ערבים בבאר שבע". על פי חומר החקירה, חלק מהחשודים צפו בסרטון של ארגון להב"ה שעסק "בחילוץ יהודיה שנישאה לערבי" אחד החשודים הגדיר עצמו כתומך להב"ה וחשב להצטרף ולפעול בארגון, אך לבסוף לא עשה זאת.

לפני כחודש, סקר ראש שב"כ, נדב ארגמן, בפני ועדת החוץ והביטחון את מצב הביטחוני בישראל בהתייחס לאיומים שונים. ביחס לאיום הטרור היהודי, אמר ארגמן כי בשנת 2016 בוצעו שני פיגועי טרור יהודי בלבד, וכי מדובר בירידה משמעותית לעומת שנת 2015, במהלכה בוצעו 16 פיגועים, החמור שבהם הצתת בית בכפר דומא שבה נרצחו שלושה בני אדם.

לדבריו, ברקע הירידה הבולטת בהיקף הפיגועים ובחומרתם, עומדים סיכול משמעותי והעמדה לדין של תשתיות טרור יהודי, בדגש על מבצעי הפיגוע בדומא (תשתית "המרד") זאת לצד טיפול נחוש מצד מערכת הביטחון בגל ההסלמה הפלסטינית שאפיין את החודשים הראשונים של 2016.

עימותים סמוך לשכם

קצין צה"ל ואישה פלסטינית נפצעו, במהלך סוף השבוע האחרון, מיידוי אבנים במהלך עימותים שהתפתחו בין מתנחלים לבין פלסטינים באזור הכפר חווארה מדרום לשכם. על פי הודעת דובר צה"ל, כחמישים מתנחלים היו מעורבים בעימותים באזור, בעקבותיהם הוזעקו כוחות צה"ל ומשמר הגבול במטרה לפזר את ההתקהלות.

הכוח שהגיע למקום נרגם באבנים וכתוצאה מכך נפצע קצין בידו. אישה פלסטינית נפגעה אף היא מאבנים שהשליכו המתנחלים ופונתה לטיפול רפואי. מדובר צה"ל נמסר כי "בצה"ל רואים בחומרה ניסיונות לפגוע בכוחות הביטחון ויפעלו בשיתוף עם רשויות החוק נגד ניסיונות אלה".

השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר בתגובה לאירועים אלה כי "פשעי שנאה הם מהפשעים החמורים ביותר בהם עלינו להיאבק בחרמה. כנגד יהודים או כנגד ערבים. אין מקום לשנאה ואלימות על בסיס גזעני. תופעות אלה ייתקלו ביד קשה מצד גורמי אכיפת החוק כפי שמתחייב מחומרת המעשים ויינקטו כל הפעולות הנדרשות כדי להביא לדין את תוקפי החיילים ואת תוקפי הערבים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!