דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בצרפת

הסיבוב הראשון / עמנואל מקרון ומרין לה פן עלו לסיבוב השני בבחירות בצרפת

מקרון, המתמודד המרכז-הליברלי, זכה ב-23.75% מהקולות, בעוד לה פן העומדת בראש מפלגת הימין הקיצוני גרפה 21.53%. השניים יפגשו לסיבוב המכריע בעוד שבועיים, בו נותנים הסקרים נכון לעכשיו יתרון למקרון

כרזות של המועמדים עמנואל מקרון ומרין לה פן מחוץ לתחנת קלפיות בצרפת (צילום ארכיון: מריון זינדל / פלאש 90).
כרזות של המועמדים עמנואל מקרון ומרין לה פן מחוץ לתחנת קלפיות בצרפת (צילום ארכיון: מריון זינדל / פלאש 90).
יונתן קירשנבאום

עמנואל מקרון ומרין לה פן הם שני המתמודדים שיעלו לסבב השני של הבחירות בצרפת, כך לפי ספירת הקולות מהקלפיות של הבחירות שנערכו אתמול בצרפת. עפ"י ספירת הקולות הנוכחית, מקרון קיבל 23.7% מהקולות, ואחריו לה פן, עם 21.7%. השניים יפגשו לסיבוב השני, שיקבע את זהותו של נשיא צרפת הבא, בעוד שבועיים.

בסיבוב ראשון צפוף במיוחד השתתפו 11 מתמודדים, כש-4 מתוכם נחשבו מועמדים ריאלים לעלייה לשלב הבא. צמודים במקום השלישי הם פראנסוואה פיון השמרן וז'אן לוק מלנשון בראשות איחוד מפלגות שמאל, עם כ-19% מהקולות. בנויה המון, מועמד המפלגה הסוציאליסטית סיים עם 6% בלבד.

משמעות התוצאות היא שמקרון ולה פן יפגשו לסבב בחירות נוסף ב-7.5. כך, יפגשו התנועה הימנית לאומנית של לה פן, הקוראת לשינוי שורשי במבנה האיחוד האירופי והגבלות הגירה נוקשות עם מקרון העצמאי, הדוגל בהמשך האינטגרציה של צרפת עם שאר מדינות האיחוד.

זה הזמן "לשחרר את צרפת מהאליטה היהירה שלה" אמרה לה פן בנאום בו הודתה לתומכיה והוסיפה,"אני המועמדת של האנשים". במתקפה על יריבה מקרון אמר לה המועמדת "אנשי גלובליזציה פראים מסכנים את התרבות שלנו… אני מייצגת חלופה מוחלטת".את תוצאות הסיבוב הראשון הגדיר לה פן כהיסטוריות. בתגובה לניצחון, צייצה אחיינית של לה פן: "כבר חמש עשרה שנים שלא היה מתמודד פרו-ריבונות צרפתית בסבב השני. זהו ניצחון אידאולוגי אדיר".

מקרון מנגד אמר "האתגר הגדול הוא לפתוח דף חדש בחיינו הפוליטיים  ולפעול כך שכל אחד יוכל או תוכל למצוא את מקומו בצרפת ובאירופה". עוד הוסיף "אני רוצה להיות נשיא לכל הצרפתים".

עפ"י הסקרים, מקרון צפוי לזכות בסבב השני מול לה פן בפער גדול. עם זאת, לה פן צפויה לנהל קמפיין חריף במהלך השבוע הקרוב בתקווה לצמצם את הפער. בנואה המון ופרנסוואה פיון הצהירו כי יתמכו במקרון כדי למנוע מלה פן לנצח עוד שבועיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!