
ההסתדרות, נציגות העובדים והנהלת 'תבל', המפעילה את הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן, חתמו היום (חמישי) על הסכם קיבוצי חדש בחברה. ההסכם, שבמרכזו העלאת שכר רוחבית, יחול על מאות עובדי החברה, בהם נהגים, בקרים, מנהלי תחנות, מפקחים, מתחזקי קו, נציגי שירות לקוחות, ראשי צוותים ומחלקת ניתוב תקלות. זהו ההסכם השני מאז התאגדו עובדי החברה בהסתדרות לפני כשלוש שנים, תחת איגוד עובדי התחבורה.
על פי עיקרי ההסכם, יקבלו העובדים כאמור תוספת רוחבית לשכר היסוד ולשכר העידוד בשיעור של 20%–23% לכלל העובדים, וכל עובד שעבד בשנה האחרונה יקבל גם הפרשי שכר רטרואקטיביים בגובה 5% לשכר השנתי עבור שנת 2025.
בנוסף, יוסדרו התנאים להשאלת עובדי 'תבל' לצורך הדרכות, הכשרות והעברת הידע לטובת הקווים החדשים (הקו הסגול והקו הירוק) שיקומו בגוש דן, כולל התמורות שישולמו בגין ההשאלה, תוך שמירה על זכויות העובדים ועל עצמאות בחירתם.
תבל, מפעילת הקו האדום, היא חברת בת משותפת של קבוצת אגד. בגיבוש ההסכם, שתקף עד סוף 2029, השתתפו ועד העובדים ואיגוד עובדי התחבורה מטעם העובדים, בליווי עו"ד נטלי שוכוביצקי (משרד עו"ד אלעד מורג) ועו"ד עמית הלל מאיגוד עובדי התחבורה. מטעם החברה – אבי ניסקורן, איריס ורדי, מיכל קקוזין סמנכ"ל משאבי אנוש תבל ועו"ד סזי שהר.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "ההסכם שנחתם היום הוא הישג חשוב לעובדי תבל, שמפעילים את אחד ממיזמי התחבורה הגדולים בישראל. הצלחנו להבטיח שיפור ניכר בשכר ובתנאים, לצד שמירה על זכויות העובדים בתקופת ההתרחבות וההרצה של הקווים החדשים. זהו צעד נוסף לחיזוק העבודה המאורגנת בענף התחבורה הציבורית".
מנכ"ל תבל עמירם אוחיון: "הקו האדום של הרכבת הקלה הינו סיפור הצלחה ומוערך במדדים גבוהים של איכות ושביעות רצון. הישגים אלה מתאפשרים הודות לכוח האדם המקצועי המהווה בסיס איתן להצלחת החברה. ההסכם שנחתם היום מבסס מחויבות משותפת ליציבות תעסוקתית ולשיפור בתנאי ההעסקה של מאות עובדים, ומבטא מערכת יחסים ושיתוף פעולה בין העובדים להנהלת החברה. אני רוצה להודות לוועד העובדים ולהסתדרות החדשה על ניהול המשא ומתן וליווי מקצועי לאורך כל התהליך".


