דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני ביטחוני

מדיני-ביטחוני / טראמפ: "אעשה הכל כדי להשיג הסכם שלום בין ישראל והפלסטינים"

אבו-מאזן בהצהרה שנתן טרם פגישתו עם טראמפ: "אנחנו מצפים שישראל תכיר במדינה פלסטינית כפי שהפלסטינים מכירים במדינת ישראל" | הביקורת מהמערכת הפוליטית הישראלית לא איחרה להגיע: "איש לא יוכל לפתור את הסכסוך בשבילנו," תגובת ח"כ סבטלובה

נשיא ארה״ב דונלד טרמפ ויו״ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
נשיא ארה״ב דונלד טרמפ ויו״ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס (צילום: AP Photo/Evan Vucci)
שי ניר

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ונשיא הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו-מאזן) נפגשו אמש (רביעי) בבית הלבן. בפתח הפגישה קיימו השניים מסיבת עיתונאים בה מסרו הצהרות. בנושא השלום חזר טראמפ על רצונו להביא את ישראל והפלסטינים לידי הסכם ואמר, "אעשה הכל כדי להשיג הסכם שלום בין ישראל והפלסטינים. אני מוכן להיות מתווך, בורר ומתחזק של המהלך. שלום לא ייכפה על הצדדים על ידי מדינה אחרת".

ביחס לפגישה עם אבו-מאזן אמר טראמפ כי, "זה ציון להתקדמות גדולה לקראת חתימה על הסכם עם הישראלים, עם ישראל, לקראת שלום" אך יחד עם זאת לא פירט מתווה לתהליך השלום, "אנחנו רוצים ליצור שלום בין ישראל לפלסטינים, אנחנו נשיג את זה. נעבוד מאוד קשה כדי להשיג את זה ונשקיע זמן רב."

"הבחירות האסטרטגיות שלנו הן להביא שלום על פי חזון שתי המדינות. מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, שחיה במקביל ובשלום עם מדינה יהודית בגבולות 67'", אמר אבו-מאזן והוסיף, "אנחנו מצפים שישראל תכיר במדינה פלסטינית כפי שהפלסטינים מכירים במדינת ישראל".

אבו-מאזן הזכיר בדבריו את החלטת הליגה הערבית כי תנאי להשגת נורמליזציה ביחסי מדינות ערב עם מדינת ישראל תלויה בהתקדמות ישראלית-פלסטינית, "היוזמה הערבית תאפשר לנו להילחם ולהביס את הטרור ואת הקבוצה הפושעת דאעש, שאין לה שום קשר לדתנו האצילה. אם נשיג שלום צודק ומקיף, הדבר יוביל גם ליחסים טובים של ישראל עם שאר המדינות הערביות השכנות".

ביחס לסוגיות מחלוקת בין ישראל והפלסטינים כמו נושא האסירים ונושא הפליטים ו"זכות השיבה" הביע אבו-מאזן אופטימיות ואמר כי הוא "מאמין שנוכל לפתור את נושא הפליטים והאסירים. צריך לנקוט בצעדים כדי לדון בנושאים אלה לקראת הסכם." ביחס לטענות הישראליות על הסתה אנטי ישראלית ברשות הפלסטינית המעודדת אלימות אמר אבו-מאזן, "אני מבטיח לך שאנחנו מגדלים את הנוער שלנו, את הילדים שלנו ואת הנכדים שלנו על תרבות של שלום. אנחנו מחויבים להביא חירות ביטחון ושלום כדי שילדינו יחיו כמו כל הילדים ברחבי העולם, לצד הילדים הישראלים, בביטחון חירות ושלום."

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב לפגישת טראמפ – אבו-מאזן. ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), חברת ועדת חוץ וביטחון, התייחסה לפגישתו של הנשיא טראמפ עם יו"ר הרשות הפלסטינית ואמרה כי "איש לא יוכל לפתור את הסכסוך בשבילנו. בלי מחויבות עמוקה וארוכת וטווח, היכרות עם סוגיות הליבה, וכמובן, לחץ על שני הפרטנרים – הישראלים והפלסטינים, לא תהיה כל הצלחה למרות הרצון הטוב שמפגין טראמפ, והוא צפוי להיכשל כמו הממשלים הקודמים.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי תקפה את אבו-מאזן לאחר הצהרתו ואמרה כי "ברור לכל בר דעת שאבו-מאזן אינו מעוניין בשלום. על כך מצביעים ספרי הלימוד הפלסטינים והתשלומים למחבלים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!