
הבוקר (ראשון), משפחות נרצחים בחברה הערבית ופעילים חברתיים חסמו את איילון דרום במחאה על האלימות ביישובים הערביים ועל מדיניות הממשלה ביחס לפשיעה. כעבור זמן קצר פונו המפגינים על ידי משטרת ישראל והתנועה שבה לסדרה.
חסימת הכביש מצטרפת לשורת פעולות מחאה בחברה הערבית בשבוע האחרון, שהחלו ביום שלישי עם סגירת העסקים ובתי-הספר בסח'נין. ביום חמישי, יישובים ערביים רבים התצטרפו למחאה בסח'נין וגם בהם נסגרו בתי עסק ובתי ספר במחאה על האלימות והפשיעה. עשרות אלפי מפגינים צעדו בסח'נין ביום חמישי אחר הצהריים לתחנת המשטרה במשגב.
ביום שישי נמשכה המחאה בסח'נין והתפשטה לרחבי הארץ. על גשר חמד (מעל כביש 1), הפגינו תושבי אבו גוש, עין ראפה ועין נקובא.
במהלך הפגנה נגד האלימות בכפר יאסיף, ערב העלייה לקבר נבי אלח'דר (מוצאי שבת) שביישוב, חסמו המפגינים את כביש 70. שאדי שווירי, ראש המועצה לשעבר, נעצר.
ביום שבת לאחר הירצחו של ג'מאל מזאווי, תושב נצרת בן 37, יצאו תושבי העיר להפגין נגד האלימות והפשיעה.
מלבד תקרית הירי בה נרצח מזאווי, אדם נפצע בשבת מירי בעין מאהל. ביום חמישי נפצעו שני גברים באירוע אלימות ברהט ונודע על מקרה ירי בעראבה, ללא נפגעים.


