
התעשייה האווירית, ארגון עובדי החברה ומשרד האוצר חתמו על הסכם קיבוצי חדש שנועד להסדיר באופן סופי את טענות הממונה על השכר במשרד האוצר בדבר חריגות שכר לכאורה בחברה. ההסכם החדש סולל את הדרך לקראת חתימת הסכם שכר חדש בחברה שיגובש, לפי לוחות זמנים שנקבעו בהסכם הנוכחי, עד אמצע שנת 2027. על פי הודעת החברה לבורסה, ההסתדרות צפויה לחתום אף היא על ההסכמות בימים הקרובים.
חתימת ההסכם מאפשרת גם את קידום דרגותיהם של אלפי עובדים בתעשייה האווירית, שנעצר על רקע טענות חריגת השכר. טענות הממונה על השכר בדבר החריגות, כלומר תוספות שניתנו בתעשייה האווירית ושלא אושרו על ידי אגף השכר באוצר, החלו בשנת 2018 ולטענת האוצר הגיעו להיקף של מיליוני שקלים.
התעשייה האווירית IAI היא חברה ביטחונית מובילה בישראל הפועלת בשווקים תחרותיים בארץ ובחו"ל ומתחרה על גיוס ושימור עובדים בין היתר מול ענפי ההיי-טק. במקביל, כחברה ממשלתית היא פועלת בכפוף לרגולציה של חוק יסודות התקציב – ולפיכך הסכמי השכר בה כפופים לאישור הממונה על השכר.
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית IAI: "בשבוע שעבר הכריזה התעשייה האווירית על הדיבידנד הגבוה ביותר לשנת פעילות אי פעם, שיחולק לממשלת ישראל בגין רווחי 2024. דיבידנד זה מבטא, יותר מכל, את פעילותם המסורה והבלתי מתפשרת של עובדות ועובדי החברה, הזכאים לתגמול הולם על מסירותם. ההסכם הקיבוצי שנחתם, יאפשר לנו לבצע קידומי שכר עתידיים ותגמול ראוי לעובדות ועובדי התעשייה האווירית בעתיד, בעבור תרומתם המשמעותית לביטחון המדינה ולעבודתם המאומצת להצלחת החברה. פעילותה של התעשייה האווירית והטכנולוגיה המתקדמת שהיא מפתחת, מהוות נדבך מרכזי בהגנה על מדינת ישראל, בנוסף, הישגנו העסקיים תורמים אף הם לחיזוק חוסנה הכלכלי של המדינה.
"הסכם משמעותי זה יאפשר לחברה לשמר ולגייס הון אנושי איכותי שיוביל להמשך צמיחת החברה ושגשוגה. הנהלת החברה מודה לארגון עובדי החברה והסתדרות העובדים, למשרד האוצר ולצוותי העבודה מכל הצדדים אשר פעלו במסירות ובנחישות להשלמת ההסכם, תוך שיתוף פעולה פורה והבנת החשיבות שבהגעה להסכמות אלו. תודות מיוחדות לכלל עובדות ועובדי התעשייה האווירית, שהמוצרים אותם הם הוגים ומייצרים, שומרים על הבית של כולנו."
יאיר כץ, מזכיר ארגון עובדי התעשייה האווירית IAI: "שמח לעדכן שלאחר כ-7 שנים, חתמנו על הסכם קיבוצי להסדרת חריגות השכר לכאורה בתעשייה האווירית. ההסכם שנחתם מאפשר להנהלת החברה לתגמל את עובדות ועובדיה המסורים עבור עבודתם הנהדרת והאינטנסיבית בשנה שחלפה. כמו כן, ההסכם הינו צעד ראשון לקראת מודל שכר חדש בחברה שיעודד מצוינות, לקיחת אחריות ויאפשר לחברה לשמר עובדים ולגייס מועמדים טובים בשכר ראוי. בנוסף, הדיבידנד הגבוה שאושר בדירקטוריון בשבוע שעבר, הינו הוכחה נוספת שבעבודה נכונה ובניהול אחראי, על אף האתגרים הרבים – אפשר לעשות קסמים.
"בהזדמנות זו, אני רוצה להודות לחבריי לנציגות העובדים, שותפי בהנהלת החברה וההון האנושי וכן לחבריי בהסתדרות העובדים ולעומד בראשה על הירתמותם להצלחת ההסכם. תודה מיוחדת לצוות היועצים על מקצוענות בלתי מתפשרת שהביאה להישג המשמעותי".


