מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב והממונה על השכר באוצר אפי מלכין שלחו היום (שני) איגרת משותפת לכלל עובדי המגזר הציבורי. "מבקשים לחזק באופן אישי את המעסיקים והעובדים ומודים לכם על ההתגייסות שאתם מגלים במקומות העבודה, תוך תמיכה בכוחות הביטחון ומתן שירותים חיוניים לכלל אזרחי ישראל גם בשעת חירום" כתבו.
"אנו קוראים לעובדי המגזר הציבורי להפעיל את מקומות העבודה, ככל הניתן, ובהתאם למגבלות פיקוד העורף, במשרדים ובמקומות העבודה, ובמקביל להרחבת האפשרות לעבודה מרחוק" כתבו, והוסיפו כי בימים אלה מקיימים אגף השכר וההסתדרות דיונים ראשוניים בנוגע להשלכות המערכה על העובדים. הדיון בין הצדדים נוגע בין היתר למתווה התגמול לעובדים שנמנע מהם לעבוד עקב ההגבלות שהוטלו על העורף, וכן לעובדים שפונו מביתם.
עוד הדגישו כי בהתאם להסכם המסגרת, יום שלישי שיחול מחר הוא יום חופשה מרוכזת לעובדי המגזר הציבורי, וכי התגמול בגינו יהיה בהתאם להוראות ההסכם גם לגבי עובדים שנבצר מהם לעבוד בשל מגבלות פיקוד העורף. במקרים חריגים שבהם עובדים יידרשו להגיע לעבודה או לעבוד מרחוק ביום זה עקב הנחיית המעסיק, לאור המערכה הצבאית ובהתאם להיקפים הקיימים בהסכם, הבהירו כי יינתן לעובד יום חופשה חליפי בהתאם להוראות ההסכם.
"באחריות משותפת וברוח הערבות ההדדית, אנו תומכים ומעודדים את ההירתמות שלכם לביצוע תפקידים חלופיים הנדרשים בעת הזו ולביצוע עבודתכם מרחוק על אף הקשיים, על מנת לחזק את המערכים החיוניים בעורף ולהבטיח את הרציפות התפקודית של המגזר הציבורי כולו. על מערכי הבריאות, החינוך, הביטחון, הרווחה, התשתיות, המדיניות, השלטון המקומי ויתר המערכים, הוא חלק אינטגרלי מההתמודדות במערכה ותודתנו, יחד עם תודת כלל אזרחי המדינה, נתונה לכם".