
שחקן הטניס הפראלימפי גיא ששון ובן זוגו ההולנדי נילס וינק זכו היום (שישי) בטורניר הקוואד זוגות בגרנד סלאם אוסטרליה, לאחר שגברו על הית’ דודיסון האוסטרלי ואנדי לפתורן הבריטי בתוצאה 1:6, 3:6. זהו ניצחון רביעי רצוף של הצמד הישראלי־הולנדי, לאחר שזכו בתואר ברולאן גארוס, בווימבלדון ובניו יורק.
לאחר המשחק הודה ששון למארגני האליפות, לבני משפחתו, לקהל שהגיע לצפות במשחקי הטניס בכיסאות גלגלים ולנילס, בן זוגו בתחרות. ששון הקדיש את הזכייה ל־15 הנרצחים בבונדיי ביץ’ וסיים במילים “עם ישראל חי”. מוקדם יותר גבר נילס וינק על ששון בחצי גמר טורניר הקוואד יחידים בתוצאה 1-6 1-6. “עדיף לשחק איתך ולא מולך”, אמר ששון בחיוך בתום הטורניר הזוגי.
יו”ר הוועד הפראלימפי, משה מוץ מטלון, בירך על הזכייה ואמר: “ברכות לגיא על זכייה מרשימה, דווקא בתקופה זו ודווקא על אדמת אוסטרליה. זהו הישג מעורר השראה וגאווה והוכחה לכישרון והנחישות שלו. אנחנו מאחלים לגיא ולנו שימשיך בשרשרת ההצלחות ושנזכה לעוד רגעים מרגשים ממנו על המגרש”.
ששון, בן 45, המדורג 3 בעולם, זכה במדליית הארד במשחקים בפריז 2024. בשנת 2015 נפצע קשה בתאונת סקי, ובראשית דרכו בענף שיחק בקטגוריית האופן. לפני כשלוש שנים סווג כשחקן קוואד (מגבלה קשה), לאחר שחלה הרעה במצבו הגופני.


