דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבית היהודי

הבית היהודי / הפריימריז בבית היהודי: בנט ניצח עם 80.3% מהקולות

בנט: ״יוצאים למסע שבסופו נגיע להנהגת המדינה״ | שיעור ההצבעה בבחירות לראשות המפלגה עמד על 50.7% | מול בנט התמודדו יונתן ברנסקי (12.2%) והרב יצחק חי זאגא (7.5%)

נפתלי בנט מבציע בפריימריז לראשות הבית היהודי (צילום: רועי אלימה/ פלאש 90).
נפתלי בנט מבציע בפריימריז לראשות הבית היהודי (צילום: רועי אלימה/ פלאש 90).
שי ניר

שר החינוך נפתלי בנט ניצח אמש (ה׳) בהתמודדות על ראשות מפלגת ״הבית היהודי״ עם 80.3 אחוזים. ״אני מודה לבוחרי הבית היהודי על הזכות שניתנה לי להוביל את המפלגה לבחירות הבאות. שבחרו להמשיך את המהפכהאמר בנט במטה המפלגה, לאחר היוודא תוצאת הבחירות, והוסיף "אנחנו יוצאים מכאן למסע שבסופו נגיע להנהגת מדינת ישראל, המהפכה תמשיך בזכותכם״. בנט גם הודה בדבריו לכל הפעילים והתומכים.

מנכ"ל המפלגה ניר אורבך אמר "אני מאחל הצלחה לידידי השר נפתלי בנט שימשיך להוביל את מפלגת הבית היהודי להנהגת המדינה. אני מודה למתמודדים יונתן ברנסקי והרב יצחק זאגא על השתתפותם בתהליך הדמוקרטי ולכל המתפקדים שהצביעו על האמון שנתנו בתהליך ובמפלגה. אנחנו ממשיכים קדימה לאתגרים ולהישגים הבאים".

הרב יצחק זאגא שהפסיד בהתמודדות אמר ״אני מכבד את תוצאות הפריימריז״. המתמודד יונתן ברנסקי אמר לערוץ 7, "הרוב אמר את דברו," והוסיף "אנחנו בדמוקרטיה ואני מכבד את החלטת הרוב. אני אמשיך לייצג את תפיסת העולם שאני מאמין בה ולייצג את הציבור שתומך בי בהתמודדות על מקום ברשימה לכנסת".

בהודעת הבית היהודי נמסר כי 15,701 מתוך 30,734 (50.67 אחוזים) בעלי זכות בחירה מימשו את זכותם להצביע. נפתלי בנט קיבל 12,600 קולות שהם 80.3 אחוזים מהקולות. יונתן ברנסקי קיבל 1,916 קולות שהם 12.2 אחוזים מהקולות. הרב יצחק זאגא קיבל 1,074 קולות שהם 7.47 אחוזים מהקולות. 

בסיעת הבית היהודי מיהרו להגיב לתוצאת הפריימריז ולברך את בנט. יו׳׳ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל אמר ״אני מברך את נפתלי על הבחירה המחודשת לתפקיד יו׳׳ר הבית היהודי". על רקע החשש כי הבית היהודי עומד אולי לפני פיצול וכי בהתמודדות הבאה, בבחירות הכלליות, הרשימה לא תכלול את מפלגת האיחוד הלאומי אמר אריאל "עכשיו הזמן לשבת יחד עד שיצא עשן לבן ולסכם על אחדות וריצה משותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי בבחירות הבאות. הציבור שלנו דורש אחדות. אחדות זה הדבר הנכון ברמה הערכית וזאת הדרך לגדול בכמות המנדטים ולהרחיב ולהעמיק את ההשפעה של הציונות הדתית והמחנה הלאומי על דרכה של מדינת ישראל.״

ח"כ שולי מועלם רפאלי הביעה סיפוק מניצחונו של בנט ואמרה "אני מברכת את חברי השר נפתלי בנט על זכייתו מחדש באמון הציבור וברוב מוחץ. הבית היהודי בהנהגתו של בנט רשמה הישגים רבים והפכה למצפן של הקואליצייה. הציבור הבין שאכן משהו חדש התחיל לפני ארבע שנים ונתן פעם נוספת את אמונו למשימות הבאות לקראתנו".

ח"כ מוטי יוגב אמר "ברכות ליו"ר המפלגה נפתלי בנט שזכה באמון ונבחר היום שוב על ידי חברי הבית היהודי, לעמוד בראש הבית היהודי. יחד נפעל לחיזוק ערכי הציונות הדתית ועם ישראל כולו"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!