המועצה המקומית ירכא הודיעה היום (שישי) על שביתה כללית ומלאה ביום ראשון, 15 בפברואר 2026, במחאה על מקרי הרצח האחרונים ביישוב. ההודעה פורסמה על ידי ראש המועצה, סלמאן מולה, ונמסרה בעברית ובערבית.
על פי ההודעה, השביתה תכלול את פעילות המועצה המקומית, כלל מוסדות החינוך – בהם בתי ספר, גנים, מעונות יום ומשפחתונים – וכן את כלל הפעילויות הבלתי־פורמליות. עוד נמסר כי כל המרפאות וקופות החולים ביישוב יושבתו, וכי כל בתי העסק, הקטנים והגדולים, לרבות מגרשי רכב, ייסגרו ללא יוצא מן הכלל.
במועצה קראו לתושבי ירכא לאחדות, לסבלנות ולשיתוף פעולה עם "גורמי הטוב, השלום והסולחה" ביישוב ובחברה הערבית, במטרה להביא לפיוס ולשלום אזרחי. עוד נמסר כי יש לפעול "ללא הרף" לעצירת שפיכות הדמים, וכי מתבקשת הקפדה מלאה על קיום השביתה מצד כלל התושבים.
השביתה מתקיימת על רקע גל האלימות המתמשך בחברה הערבית, שבמסגרתו אירעו מקרי רצח ביישוב בתקופה האחרונה.