דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בחירות בצרפת 2017

הבחירות בצרפת / הערב יסגרו הקלפיות בצרפת ויוכרז המנצח במירוץ המתוח לנשיאות

שני המתמודדים, עמנואל מקרון, מועמד המרכז, ומרין לה פן מועמדת הימין הלאומני ממשיכים להיות רחוקים מאוד אחד מהשניה בסקרים כשמקרון מוביל בכ-30% | אמש נפרצו מחשבי הקמפיין של מקרון והודלפו מסמכים לרשת האינטרנט

כרזות של המועמדים עמנואל מקרון ומרין לה פן מחוץ לתחנת קלפיות בצרפת (צילום ארכיון: מריון זינדל / פלאש 90).
כרזות של המועמדים עמנואל מקרון ומרין לה פן מחוץ לתחנת קלפיות בצרפת (צילום ארכיון: מריון זינדל / פלאש 90).
יונתן קירשנבאום

היום בערב יסגרו הקלפיות בצרפת ויוכרז המנצח בסבב השני של הבחירות לנשיאות. הקלפיות נפתחו אתמול (שבת) בטריטוריות של צרפת מעבר לים בגינאה הצרפתית ובאיים שליד חופי קנדה ויחד איתם יצביעו כ-1.3 מיליון צרפתים שלא חיים במדינה. הקלפיות בצרפת יפתח הבוקר (ראשון) בשעה 8:00 וייסגרו בשעה 19:00 ברוב המדינה. שני המתמודדים, עמנואל מקרון, מועמד המרכז, ומרין לה פן מועמדת הימין הלאומני ממשיכים להיות רחוקים מאוד אחד מהשניה בסקרים כשמקרון מוביל בכ-30%.

ועדת הבחירות בצרפת החלה אתמול בחקירת פריצה למחשבי הקמפיין של המועמד לנשיאות צרפת, עמנואל מקרון. אנשיו של מקרון טענו שזה ניסיון נואש ואחרון להשפיע על תוצאות הבחירות המתוחות שיחולו היום.

לעת עתה זהות התוקפים עדיין אינה ברורה ולמרות שהפריצה מוסיפה עוד מתח לקמפיין מתוח גם ככה, לא ברור אם הדלפת המסמכים תשפיע באופן כלשהו על הפער הגדול שיש למקרון על לה פן, מועמדת הימין הקיצוני, בהצבעה בסיבוב השני בבחירות בצרפת. בהדלפה פורסמו כ-9 ג'יגהבייט של מסמכים שונים וחוקרי סייבר בארה"ב ובעולם קושרים אותה לקבוצות האקרים רוסיות שעובדות עבור ממשלת רוסיה. פוטין עצמו נפגש עם לה פן תוך כדי הקמפיין שלה.

האפשרות שמידע כוזב שמופץ באינטרנט או שהאקרים יוכלו להשפיע על תוצאות הבחירות, בדומה לבחירות האחרונות בארה"ב, עוררה חשדות רבים בצרפת. אך חששות אלו, ברובם הגדול, לא התגשמו. כל זאת עד שאתמול הגיש מטה הבחירות של של מקרון הגיש תביעה נגד המקור האנונימי X, בעקבות טענה שהעלתה יריבתו בעימות היחיד שהתקיים בין השניים ביום רביעי. במהלך העימות, טענה לה פן כי ייתכן שמקרון בנקאי לשעבר, מחזיק בחשבון בנק מחוץ לצרפת. "אני מקווה שאנחנו לא נמצא שאתה מחזיק בחשבון בנק באיי הבאהמה" אמרה.

לה פן התייחסה, ככל הנראה, לשתי ידיעות מזויפות שפורסמו מספר שעות לפני תחילת העימות. הפרסומים טענו למעורבות של מקרון בבנק באיים הקאריביים ובחברה הרשומה באי נאביס.

ממשלת צרפת ביקשה מהציבור והתקשורת לא להעביר ולא לשתף את הקבצים שהודלפו ואף איימה שהדבר עלול להחשב למעשה פלילי. הנשיא המכהן, פרנסואה הולנד, אף אמר כי יפעלו למצוא את האחראים לפריצה.

אישה מסתכלת על פוסטרים של עמנואל מקרון ומרין לה פה מחוץ לקלפי בצרפת לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
אישה מסתכלת על פוסטרים של עמנואל מקרון ומרין לה פה מחוץ לקלפי בצרפת לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות צרפת (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

בשעה 19:00 בזמן צרפת יסגרו הקלפיות ויפורסמו מדגמים ראשונים. דבר זה יביא לסופו קמפיין בחירות יוצא דופן בפוליטיקה הצרפתית, בה שני המועמדים בסבב השני אינם ממפלגת שלטון מסורתית. מקרון, העומד בראשות המפלגה החדשה En Marche! אותו הקים בשנה שעברה, ולה-פן בראשות מפלגת החזית הלאומית הימנית שעד כה הייתה בשולי הזירה הפוליטית.

בתוך כך משטרת צרפת וגורמי מודיעין העלו חשש שארגון דאעש ינסה לבצע פיגוע במדינה ביום הבחירות ותגברו כוחות באזור הקלפיות ומקומות מרכזיים נוספים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!