דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אסל"י

אלימות נגד נשים / לראשונה בישראל: קונגרס גברים למאבק באלימות נגד נשים נערך בשישי

בכינוס השתתפו כ-50 פעילים חברתיים וכ-15 פעילות חברתיות אשר דנו בהיבטים השונים של שותפות גברית למניעת התופעה על צורותיה השונות, ובאחריותם של גברים למאבק בה

יום המאבק באלימות כלפי נשים בת"א 2016. "כולנו אחת מתוך אחת". צילום: דבר ראשון
יום המאבק באלימות כלפי נשים בת"א 2016. "כולנו אחת מתוך אחת". צילום: דבר ראשון

"אנו סבורים כי אחד הגורמים הבסיסיים לתופעת האלימות כלפי נשים הוא האופן שבו מעוצבת ומובנית תפיסת הגבריות בחברה שלנו, באמצעות אין-ספור מסרים שמועברים לבנים, נערים וגברים לכל אורך חייהם", כך קראו משתתפי קונגרס הגברים הראשון בישראל בנושא המאבק באלימות כלפי נשים, שנערך ביום שישי. המשתתפים קראו לכל אדם בעמדת מנהיגות, ממדריכי נוער ועד מנהלי ארגונים, ובמיוחד שרי ממשלה, נבחרי ציבור ונושאי משרות בכירים אחרים, "להוקיע בפומבי ובאופן מתמשך גילויים שונים של אלימות כלפי נשים, לגנות בתקיפות מקרי רצח ואונס ולהתייצב בעניין זה מאחורי קו מוסרי חד וברור".

קונגרס אסל"י ביום שישי האחרון, 5 במאי 2017. "אחד הגורמים הבסיסיים לתופעת האלימות כלפי נשים הוא האופן שבו מעוצבת ומובנית תפיסת הגבריות בחברה שלנו" (צילום: אסל"י).
קונגרס אסל"י ביום שישי האחרון, 5 במאי 2017. "אחד הגורמים הבסיסיים לתופעת האלימות כלפי נשים הוא האופן שבו מעוצבת ומובנית תפיסת הגבריות בחברה שלנו" (צילום: אסל"י).

"אנו קוראים לכל הגברים באשר-הם להצטרף למאבק באלימות כלפי נשים, כל אחד לפי יכולתו ולפי כישוריו: להשמיע קול צלול וברור כנגד האלימות, לשמש דוגמה ומופת אישיים לשינוי חיובי, לשתף פעולה עם נשים ועם ארגונים פמיניסטיים במאבק זה ולפעול בקרב נערים וגברים לשינוי פרדיגמות, התנהגויות ותפיסות עולם שנושאות בחובן פוטנציאל לאלימות כלפי נשים על ביטוייה וגילוייה השונים" ", הוסיפו בהצהרה המסכמת של הקונגרס.

בקונגרס, שהופק על ידי אסל"י – ארגון סרט לבן ישראל, השתתפו כ-50 פעילים חברתיים וכ-15 פעילות חברתיות אשר דנו בהיבטים השונים של שותפות גברית למניעת התופעה על צורותיה השונות, ובאחריותם של גברים למאבק בה. הקונגרס נפתח בהרצאה של חוקר המגדר ד"ר ירון שוורץ על התנועות והמגמות העולמיות של מעורבות גברים במאבק כנגד אלימות כלפי נשים. לאחר מכן הוענק אות הערכה לד"ר חן נרדי, פעיל ותיק בתחום השוויון המגדרי, מנחה קבוצות גברים ומחבר שורת ספרים בנושא גבריות חדשה. בהמשך התחלקו הפעילים לשני סבבים של קבוצות דיון, כשהראשון עסק במקומם ותפקידם של גברים במאבק, והסבב השני עסק בהצעות לפעולות אקטיביות לקידום שינוי במגוון מישורים – חינוכי, ציבורי פוליטי ועוד. בסוף הקונגרס נוסחה ההצהרה המשותפת, אשר קראה גם להנהגת חינוך מגדרי ומיני חובה לבנים ולבנות מגיל צעיר ככל האפשר.

"החשיבות של הכנס", אמר ל'דבר ראשון' יו"ר אסל"י אביב יהלום, "היא בכינוס של גברים שכבר עוסקים בתחום בכתיבה, אקטיביזם, חינוך, טיפול וכו', לצד גברים שכיום לא עוסקים בו אבל היו רוצים לפעול בדרך כלשהי, אולי עוד לא יודעים בדיוק איך, לשבת להכיר האחד את השני ולעשות סיעור מוחות וחשיבה משותפת איך אנחנו יכולים לפעול".

בין היתר ציין יהלום כי המטרה היא לשקול "אילו ממשקים עלינו ליצור גם עם ארגוני הנשים. לדבריו חשוב היה למארגנים להזמין גם נשים להשתתף בכנס, ולהתייעץ עם פעילות פמיניסטיות בתהליך הארגון. "זה היה מאוד משמעותי, ואנחנו סבורים שצריך לפעול כל הזמן מתוך דיאלוג עם נשים. גם על המקום של הנשים בקונגרס הייתה התייעצות מוקדמת, כי כן היה חשוב לנו שרוב המשתתפים יהיו גברים, ומצד שני אנחנו חושבים שאי אפשר לדבר על הנושא של אלימות כלפי נשים מעל הראש של נשים".

אביב יהלום, יו"ר אסל"י. בכינוס שהתקיים ביום שישי ה-5 במאי 2017 השתתפו כ-50 גברים ו-15 נשים (צילום: אסל"י).
אביב יהלום, יו"ר אסל"י. בכינוס שהתקיים ביום שישי ה-5 במאי 2017 השתתפו כ-50 גברים ו-15 נשים (צילום: אסל"י).

אסל"י הינו היוזמה המקומית של קמפיין עולמי למעורבות גברים במאבק כנגד אלימות כלפי נשים המתקיים תחת הכותרת 'סרט לבן'. ראשיתו של הקמפיין הישראלי בנובמבר 2013, והשנה התאגד הארגון גם במסגרת של עמותה רשומה. הארגון פועל לקדם את מסריו באמצעות דף הפייסבוק שלו, חומרי הסברה שונים, הופעות בתקשורת וסדנאות חינוכיות. חברי הארגון נוהגים להשתתף גם בהפגנות ואירועים של ארגונים פמיניסטיים שקשורים למאבק בתופעת האלימות כלפי נשים על ביטוייה השונים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!