דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החוץ

חברה ועבודה / עובדי משרד החוץ: אם לא ימומש הסכם העבודה, נשבש את ביקור טראמפ

לדברי יו"ר ועד העובדים, חנן גודר, הגיעו יו"ר ההסתדרות והממונה על השכר במשרד האוצר להסכמות על מודל שכר חדש לדיפלומטים, אך מאז דבר לא השתנה | במכתב ששלח גודר למנכ"ל משרד החוץ נכתב כי ההסכמות אליהן הגיעו בישיבה "נותרו בגדר לחיצת יד סתמית'

משרד החוץ (צילום: נתי שוחט  פלאש90)
משרד החוץ (צילום: נתי שוחט פלאש90)
שי ניר

"ארה"ב היא מדינה חשובה, הנשיא דונלד טראמפ הוא ידיד יקר ואנחנו נשבש בכל יכולתנו את הביקור." כך אמר ל'דבר ראשון' יו"ר ועד עובדי משרד החוץ חנן גודר, שאיים כי אם האוצר לא יממש את חלקו בביצוע הסכם העבודה שנחתם לפני שלוש שנים, ישבשו העובדים את ביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב בארץ. לפני חודשיים הגיעו הממונה על השכר במשרד האוצר, ערן יעקב, ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן להסכמות על מודל שכר חדש לדיפלומטים בשליחות מדינת ישראל אך לדברי הוועד מאז דבר לא השתנה.

במכתב ששלח היום (שלישי) גודר למנכ"ל משרד החוץ יובל רותם ושאליו היו מכותבים ניסנקורן וכל עובדי המשרד בארץ ובחו"ל, תחת הכותרת, "הפרת הסכם השכר: התראה לקראת צעדים ארגוניים חריפים במשרד החוץ," נכתב כי ההסכמות אליהן הגיעו בישיבה לפני חודשיים 'נותרו בגדר לחיצת יד סתמית' וזאת על אף שהעובדים הגיעו להסכמות ופשרה מול האוצר. כיוון שלא נרשמה שום התקדמות ביישום ההסכם מתריעים העובדים בפני ההנהלה כי הם עומדים להוציא, "הנחיות מפורטות על נקיטת צעדים ארגוניים חריפים במשרד החוץ."

חנן גודר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ (תמונה באדיבות המצולם)
חנן גודר, יו"ר ועד עובדי משרד החוץ (תמונה באדיבות המצולם)

לדברי גודר ניסו העובדים לתאם מדי יום פגישות עבודה מול פקידות האוצר אך הם מצידם, "מסננים את הפניות שלנו, גם פניות שהתבצעו באמצעות חברי כנסת." אנשים המצויים במשא ומתן המתארך שנכחו בדיונים אומרים כי הבעיה אינה מצויה בדרג הפוליטי אלא שדווקא הדרג הפקידותי הוא זה שאינו מאפשר את ההתקדמות וכי בשיחות סגורות היו מי שאמרו על עובדי החוץ, "אתם סתם אוכלי חינם".

גודר מצר בדבריו על כך ששירות החוץ חסר כלים ומשאבים להתמודד עם אתגרי החוץ של מדינת ישראל בתנאים אלה ומזכיר את הצעת ההחלטה האנטי ישראלית שהתקבלה אתמול (שלישי) ברוב באונסק"ו, "יש מדינות שבקלות יחסית היינו יכולים לשנות את הצבעתן. זה לא היה צריך להגמר 22:10. בהשקעה של משאבים אולי היינו מפסידים 12:14. תחשוב אז איך זה היה נראה," ומוסיף כי גם השנה חלה עוד ירידה במספר הניגשים לקורס הצוערים של שירות החוץ.

איומי העיצומים של עובדי משרד החוץ באים גם על רקע העיצומים אותם נקטו העובדים המקומים הישראלים (עמ"י) בנציגויות הישראליות השונות מסביב לעולם. עיצומי העמ"י באו בעקבות חוסר הסכמת העובדים למודל השכר החדש אותו מציע האוצר, שלדברי העובדים אמנם ישפר את שכרם של העמ"י-בגפם אך יפגע בשכרם וזכויותיהם של העמ"י-בני זוג של עובדי שירות החוץ.

עובדי עמי באוסלו (צילום: ועד עובדי עמ"י).
עובדי עמי באוסלו (צילום: ועד עובדי עמ"י).

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "בהמשך להסכמות שהושגו, הנושא נמצא בניסוח משפטי כך שלא ברור מדוע ועד משרד החוץ ממהר לפגוע ביחסי החוץ של מדינת ישראל."

במשרד החוץ בחרו שלא להגיב לנאמר בכתבה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!