
העיתונאי יעקב ארז, עורך העיתון 'מעריב' וחתן פרס סוקולוב, נפטר אמש (שישי) בגיל 87. הוא הניח אחריו, אישה, שתי בנות ובן.
ארז נולד בתל אביב, והחל את דרכו העיתונאית לאחר שחרורו מצה"ל ב-1960 ככתב ספורט, דרום וצפון. ב-1971 מונה לכתב צבאי, וכחלק מתפקידו דיווח ב-1973 על היערכות חריגה של הצבא המצרי, שהתבררה בהמשך כהכנות למלחמת יום כיפור, אך דיווחיו נפסלו על ידי הצנזורה הצבאית. ב-1984 זכה בפרס סוקולוב, יחד עם אברהם תירוש ואבי בטלהיים, על תחקיר בנושא מלחמת לבנון הראשונה.
ביולי 1984 מונה לכתב "מעריב" בארצות הברית, בשובו שימש ראש מערכת המוספים של מעריב. ב-1988 מונה לראש אגף החדשות. בתקופתו עבר העיתון לפורמט טבלואיד ולשימוש בצבע. ב-1992 מונה לסגן העורך, ובהמשך השנה מונה לעורך הראשי, תפקיד בו כיהן במשך עשור – עד מרץ 2002. עם סיום תפקידו שימש פרשן צבאי בעיתון.

