דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הר הרצל

יום הזיכרון התשע"ז / נתניהו לאבו מאזן בטקס יום הזיכרון בהר הרצל: "הפסק לממן מרצחים"

רה"מ נתניהו אמר את הדברים בנאום שנשא בטקס האזכרה לחללי פעולות האיבה בהר הרצל | בנאום אחר בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל התחייב נתניהו כי יפעל להחזרת גופותיהם של החיילים הדר גולדין ואורון שאול

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לזכר חללי צה״ל בהר הרצל (צילום: קובי גדעון / לע"מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לזכר חללי צה״ל בהר הרצל (צילום: קובי גדעון / לע"מ).

ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו השתתף הבוקר (שני) בשני הטקסים הרשמיים שנערכו בהר הרצל – טקס האזכרה הממלכתי לחללי מערכות ישראל וטקס האזכרה הממלכתי לחללי פעולות האיבה. בטקסים השתתף גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שהניח זר בבית העלמין.

בנאומו בטקס האזכרה לחללי מערכות ישראל אמר נתניהו: "מימי 'מגש הכסף' של תש"ח ועד היום – כמעט שעברו עשרה עשורים. כל כך הרבה השתנה במדינה, וכל כך מעט: חיינו מוסיפים להיות תלויים בִּנְכוֹנוּת הַהַקְרַבָה וּבַגְבוּרָה של בנינו ובנותינו ואני יודע שהגבורה הזאת היא תנאי הכרחי לא רק לקיומנו אלא גם להשגת שלום עם שכיננו; ולכן בבואי לשלוח את חיילינו לקרב – אני תמיד חושב בלב כבד, בשיקול דעת מַעֲמִיק ומֵרָבִי, אני חושב עליהם ואני חושב על המשפחות. כי אני יודע, שלעתים המחיר עצום."

נתניהו אף הזכיר בנאומו את אחיו, יוני נתניהו ז"ל, שנהרג במבצע אנטבה שמאוחר יותר נקרא על שמו "מבצע יונתן" וסיפר: " אחי יוני ז"ל אהב מאוד את שירו של נתן יונתן "חופים", "ראיתי פעם חוף שנחל עזבו עם לב שבור של חול ואבן", ראיתי את חייהם של הוריי שהנחל של יוני עזבם והם נשארו עם לב שבור של חול ואבן. אבל בדרך לא דרך הם גייסו את הכוחות להמשיך לחיות אפילו להמשיך ליצור. ועד אחרון ימי אעריץ את ההוד וההדר בו נשאו את יגונם על נפול בנם בכורם יונתן."

נתניהו התייחס בנאום שנשא גם להדר גולדין ואורון שאול שנפלו במבצע 'צוק איתן' וגופותיהם עדיין לא הושבו לישראל והתחייב כי יפעל להחזירן: " אני מאחל החלמה לפצועים, ואני מתחייב שלא נשקוט ואיננו שוקטים –עד שנשיב הביתה את לוחמינו היקרים הדר גולדין ואורון שאול."

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לזכר חללי צה״ל בהר הרצל (צילום: קובי גדעון / לע"מ).
ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס לזכר חללי צה״ל בהר הרצל (צילום: קובי גדעון / לע"מ).

בטקס יום הזיכרון ביישוב פוריה עילית, שם התגורר החייל אורון שאול, אמרה אימו של אורון, זהבה, את הדברים הבאים: " אני עומדת כאן מול אבן מיותמת ודוממת, שנועדה להזכיר לכל שבני אורון לא שב מהמשימה שאליה נשלח, מלחמת צוק איתן שנמשכה 50 יום, חלפו יותר מאלף ימים ואתה בשבי חמאס ואיני יודעת מה עלה בגורלך. שברון לב, וכאב גדול מזה אין. אורון בני, אתה יודע שאפעל ללא לאות להשיבך אלינו." והוסיפה גם מסר לממשלת ישראל: " אורון מחמל נפשי, אני חייבת לומר לך כי המדינה שעליה יצאת להגן לא מקלה עליי להשיבך. אני מאמינה כי בקרוב נצליח להחזירך, ורק אז אוכל לשוב לחיים, כי היום החיים אינם חיים."

"ממן שלום ולא רצח"

נתניהו נשא נאום נוסף בטקס האזכרה לחללי פעולות האיבה בו תקף ראש הממשלה את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ואמר כי: "הנשיא עבאס, שהולך השבוע לפגישה עם הנשיא טראמפ, איך אתה יכול לדבר על שלום עם ישראל ובד בבד אתה מממן רוצחים ששופכים את דמם של ישראלים חפים מפשע על כל צעד ושעל? אתה רוצה לעשות צעד אמיתי לשלום שאנחנו חפצים בו? בטל את התשלומים למרצחים. בטל את החוק שמחייב תשלומים למרצחים הללו. ממן שלום ולא רצח."

נתניהו התייחס לכך שלטענתו מקבלים אותם מחבלים משכורת חודשית מהרשות: " והנה, עוד דבר נורא ואי אפשר להתעלם מזה כי כל המרצחים הללו, השפלים הללו, מקבלים משכורת חודשית מהרשות הפלסטינית – רצחת יותר, קיבלת יותר. הסכום שניתן למרצחים ולמשפחות של המרצחים, מה שהם קוראים שהידים, עולה את הסכום של 300 מיליון דולר בשנה ותוך כמה שנים זה מיליארד דולר."

נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס לזכר חללי צה״ל בהר הרצל (צילום: קובי גדעון / לע"מ).
נשיא המדינה ראובן ריבלין בטקס לזכר חללי צה״ל בהר הרצל (צילום: קובי גדעון / לע"מ).

"אהבת חינם במקום שנאת חינם"

שר החינוך, נפתלי בנט, השתתף הבוקר בטקס יום הזיכרון שנערך בבית העלמין הצבאי בחולון. בנט קרא בנאומו לאחדות בעם ואמר: " לא נוכל להחזיר את נופלינו. לא נוכל לנחם. אבל נוכל לקבל על עצמנו החלטה, להיות יותר ראויים לכם. יותר ראויים לכם כשאנחנו מתווכחים בינינו, יותר ראויים לכם במניעת הסתה איש כלפי רעהו, יותר ראויים לכם באהבת חינם במקום בשנאת חינם, במניעת תיוג איש כלפי רעהו. יותר ראויים בהתנהגות שלנו בבית, ועל הכביש, בטוקבקים ובפייסבוק. שנהיה יותר ראויים למותכם עבור אומה מאוחדת, ולא עבור, חלילה, אומה משוסה ומפוצלת."

בנט התייחס בדבריו גם ליום השואה שחל בשבוע שעבר והוסיף כי: " אנו משלמים מחיר יקר על החיים במדינה שלנו. אתם מרגישים זאת בכל בוקר, בכל לילה, בכל חג ובכל יום זיכרון. אך כאשר עם ישראל לא היה כאן, שילמנו מחיר יקר בהרבה. לפני כמה ימים, כשצעדתי על אדמת פולין, ממחנה אושוויץ לבירקנאו, ראיתי את המחיר הנורא שהעם היהודי שילם כשהיה ללא מדינה, ללא צבא, ללא כח."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!