
מליאת הכנסת אישרה היום (שלישי) בקריאה ראשונה את החוק להבאת חברת 'אובר' לארץ, ברוב של 17 תומכים מול מתנגד אחד. בחוק טרם הוגדר פיצוי לנהגי המוניות שייפגעו מהמהלך. החוק יעבור להמשך דיונים בוועדת הכלכלה, לפני הצבעה על אישורו באופן סופי במליאת הכנסת.
יוזמי החוק, חברי הכנסת משה פסל (הליכוד), דן אילוז (הליכוד) ואיתן גנזבורג (כחול לבן), נאמו והציגו את החוק כ"מהפכה" וכ"שיתוף פעולה נדיר בין קואליציה ואופוזיציה". ח"כ פסל קרא לאוצר להביא פיצוי לנהגים: "ללא פיצוי זה לא ילך".
יו"ר איגוד המוניות הארצי יהודה בר אור: "אני מוחה על עזות המצח של שלושת חברי הכנסת שבזמן שהתותחים רועמים, להם אצה הדרך לפגוע ולספר סיפורים שאובר יורידו מחירים. אני מזהיר את הציבור שזה לא יוריד את המחיר, זה יעלה את הגודש ויצור עומס בדרכים, יסכן את שלום הנוסעים עם נהגים לא מורשים, ללא תעודת יושר או אישור מגורמי הביטחון. באוצר לא קיבלו החלטה לגבי הפיצוי לבעלי הזכאות שנקנתה בכסף רב מהמדינה. אנחנו נילחם בחוק בוועדות וגם בבית המשפט, זה מחטף לא חוקי".


