דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

חברה ועבודה / הנהלת בתי המשפט חזרה בה מההסכמות עם עוזרות השופטים

ועד העוזרות המשפטיות: ״הנהלת בתי המשפט הונתה הן את שרת המשפטים ואת יו"ר ההסתדרות, אין בכוונתה להקפיא את הצעדים החד צדדים נגדנו״

בית המשפט (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)
בית המשפט (צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בניגוד להסכמות עם יו"ר ההסתדרות ושרת המשפטים, במכתב ששלחה הנהלת בתי המשפט לוועד עוזרות השופטים הובהר כי אין בכוונתה להקפיא את הצעדים החד צדדיים שננקטו מול עוזרות השופטים, ובראשן הסירוב לקלוט עוזרות למילוי תקנים פנויים ותקני מילוי מקום. לפיכך הבהירו בוועד עוזרות השופטים כי אין בכוונתן לעצור את השביתה, כפי שסוכם מוקדם יותר במהלך היום (חמישי).

כמו כן הובהר במכתב כי בכוונת ההנהלה לקיים עם ההסתדרות 'היוועצות' בלבד ולא משא ומתן בנוגע ליתר הצעדים – ביניהם פיטורי מרבית העוזרות והרעת תנאי הנותרות. "להנהלה כלל אין כוונה לבטל את צעדיה החד-צדדיים. זאת כאשר ברור, שיו"ר ההסתדרות ושרת המשפטים התכוונו שיוכרז על פסק זמן מהשביתה כדי לאפשר מו"מ כללי על כל הנושאים שעל הפרק וללא תנאים מוקדמים תוך ביטול כל הצעדים החד צדדיים בהם נקטה ההנהלה טרם היציאה לשביתה" נמסר מטעם הוועד.

ועד עוזרות השופטים הדגיש: "לאור העובדה שהנהלת בתי המשפט הונתה הן את שרת המשפטים והן את יו"ר ההסתדרות וכמובן אותנו, העוזרים המשפטיים – ברור שהשביתה נמשכת עד לשינוי מטעם הנהלת בתי המשפט שמשמעותו העיקרית – מו"מ פתוח בתום לב ללא תנאים מוקדמים וביטול גזירות ההנהלה".

מוקדם יותר הודיעו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ושרת המשפטים איילת שקד כי הגיעו הבוקר (חמישי) להבנות עם הצדדים לפיהן הנהלת בתי המשפט תעצור את הצעדים החד צדדיים עליהם מוחות העובדות – והעובדות מנגד יעצרו את השביתה לצורך כניסה למו"מ אינטנסיבי בפיקוחם, זאת בניגוד למשתמע ממכתב הנהלת בתי המשפט לוועד.

כזכור, לפני כשבועיים הכריזו העוזרות המשפטיות על שביתה ללא הגבלת זמן על רקע פגיעה בתנאי עבודתן והכוונה לבצע פיטורים נרחבים. בישיבה שהתקיימה ערב חג הפסח, הודיעה הנהלת בתי המשפט כי בכוונתה להחתים, באופן חד צדדי, את כלל העוזרות המשפטיות על חוזי העסקה חדשים עד לסיום חודש יוני השנה, כשעוזרות שלא יחתמו עליהם יפוטרו בסוף 2017, ללא קשר לתקופת העסקתם. החוזים החדשים כוללים, מלבד נושא הגבלת משך ההעסקה גם הורדה, בשיעור של ב-21%- 32%, בשכר הבסיס של מרבית העוזרות. לטענתן, צפויים להתבצע פיטורים של 600 מתוך 650 העוזרות המשפטיות המועסקות כיום. עוד טענו, כי מזה כשש שנים מסרבת הנהלת בתי המשפט לשבת עם נציגות העוזרות המשפטיות ולדון בתנאי העסקתן.
העוזרות המשפטיות הן עורכות דין מוסמכות, שתפקידן הוא להכין את כל מה שדרוש לשופט לצורך קבלת החלטה או פסק דין. הן עורכות מחקר הקשור לחומר שבתיק, אוספות חוות דעת ומסמכים ומנתחות אותם, כחלק מתהליך הכרעת הדין השיפוטית.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!