דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
29.0°תל אביב
  • 26.3°ירושלים
  • 29.0°תל אביב
  • 25.2°חיפה
  • 26.0°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 26.8°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 20.4°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פיפ"א

ספורט עולמי / משחקי חצי הגמר של ליגת האלופות בכדורגל נשים העיפו לנו את הסכך

שני משחקי חצי הגמר - ליון מול מנצ'סטר סיטי, ופ.ס.ז' מול ברצלונה הסתיימו בתוצאה 3:1 | משחקי הגומלין יערכו ביום שבת הקרוב | ההוכחה שאם משקיעים בתשתיות - האיכות עולה

משחק חצי הגמר בין מנצ׳סטר לליון בשבת, 22/4 (צילום: Martin Rickett/PA via AP)
משחק חצי הגמר בין מנצ׳סטר לליון בשבת, 22/4 (צילום: Martin Rickett/PA via AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בשנים האחרונות כדורגל הנשים באירופה תופס תאוצה והופך ליותר ויותר פופולרי. השנה שתי הכוכבות הגדולות של הכדורגל האמריקאי, החלוצה אלכס מורגן, ושחקנית השנה בעולם – הקשרית ההתקפית קרלי לויד, החליטו להצטרף לחוויה ולהעצים את שלבי הנוק-אאוט של הליגה הטובה בעולם. ההחלטה של מספר מועדוני פאר להשקיע תקציבים, לשפר את מתקני האימונים ולייצר חשיפה תקשורתית גבוהה יותר לקבוצות הנשים, הקפיצה את האיכות והתחרות. בין המועדונים ניתן למצוא את ברצלונה, ולנסיה  ואתלטיקו מדריד מספרד; וולפסברג, פרנקפורט ובאיירן מינכן מגרמניה; ארסנל, צ'לסי  ומנצ'סטר סיטי מאנגליה; וכמובן פאריס סן ז'רמן וליון מצרפת. לצידן מככבות הקבוצות החזקות המסורתיות של דנמרק ושבדיה.

השבוע התקיימו שני משחקי חצי הגמר של ליגת האלופות. במשחק המוקדם ביום שבת גברה ליון, אלופת אירופה, על מנצ'סטר סיטי באנגליה 3:1, ופ.ס.ז' ניצחה במשחק החוץ את ברצלונה, גם כן בתוצאה 3:1. כנראה בדרך לגמר ליגת אלופות צרפתי. משחקי הגומלין יערכו ביום שבת הקרוב.

מנצסטר סיטי 1- ליון 3

כדורגל הנשים באנגליה נמצא בשיאו. הנבחרת האנגלית מדורגת כעת במקום ה-4 בעולם לפי דירוג ההתאחדות העולמית פיפ"א. קבוצות הכדורגל המקומיות מפתחות את הקבוצות והליגה פורחת. בשנה שעברה, מנצ'סטר סיטי זכו לראשונה באליפות והשנה בהופעה הראשונה שלהן בליגת האלופות הן מעפילות לחצי גמר אחרי ניצחון כפול אדיר על אלופת דנמרק פורטונה. בחצי הגמר היא מארחת את האלופה הנצחית של צרפת (עם 9 זכיות רצופות) ליון היא הקבוצה החזקה באירופה, בהרכבה משחקות שש מתוך מתוך אחת עשר שחקניות הרכב השנה של פיפ"א. כאשר לקראת משחקי ההכרעה התחזקה האימפריה הצרפתית בחלוצה האמריקאית אלכס מורגן. ליון היא אלופת אירופה ותנסה לזכות השנה פעם שניה ברציפות לתואר. ברבע הגמר ליון עברה את וולפסבורג הגרמנית בשחזור משחק הגמר משנה שעברה.

https://twitter.com/WSUasa/status/856048006805807104

מהלך המשחק

שבעת אלפים צופים מילאו את המגרש של הסיטי. המשחק התנהל בשליטה מוחלטת של האורחות מצרפת.

דקה שניה – שריקה מעוררת מחלוקת של השופט לנגיעת יד של קרלי לויד ברחבה. סאקי קומגיני היפנית בעטה פנדל מדויק לפינה 1:0 מהיר לזכות ליון. הסיטי, שנחשבת לקבוצה חזקה נחושה ומאוד פיזית, לא נשברה מהיתרון המוקדם.

דקה 10 – מסירה נהדרת של טוני דוגאן לקוסאבר אסלני חתכה את ההגנה ליון, ואסלני השבדית הגיעה לאחד על אחד מול השוערת, בעטה מצויין לפינה השמאלית ומשווה את התוצאה ל1:1.

למרות השיוויון, ליון המשיכה לשלוט במשחק. אלכס מורגן התנהלה עם הכדור ליד הקרן בצד שמאל, העבירה כדור לתוך הרחבה לקאמיל לאבילי אשר מסרה לתוך רחבת החמש לדזניפר מארוזסאן והגרמניה הבנילאומית עשתה סיבוב נהדר במקום והעלתה את ליון ל2:1. ליון הצליחה לשתק את משחק האגפים של הסיטי ולא נתנה לשחקנית השנה באנגליה המגנה הימנית, לוסיה ברונז, לממש את הפריצות המצויינות שלה מאגף ימין. גם במחצית השניה ליון המשיכה לתקוף, כאשר הסיטי בעיקר מתגוננות.

