דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
24.3°תל אביב
  • 22.6°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 24.5°אשדוד
  • 28.5°באר שבע
  • 32.7°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 25.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות בספורט

אלימות בספורט / אלימות בין שחקים לשוטרים בסיום המשחק בין הפועל ת"א להפועל אשקלון

שחקן הפועל ת"א, טוטו תמוז נעצר והובל באזיקים לאחר שלטענת המשטרה תקף שוטרים שניסו לעצור את קרוב משפחתו | השחקן אוראל דגני התעמת אף הוא עם השוטרים | המשטרה תחקור את השחקנים ועלולה לפתוח בהליך פלילי

טוטו תמוז במדי הפועל ת"א (צילום: Northside/ wikimedia).
טוטו תמוז במדי הפועל ת"א (צילום: Northside/ wikimedia).

אלימות במשחק ליגת העל בין הפועל ת"א להפועל אשקלון באצטדיון המושבה, מחזור אחד לפני סיום העונה.

עם סיום המשחק בין הקבוצות, שהסתיים בתיקו 0-0, החלה מהומה על המגרש כאשר החלוץ טוטו תמוז הובל באזיקים לאחר שהתעמת עם שוטרים. גם השחקן אוראל דגני התעמת עם היס"מניקים שניסו לפזר את האירוע. בין אלו שניסו להפריד, היה פיזיותרפיסט הקבוצה, רמי אינגל, שנפצע בפניו מאגרופים שהוטחו בו. ככל הנראה המשטרה תבקש לזמן להמשך חקירה את תמוז ודגני וייתכן שתבקש לפתוח בהליך פלילי.

על פי הגרסה שמסר תמוז לאנשי המועדון הוא טען כי "בן דוד שלי שפך מים בצחוק ופתאום שוטרים הגיעו מאחור ועצרו אותו כאילו הוא איזה עבריין. צעקתי להם שיעזבו אותו, הם התחילו לדחוף אותי ולחנוק אותי מאחור והתגובות שלי נבעו מהגנה עצמית. איזה חמישה שוטרים התחילו להרביץ לי באזור חדרי ההלבשה. הם אזקו אותי ובסוף שיחררו אותי. עד עכשיו אני לא מבין מה קרה".

אימו של תמוז, אורית, הגיעה מאוחר יותר למשטרה והגישה תלונה על תקיפת בנה. בסרטונים מחדר ההלבשה נראה, כביכול, שגם היא תקפה את השוטרים.

שוטרים שהיו במקום טענו שתמוז הוא זה שהחל את העימות לאחר ששוטרים ניסו לעצור קרוב משפחה של תמוז שהשליך בקבוק מים לעבר הספסל של אשקלון. לאחר מכן תקף תמוז את השוטרים שניסו לאזוק אותו, קילל אותם וקרע את חולצותיהם.

על פי הודעת התגובה הרשמית שהוציאה משטרת ישראל, "עם סיום המשחק הכדורגל הטעון בין הפועל ת"א והפועל אשקלון, זיהו שוטרים שאבטחו את מנהרת השחקנים באוהד ביציע אוהדי הפועל ת"א זורק בקבוק מים גדול לעבר שחקני הפועל אשקלון. השוטרים עלו ליציע ועכבו אדם שחשדו בו ביידוי הבקבוק והובילו אותו, ללא התנגדות מצדו, לכר הדשא. השחקן טוטו תמוז שזיהה שהשוטרים מובילים את קרוב משפחתו, ניגש לשוטרים והחל להתעמת איתם תוך קללות גסות לעברם ומשיכת חולצתם. השוטרים נאלצו לעצור את תמוז, ותוך כדי נסיונות להובילו מחוץ למגרש הגיע שחקן נוסף ואיש צוות מהפועל ת"א והחלו אף הם להכות את השוטרים. לאחר הרגעת הרוחות במגרש הוחלט לשחרר את המעורבים ובמקביל להמשיך בהליך החקירתי של האירוע.

כמקובל באירועים בהם מופעל כוח, יועברו כל פרטי האירוע לידיעת המחלקה לחקירות שוטרים."

שרת התרבות והספורט מירי רגב שוחחה עם מפכ"ל המשטרה, רוני אלשייך ובתום השיחה בין הצדדים מסרה השרה רגב: "אני סמוכה ובטוחה כי המפכ"ל יבצע את הבדיקה אודות האירועים האלימים על הצד הטוב ביותר".

רגב דרשה הבהרות על התנהלות כח השיטור באירועים שנרשמו הערב בתום משחק הכדורגל בין הפועל ת"א והפועל אשקלון ואמרה כי "אסור שאירועי אלימות יקרו במגרשי הספורט. יש להחזיר את החוויה הספורטיבית למגרשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!