
מזכיר האוצר האמריקאי סקוט בסנט (צילום: AP Photo/Markus Schreiber)
סוכנות הידיעות AP
צרו קשר עם המערכת:
עדכון אחרון: 23.01.2026 | 20:26
הממשל האמריקאי הטיל הערב (שישי) סנקציות על בעליהן של תשע מיכליות נפט איראניות בטענה כי העבירו נפט איראני בשווי מאות מיליוני דולרים לשווקים זרים.
לפי משרד האוצר האמריקאי הסנקציות הוטלו על אנשי העסקים בטענה כי "הכספים מסייעים לאיראן לדכא אנשיה", כך לפי דברי מזכיר האוצר האמריקאי סקוט בסנט. משרד האוצר האשים את איראן בהשבתת שירותי האינטרנט במידנה במטרה להסתיר את הדיכוי האלים של אזרחיה.
לפי משרד האוצר תשעה המיכליות הן חלק מרשת ענפה של כלי שיט שנועדו לעקוף את הסנקציות האמריקאיות על איראן. ההחלטה מגיעה בצל מתיחות צבאית גוברת בין ארה"ב לאיראן, כאשר ארה"ב קירבה נושאת מטוסים לטווח המאפשר פעילות מבצעית באיראן.

