דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חוק הלאום

חקיקה / הצעת "חוק הלאום" אושרה בוועדת השרים לענייני חקיקה

הצעת החוק נועדה לעגן תחת הגדרת חוק יסוד שורה של נושאים המעוגנים כבר בספר בחוקים של מדינת ישראל אך ללא המעמד המיוחד של חוק יסוד וביניהם סמלי המדינה, מועדים לאומיים ושפה | ח"כ עמיר פרץ: "חוק הלאום הוא חוק הלאומנות"

ח"כ אבי דיכטר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
ח"כ אבי דיכטר (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
שי ניר

הצעת חוק-יסוד 'ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי' המכונה חוק 'הלאום' אושרה היום (ראשון) בוועדת השרים לענייני חקיקה. "זהו צעד גדול לקיבוע זהותנו, לא רק בתודעה האוניברסלית, אלא בעיקר מול עצמנו, הישראלים. להיות עם חופשי בארצנו" כך אמר יוזם הצעת החוק, ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) לאחר שהצעת החוק התקבלה והוסיף, "אמנם הדרך עוד ארוכה, אך היום הזה הוא צעד ראשון ומבורך בדרך לחיזוק משמעותי למעמדה של מדינת ישראל." לדברי דיכטר, "החוק יבצר את מעמדה של ישראל ואת ערכיה כיהודית ודמוקרטית, מול כל אלו המנסים לפגוע בה".

הצעת החוק נועדה לעגן תחת הגדרת חוק יסוד שורה של נושאים ועניינים לרבות סמלי המדינה, השפה הרשמית בישראל, לוח השנה, יום העצמאות וימי הזיכרון המעוגנים כבר בספר בחוקים של מדינת ישראל אך ללא המעמד המיוחד של חוק יסוד. בהצעה נכתב כי מטרת החוק להגן על מעמדה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי וכדי לעגן בחוק-יסוד את ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, "ברוח העקרונות שבהכרזה על מגילת העצמאות."

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב להצעה. יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב, מיוזמי הצעת חוק הלאום בירך על תוצאות ההצבעה ואמר כי "זו התשובה הטובה ביותר לכל אותם ארגונים הזויים המנסים לשכתב מחדש את ההיסטוריה ולהטיל ספק בזכות ההיסטורית שלנו על ארצנו ועל בירתנו הנצחית ירושלים״.

ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) הגיב גם הוא בביקורת, ״חוק הלאום שאישרה ועדת השרים לענייני חקיקה הוא חוק הלאומנות. זהו חוק שיחליש את מעמדה של ישראל כמדינת העם היהודי. זהו צעד גדול בדרך להגשמת חזון המדינה האחת חזונו של עזמי בשארה״ והוסיף, ״במקום לבסס את זהות המדינה על יסוד החלטת האו"ם והכרת מדינות העולם, ובמיוחד על יסוד מגילת העצמאות, ההצעה מכפיפה את זהותה של ישראל כמדינת העם היהודי לרוב העלול להשתנות. מדובר ברוב של 61 קולות, שאם תימשך מדיניות הסיפוח הזוחל של ממשלת נתניהו, בתוך זמן לא כבר לא יהיה רוב ציוני״.

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, הגיב גם הוא לאישור החוק בוועדת השרים ואמר כי ״ממשלת ישראל ממשיכה לקדם חוקים שכל מטרתם היא עריצות הרוב על חשבון המיעוט. במקום לפעול לבנייה של עתיד משותף לכלל אזרחי המדינה, הממשלה פועלת להרוס את מעמד האוכלוסייה הערבית ולהדיר את תרבותם ושפתם.״

ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) ״נתניהו מתעקש להבעיר כאן אש. כשאין לו מה להציע לאזרחי ישראל הוא שוב בוחר להסית נגד המיעוט. רק מי שאין לו תשובות לקשישים החיים פה בעוני, למערכת הבריאות הקורסת, למשבר הדיור, לזעקתם של הנכים, בוחר להתעסק בעיגון בחקיקה של לאומיות המדינה, 69 שנה לאחר שקמה."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!