דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קוריאה הצפונית

קוריאה הצפונית / הניסוי הגרעיני הכושל של קוריאה הצפונית לא מרגיע את המערב

המתיחות בין הדיקטטורה קוריאה הצפונית ובין מדינות המערב וסין, עולה עוד ועוד מדרגות | הניסוי שבוצע אתמול(שבת) אמנם כשל, אך המערב נערך בדריכות | "קוריאה הצפונית זילזלה במשאלותיה של סין והנשיא המכובד שלה כאשר היא שיגרה, גם אם ללא הצלחה, את הטילים היום. רע!", כתב הנשיא טראמפ

צעדה לציון יום הולדתו ה-105 של מייסד קוריאה הצפונית, סינג קום איל (AP Photo/Wong Maye-E)
צעדה לציון יום הולדתו ה-105 של מייסד קוריאה הצפונית, סינג קום איל (AP Photo/Wong Maye-E)
דוד טברסקי

קוראיה הצפונית ביצעה אתמול (שבת) ניסוי טילים גרעיני נוסף, כביכול, כתגובה מתריסה כנגד כוונת ארה"ב להקשיח את הסנקציות הבינלאומיות נגדה, ולפרק אותה משאיפותיה לחימוש גרעיני. כך דווחו הבוקר בסוכנויות התקשורת.

השיגור האחרון, שהוכתר בקוריאה הדרומית כניסיון כושל, התרחש מספר שעות אחרי שמזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, הזהיר את מועצת הבטחון של האו"ם מ"השלכות קטסטרופיות" אם הקהילה הבינלאומית, ובעיקר סין, יכשלו בלחץ על קוריאה הצפונית לנטוש את תוכנית החימוש הגרעינית שלה. טילרסון הזהיר שהאופציה הצבאית בהתמודדות עם המצב בצפון קוריאה עדיין על השולחן, "האיומים של צפון קוריאה במתקפה על טוקיו או סיאול אמייתים. וזה כנראה רק עניין של זמן לפני שקוריאה הצפונית תפתח את האפשרות לתקיפת ארה"ב."

נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג איל (צילום: AP).
נשיא ארה"ב טראמפ ונשיא קוריאה הצפונית קים ג'ונג איל (צילום: AP).

שר הביטחון הדרום קוראיני, האן מי הו, הודיע שניסיון שיגור הטיל נכשל לאחר טיסה קצרה. ראש הפיקוד האמריקאי באוקיינוס השקט אישר את ההודעה, וטען שהטיל לא חצה את הגבול הצפון קוריאני. דובר שר החוץ הדרום קוריאני, צ'ו ג'ון-יוק מסר שאם קוריאה הצפונית תמשיך 'לשחק באש' היא תעמוד בפני צעדי ענישה משמעותיים במגוון רמות, כולל ממועצת הביטחון של האו"ם. לגינויים הצטרף גם ראש מטה ההגנה של יפן, השר יושידי סוגה, אשר אמר לתקשורת לאחר פגישה של מועצת הביטחון הלאומית שהסכנה ממתקפה גרעינית הוא אמיתי.

"קוריאה הצפונית זילזלה במשאלותיה של סין והנשיא המכובד שלה כאשר היא שיגרה, גם אם ללא הצלחה, את הטילים היום. רע!" כתב בחשבון הטוויטר שלו הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ. ממשלת סין גינתה בשיחות במועצת הביטחון של האו"ם את הטענות על כך שהיא האחראית הבלעדית למיתון המצב בקוריאה הצפונית, "השימוש בכוח לא פותר את המתיחויות ורק יוביל לאסון גדול יותר", אמר שר החוץ הסיני וואנג אי, "סין לא צריכה להיות הנקודה המרכזית מול הבעיות בחצי האי הקוראיני, והמפתח לפתרון המתיחויות ופתרון הבעיה הגרעינית לא נמצא בידי סין."

צעדה לציון יום הולדתו ה105 של מייסד קוריאה הצפונית, סינג קום איל (AP Photo/Wong Maye-E)
צעדה לציון יום הולדתו ה105 של מייסד קוריאה הצפונית, סינג קום איל (AP Photo/Wong Maye-E)

בימים האחרונים מגייסת ארה"ב צי התקפי, המובל ע"י נושאת מטוסים אשר ממוקמת בסביבת חצי האי הקוראיני. מערכת סוללות ההגנה נגד טילים (THAAD) של ארה"ב, הפרוסה בצפון קוריאה הדרומית, בסמוך לגבול עם קוריאה הצפונית, אמורה, ע"פ גורמים רשמיים, להיות מוכנה לפעולה בימים הקרובים, וזאת בנוסף ל 30 אלף החיילים האמריקאים המוצבים באופן קבוע על אדמת קוריאה הדרומית. בימים האחרונים קוריאה הצפונית ערכה את אחד התרגילים הצבאיים הגדולים בהיסטוריה שלה ואיימה "שתטביע במצולות" את נושאת המטוסים האמריקאית.

בראיון לרויטרס ביום שישי האחרון אמר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי "יש סיכוי גדול מאוד לעימות עם קוריאה הצפונית", וכי עם זאת, הוא מעדיף פתרון דיפלומטי. מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון, אמר בראיון לפוקס ניוז, כי סין איימה על קוריאה הצפונית בסנקציות משלה, באם תקיים ניסויים גרעיניים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!