דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דעות

דעות / "רכבת השינוי בהסתדרות דוהרת לעבר תיקון חברתי" | דעה

יושבת ראש ועד העובדים בסלקום, וחברה ברשימת עוגנים בבחירות בהסתדרות, מסבירה במאמר מיוחד את התהליך שהיא רואה בהסתדרות בשנים האחרונות, ומדוע היא תומכת באבי ניסנקורן

מיה יניב
מיה יניב
כותבת אורחת
צרו קשר עם המערכת:

בני הדור שלי, באמצע שנות השלושים ותחילת הארבעים לחייהם מסכמים לרוב את חוויתם הדמוקרטית דרך הבחירות לכנסת בלבד. בודדים זוכרים את הבחירות לרשויות המקומיות כאירוע משמעותי הנצרב בזיכרונם האישי, ומעטים עוד יותר רואים בהצבעה לראשות ההסתדרות כנקודה חשובה בחייהם, זאת למרות התמורות הרבות שחלו בשלושת העשורים האחרונים בארגון העובדים הגדול בישראל והשפיעו על חיינו יותר מכל אירוע לאומי אחר.

דווקא לנו, המגלים מחדש את חשיבותו של שוק העבודה ותנאי ההעסקה הנלווים, הבחירות הקרובות להסתדרות הפכו גורליות ומשמעותיות. מהפכת ההתאגדות במשק הישראלי, במיוחד בשנים האחרונות , הביאה לניפוץ תקרת הזכוכית של הסכמים קיבוצים במגזר הפרטי, דבר שעד לפני עשור היה נראה כמו חלום רחוק ולא מציאותי.

זה הזמן של ועדים חדשים ודומיננטיים המבוססים על רוח צעירה וסולידרית לבוא, להשפיע ולהצביע עבור מי שבאמת יכול להמשיך את המהפכה בה התחלנו כולנו

אין לי ספק שאותה מהפכה התרחשה אודות מנהיגותו של אבי ניסנקורן, אשר הפיח רוח חדשה של סולידריות בבית ארלוזורוב בת״א. זכיתי בשנים האחרונות להכיר מקרוב את פעילותו של ניסנקורן, גם כראש אגף לאיגוד מקצועי וגם כיום בתפקידו הנוכחי ונוכחתי לראות כיצד תחום קרוב לליבי כמו עידוד העסקת עובדים בעלי מוגבלויות במקומות עבודה הופך במשמרת שלו לצו השעה.

על אף שהנושא לא נמצא על סדר היום הציבורי והתקשרותי ואף במגרש הפרלמנטרי, פרט לחברי כנסת בודדים, אינו זוכה להתייחסות של ממש, משקיע יו"ר ההסתדרות שעות אינסופיות ומאמץ רב כדי לקדם את אותה העסקה אשר כה חיונית למשק בפרט ולחברה הישראלית בכלל.

בית ההסתדרות. צילום ארכיון: ד"ר אבישי טייכר, מתוך ויקיפדיה.
הבחירות בהסתדרות
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

לכל אלו הקוראים למהפכה בארגון, לניקוי האורוות ולרוח חדשה, לא נותר אלא לבשר בצער שאיחרו את מועד קריאת ההשכמה, משום שרכבת השינוי כבר עזבה מזמן את התחנה והיא דוהרת לתיקון חברתי חסר תקדים לאורכה ורוחבה של מדינת ישראל.

ועד עובדי סלקום – נטוויז'ן העצמאי, בהפגנת תמיכה בעובדי קבלן. מתוך דף הפייסבוק של ועד עובדי סלקום-נטוויז׳ן
ועד עובדי סלקום – נטוויז'ן העצמאי, בהפגנת תמיכה בעובדי קבלן. מתוך דף הפייסבוק של ועד עובדי סלקום-נטוויז׳ן

זה הזמן של ועדים חדשים ודומיננטיים המבוססים על רוח צעירה וסולידרית ומאגדים בתוכם עשרות אלפי עובדים לבוא ולהשתתף באירוע הדמוקרטי הכי חשוב עבורנו: להופיע, להשפיע ולהצביע עבור מי שבאמת יכול להמשיך את המהפכה בה התחלנו כולנו.

_________

הכותבת היא יושבת ראש ועד עובדי סלקום-נטוויז'ן, ומס' 13 ברשימת עוגנים לוועידת ההסתדרות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!