דקה 50 – מתפרצת מצויינת של ליון מגיעה לאלכס מורגן שפורצת לרחבה, אבל קרן בארדסלי השוערת יצאה נהדרת ומנעה שער בטוח.

דקה 61 – ליון הצליחה לפרוץ שוב את הגנת הברזל של הסיטי, ג'סיקה דה אומקס העבירה כדור מצויין לתוך הרחבה, והמחליפה החלוצה הצרפתיה, לה סומר, כבשה את השער השלישי של ליון במשחק ושערה ה-200 במדי הקבוצה.

דקה 80 – עוד הזדמנות נהדרת לליון. כדור עלה לרחבה והגיע לאמל מאג'ירי שבעטה לשער, אבל נעצרה ע"י לוסיה ברונז שהצילה את הקבוצה מתבוסה ביתית.
לקראת סיום המשחק, הסיטי העלו הילוך ומגיעות לשתי הזדמנויות מעולות, כאשר ברונז העבירה כדור רוחב לסטונווי בת ה-18 שפרצה לעבר השער, אבל נעצרה ע"י הגנת ליון.

דקה 92 – סטוקס העלתה כדור מצוין לסקוט שנוגחת מחוץ למסגרת. הסיטי הפסידו לראשונה מאז ההפסד לצ'לסי באפריל 2016. המשחק הבא יתקיים בצרפת, כאשר הסיכוים נוטים לעבר ליון עם ניצחון חוץ משכנע. כדי להפתיע בצרפת, תצטרכנה הסיטי את קרלי לויד, שחקנית השנה בעולם, במיטבה.

תקציר המשחק:

https://www.youtube.com/watch?v=xSdUIwps2yY

ברצלונה1- פ.ס.ז 3

פריס סן ז'רמן הגיעה לחצי הגמר אחרי הצגה בלתי נשכחת ברבע הגמר ניצחון המוחץ בבית 4:0 מול באיירן מינכן. סגנית האלופה הצרפתית מדורגת רק במקום השלישי בליגה המקומית אחרי ליון ומונפלייה, ומכוונת לזכיית בכורה בליגת האלופות. מולה התייצבה הקבוצה הביתית, קבוצת ההגנה הטובה במפעל ברצלונה. קבוצת הנשים של ברצלונה היא ההפך מקבוצת הגברים הנוצצת – במקום משחק המהיר והנוצץ הספרדיות אימצו משחק הגנתי לוחם ויציאה להתקפות מתפרצות. לקבוצה הקטלונית אין כוכבות על בסגל ולמשחק מול פ.ס.ז הן עלו עם 10 שחקניות ספרדיות (הכי הרבה שחקניות מקומיות בשלב החצי וגם ברבע). ברצלונה נמצאת בתקופה מצוינת, כאשר צימקה את הפער לנקודה בליגה המקומית מהמובילה אתלטיקו מדריד ועברה ברבע הגמר משוכה גבוהה של אלופת שבדיה רוסנגארד.

15 אלף צופים הגיעו לאצטדיון של ברסה כדי לצפות במשחק, והביאו חגיגת עידוד מפוארת. במהלך המשחק פ.ס.ז הייתה טובה יותר ושלטה במרכז השדה.

דקה 26 – פריס עולה ל 1:0. אמינטה דיאלו הכניסה כדור מצויין למארי-לאורה דלאיי אשר בעטה תוך כדי נפליה כדור חזק לרשת.

דקה 36 – פריס עולה כבר ל 2:0. פריצה נהדרת של דלי בצד ימין, העלתה את הכדור ישר לראש של כריסטיאן והחלוצה הברזילאית הבינלאומית עלתה מעל כולן ונגחה לרשת, שערה השישי העונה בליגת האלופות.

דקה 38 – עוד הזדמנות נהדרת לכריסטיאן. מתפרצת של פריס, כריסטיאן נשלחת קדימה, אבל בועטת לא טוב והשוערת סנדרה פאנוס קולטת את הכדור. פריס ממשיכה לשלוט ומגיעה בדקה ה41 להזדמנות מצוינת, כדור קרן מגיע לדיאלו שבועט מ5 מטר החוצה.

תקציר המשחק:

במחצית השנייה השליטה הצרפתית במשחק נמשכת.

דקה 52 – כריסטיאן מסרה כדור לקפטנית כרוז, שראתה את פאנוס מחוץ לשערה ובעטה מעליה לחיבורים. 3:0 לזכות פאריס סן ז'רמן.

דקה 58 – הזדמנות לברסה לצמק, מרטה טוריג'ון פרצה מצד ימין, מצאה את ויקטוריה לוסדה שבעטה טוב, אבל קאידרז'ונק הפולניה קלטה את הכדור.

דקה 89 – ברסה כובשת! מסירת רוחב של 40 מטר עברה את כל ההגנה הצרפתית והגיעה לברברה לטורה, שהתגברה על דלנוי, בדרך לרחבה ומול השוערת בעטה פנימה. 3:1 ל – פס.ז. הצרפתיות ממשיכות להרשים בליגת האלופות ומצליחות לכבוש 3 שערי חוץ שאמורים להספיק להם כדי לעלות לשלב הבא.

ראיון עם קרלי לויד ואלכס מורגן על המעבר לליגת האלופות:

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!