דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדות ויצ"ו יפתחו בשביתה על רקע אי-העברה של כספים למטפלות

לטענת ועד העובדות, מתנה הנהלת ויצ"ו את העברת את הכספים שהקצתה המדינה לשיפור תנאי המטפלות במעונות היום בהסכמתן לביצוע תכנית התייעלות | משרד העבודה: "לא נקבל מצב בו תקציב שהעברנו לטובת הגדלת שכר לא יגיע ליעדו"

מרכז ויצ"ו באזור. צילום: דבר ראשון
מרכז ויצ"ו באזור. צילום: דבר ראשון
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ועד עובדות ויצ"ו הודיע אתמול (רביעי) כי החל מיום ראשון הקרוב ישבתו כ-3,500 עובדי ויצ"ו בכל 187 מעונות היום של הארגון,לרבות המעונות הרב תכליתיים כמו גם בתי הספר, סניפי הארגון והיחידות השונות, וכן עובדי המנהלה. השביתה, בהוראת הוועד ובאישור ההסתדרות, באה על רקע דרישת הנהלת ויצ"ו והתנייתה את יישום הסיכום עם משרד העבודה והרווחה להעלאת שכר מטפלות המעונות, בצעדי התייעלות מצד העובדים, הכוללים צמצום כ"א ופיטורי עובדים, הפחתת דמי הבראה וביגוד, הפחתת קידומי שכר עתידיים, עיכוב קידום בדרגות ועוד. יש לציין כי, ככל הנראה, ויצ"ו הוא לא הארגון היחיד שלא העביר את מלוא הכסף לעובדות, לידי דבר ראשון הגיעו תלונות דומות מעובדות בעמותה אחרת.

השר חיים כץ ועדי העובדים וראשי מעונות לאחר שהגיעו להסכמות בנוגע לשכר המטפלות (תמונה: דוברות משרד העבודה והרווחה).
השר חיים כץ ועדי העובדים וראשי מעונות לאחר שהגיעו להסכמות בנוגע לשכר המטפלות (תמונה: דוברות משרד העבודה והרווחה).

יו"ר ארגון עובדי ויצ"ו, רחל מירון, אמרה כי הנהלת הארגון נקלעה לגרעון תקציבי, ולמרות שקיבלה לפני כחצי שנה שבעה מיליון שקלים ממשרד העבודה והרווחה להעלאת שכר המטפלות במעונות, היא לא מעבירה כספים אלה לעובדות ומשתמשת בהם לכיסוי גירעונותיה.

"השביתה היא מאחר והנהלת ויצ"ו קיבלה כסף ייעודי והיא מסרבת להעביר אותו לעובדות" אמרה מירון לדבר ראשון "הכסף נמצא אצל ההנהלה כבר למעלה מארבעה חודשים. במקום לתת את מה שמגיע לנו רק רוצים לקחת לנו, לעשות תכנית התייעלות, לפטר עובדות, לקחת מהכיסים של העובדות. הכסף נמצא והם פשוט רוצים לגנוב אותו. מעבר לכך מנכ"ל ויצ"ו אומר לוועד שמצידו אפשר לסגור את המעונות. איזה אחריות יש להנהלה להורים, לילדים, לעובדות?".

מהנהלת ויצ"ו נמסר בתגובה כי "הופתענו לשמוע על כוונת וועד העובדים וההסתדרות לפתוח בשביתה ביום ראשון. לצערנו מדובר בצעד לא אחראי, שהראשונים להיפגע ממנו הם אלפי הורים וילדיהם, נוער בסיכון, נשים נפגעות אלימות ואוכלוסיות במצוקה ברחבי הארץ. בחודשים האחרונים פועל ויצ"ו לקדם הידברות מול הוועד על מנת להוציא אל הפועל את הסכם כץ, שמעניק תוספת שכר למטפלות המעונות. במקביל מבקשת ויצ"ו לקדם פתרונות נוספים וצעדים שמטרתם להטיב הן עם העובדות הן עם הארגון עצמו, אשר מצוי בתהליכי התייעלות. איננו מבינים את עיתוי השביתה, מטרתה ונחיצותה, אנו פונים לוועד לחזור בהם מהכוונה לשבות ולשוב אל שלחן הדיונים בהקדם".

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי "לא נקבל מצב שבו תקציב שהקצנו והעברנו לטובת הגדלת  שכר המטפלות לא יגיע ליעדו. במסגרת הסכם תקדימי לשיפור שכר המטפלות והמבשלות,  השר חיים כץ השיג תוספת משמעותית לשכרן שנעה בין 300-400 שקלים בחודש ומסתכמת ב-53 מליון שקלים. התקציב הועבר במלואו לארגונים ואנו מצפים שעדכון השכר יתבצע ללא כל עיכוב".

במעונות נעמ"ת, רשת המעונות הגדולה, הוגדלו משכורות הגננות והמטפלות באמצעות התקציב היעודי לאחר הגעה להסכם בתחילת חודש מרץ בין ההנהלה וועד העובדות. גם בנעמ"ת נשמעו טרוניות על עיכוב העברת התקציב שהגיע לעמותות ככל הנראה בפברואר, והתניית הגדלת השכר בהסכם, אך כאמור, המשבר נפתר במהרה יחסית והנהלת נעמ"ת והעובדות הגיעו להסכמה.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!