
ההסתדרות, נציגות הוועד והנהלת "נשר" חתמו היום (שני) על הסכם קיבוצי חדש לעובדי מפעל המלט שברמלה. ההסכם כולל מתווה תגמול משופר לעבודה במשמרות ולשעות חפיפה בין משמרות במחצבה, קובע מנגנוני פיקוח ושקיפות משותפים ומסדיר את מתכונת ההפעלה והעבודה במסגרת פרויקט השדרוג האסטרטגי של קווי הייצור, הצפוי לתת פתרון משמעותי לטיפול בפסולת במדינת ישראל. הצדדים להסכם מסרו כי הוא נועד להבטיח איזון בין הבטחת עתידה של נשר כיצרן מלט ישראלי כחול-לבן למצוינות תעסוקתית, תוך שמירה על זכויות העובדים.
ההסכם כולל, בין היתר, הסכמות בדבר סדרי עבודה במחצבה, לרבות תוספות ותגמולי משמרות משופרים. הוא מעגן הרחבה של פעילות עובדי נשר במחצבה וצמצום מיקור חוץ. בנוסף, הוא כולל הסדרה תפעולית ותגמול במסגרת פרויקט שדרוג קווי הייצור, כשבין היתר הוגדרו מסגרות תקציביות ומנגנוני תגמול לעובדים, תוך הקפדה על שמירה על בריאות וזכויות עובדים לאורך הפרויקט.
מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב: "ההסכם בנשר הוא הרבה מעבר להסדרת תנאי עבודה. הוא ביטוי לאחריות הלאומית שלנו כלפי התעשייה הישראלית. לצד העובדה שנשר הוא ציר אסטרטגי בשרשרת אספקת המלט בישראל, חשוב לא פחות מכך הוא ציר של יציבות תעסוקתית לאלפי משפחות. ההסכם מגן על העובדים בתקופה של פרויקט תשתיתי מורכב, מחזק את הביטחון הכלכלי שלהם במשמרות מאתגרות, והוא מבטיח שדרוגי בטיחות ותפעול שלא מותירים אף עובד מאחור. זוהי דוגמה מרגשת לשותפות אמיתית שבה עובדים והנהלה צועדים יחד קדימה – לתעשייה בטוחה יותר, מתקדמת יותר וחזקה יותר למדינה".
עידן זו-ארץ, מנכ"ל חברת נשר: "לב לבו של ההסכם הוא ההבנה שלצד התפקיד החשוב של נשר בייצור מלט להבטחת עצמאות, זמינות ורציפות של משאב אסטרטגי זה למדינת ישראל, מוטלת עלינו אחריות לאומית להצעיד את המפעל לחזית הטכנולוגיות המתקדמות ביותר באירופה כיום. אנו גאים להוביל תעשייה ישראלית שגם מפרנסת מאות משפחות במעגל ראשון ואלפי משפחות במעגל שני ושלישי, וגם בעזרת שדרוג הקווים מקדמת פתרון לאומי אמיתי לטיפול באתגרי הפסולת של מדינת ישראל והפחתה בפליטות".
יו"ר מרחב השפלה של ההסתדרות משה ארבלי: "ההסכם שהושג בנשר מבטיח את מה שחשוב באמת, תגמול הוגן על עבודה תובענית במשמרות, שמירה על הזכויות גם במסגרת פרויקט השדרוג ובטיחות מעל הכול. זהו מודל שותפות שמוכיח שאפשר לקדם תשתיות לאומיות החשובות כל כך למדינת ישראל, הן לשוק הבנייה והן לנושא הטיפול בפסולת – מבלי לוותר על מעמד העובדים".
יו"ר הסתדרות עובדי התעשייה גבי אסרף: "אני מברך על ההסכם החשוב הזה, שגובש בראייה משותפת מתוך הבנה הדדית. הוא יבטיח לא רק יציבות תעסוקתית אלא גם עתיד משגשג לחברה".
עו"ד ליאור בירנבאום, האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות: "חתימת ההסכם היא הישג משמעותי לעובדי נשר. כשליוויתי את הוועד, נחשפתי למסירות ולתרומה יוצאת הדופן של העובדים למפעל, וההסכם מעגן את זכויותיהם, מעניק תגמול הוגן לעבודה מאתגרת ודואג לרווחתם ולבריאותם. זהו הסכם שנבנה מתוך שיתוף פעולה מקצועי ואחראי עם הנהלת החברה ונציגות העובדים, והוא מניח יסודות איתנים להמשך הדרך המשותפת. תודה גדולה לכל הצוותים המקצועיים שליוו ותמכו בתהליך".
יו"ר ועד העובדים נתנאל אדחוח: "זה הישג עצום לעובדים, שרואים בנשר הרבה מעבר למקום עבודה – עבורנו זה בית ומשפחה. הגעה להסכם קיבוצי בזמן כזה מוכיח שיש עם מי לדבר ולאן עוד לשאוף. אני מודה לשותפים ולכל מי שתרם וסייע במשימה הזאת, להסתדרות שעמדה לצדנו ונתנה גב, וכמובן להנהלה שרואים בנו פרטנרים לכל דבר. שנעשה ונצליח".


