דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאחדות התעשיינים

כלכלה / האוצר מעודד יבוא, חברי כנסת ויצרני מזון מקומיים נפגשו להיערך

לפי התאחדות התעשיינים שארגנה את המפגש, סובל ענף המזון המקומי, המעסיק כ-65 אלף עובדים, מרגולציה כבדה ויבוא פרוע. ח"כ עופר שלח: "התעשיינים הישראלים הם לא הבעיה בסוגיית יוקר המחיה, אלא הפיתרון"

מפגש בין יצרני המזון לחברי הכנסת (צילום: התאחדות התעשיינים)
מפגש בין יצרני המזון לחברי הכנסת (צילום: התאחדות התעשיינים)

התאחדות התעשיינים הפגישה אתמול (ראשון) 13 חברי כנסת ועשרות ראשי תעשיית המזון בישראל, בכדי לקדם הידברות בנוגע לעתידו של ענף ייצור המזון הישראלי. המפגש אשר נערך במשרדי ההתאחדות בתל אביב נועד "לייצר שיתופי פעולה להגברת השקיפות, הורדת יוקר המחיה והמשך מגמת ייצור מזון בריא, לטובת ציבור הצרכנים וחיזוק התעשייה הישראלית". נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש אמר כי הוא "רואה חשיבות עליונה ביצירת דיאלוג פתוח ואמתי בין חברי הכנסת לראשי תעשיית המזון".

בין הנושאים המרכזיים שעלו בדיון על ידי התעשיינים, אשר מצריכים התייחסות מצד הממשלה – הצורך בחינוך טכנולוגי ומערך הכשרה מקצועית, המתאים לצרכי תעשיית המזון בארץ, בשל מחסור מתמיד בכוח אדם טכנולוגי מקצועי; נטל רגולציה כבד, בעיקר על התעשייה קטנה והבינונית (לפי ההתאחדות כיום המפעלים נאלצים להתמודד עם כ- 50 רגולטורים שונים בעת פעילותם השוטפת); הצורך בעידוד השקעות בתעשייה כבסיס ליכולת התחרותית של התעשיינים להתמודד מול יבוא פרוע; צורך בתמיכה ביצואנים, בייחוד לאור משבר היורו והדולר; הצורך בהסכמי סחר הדדיים. כיום מדינת ישראל מאפשרת יבוא נטול מכס ממדינות רבות, אך מדינות אלו גובות מכס גבוה על יבוא של מוצרים ישראליים לשטחן; נציגי התעשייה והממשל, הסכימו שאת רפורמת הבריאות וסימון המוצרים, יש לנהל באופן אחראי, מאוזן ומדורג, בשיתוף פעולה עם תעשיית המזון.

על פי נתוני התאחדות התעשיינים, בישראל פועלים כ- 1,762 מפעלי מזון בכל רחבי הארץ. כ- 82% הם מפעלים קטנים ובינוניים (בין 20-100 עובדים), וכ- 18% הם מפעלים גדולים. כלל תעשיית המזון בישראל מעסיקה כ- 65 אף עובדים ישירים, ועל כל עובד מועסקים באופן עקיף עוד 3 נותני שירותים בתחומים שונים, כמו בנקאות, הסעדה, ביטוח, הובלה ועוד. לפי הנתונים תעשיית המזון בישראל היא גם מהמעסיקות הגדולות ביותר באזורי הפריפריה – בצפון ובדרום. לדוגמה באזור חיפה, תעשיית המזון מעסיקה כ- 4,400 עובדים ובאזור עכו כ- 5,100 עובדים.

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש: "יש לזכור כי תעשיית המזון היא נכס אסטרטגי של כל משק, ושל המשק הישראלי בפרט. על כן, לאור מדיניות עידוד היבוא של הממשלה, יש חשיבות גדולה להוזלת עלויות היצור. הוזלה זו תתמוך במדיניות הממשלה, תיצור תחרותיות ותסייע להורדת יוקר המחייה". כמו כן ציין ברוש כי "אנחנו שותפים מלאים של משרד הבריאות, בשאיפה וברצון לפתח מוצרים בריאים יותר. על מנת להגיע לכך נדרשות השקעות מהותיות במחקר ופיתוח, בייחוד בקרב מפעלים קטנים ובינוניים, אשר יבטיחו את הטעמים אליהם הורגלו הצרכנים מצד, ואת השיפור בבריאות הציבור מאידך".

ח"כ איתן ברושי: "מדינת ישראל חייבת לשמור על עצמאות ייצור במזון – אסור לנו להיות תלויים באחרים, ולפיכך ובראיה אסטרטגית מחובתנו לדאוג ולטפח את התעשייה והחקלאות הישראלית ולשמור ולהגן על תוצרת המזון הישראלית. חשוב לשמור את השוק המקומי לתוצרת המקומית. אנו חייבים לשמור על ביטחון המזון ועל הביטחון התזונתי במקביל חובה עלינו לסייע לפיתוח טכנולוגיות חדישות שיסייעו לתעשייה הישראלית להתמודד עם התחרות שמגיעה מעבר לים. במדינת ישראל נסגרים מפעלים ובגלל יוקר המחיה, הרגולציה חונקת, רצו להוריד את יוקר המחיה והופכים את הפועלים למובטלים, התעשיינים אינם אויבי האומה, את המחיר של ההפקרות נשלם כולנו בקרוב ובעיקר באזורי הפריפריה המוחלשים גם כך".

יו"ר איגוד המזון של התאחדות התעשיינים ובעלי ויסוצקי, שלום זידלר: "תעשיית המזון  ממוקדת במחויבות לספק לצרכן הישראלי, את המוצרים הטובים ביותר- באיכות גבוהה, בטעם שהוא אוהב ובמחיר הוגן. זאת תוך תחרות במוצרי יבוא במרבית קטגוריות המזון. אנו מאמינים כי שיתוף פעולה אמיתי בין הרגולטור לבין תעשיית המזון, יוביל להמשך שיפור באיכות המוצרים, בהרכבם ועלותם לצרכן״.

ח"כ עפר שלח: "התעשייה הישראלית, ובתוכה תעשיית המזון, היא לב הכלכלה שלנו. התעשיינים הישראלים הם לא הבעיה בסוגיית יוקר המחיה, אלא הפיתרון, וצריך לבחון כל צעד גם בראי של שגשוג והתקדמות התעשייה."

ח"כ יוליה מלינובסקי: "מדינת ישראל מחויבת לשמור על תעשיית המזון שלה עצמאית ככל הניתן על מנת שלא נאלץ להסתמך על טוב ליבן של מדינות העולם. תעשיית המזון הישראלית היא עוגן כלכלי, תעסוקתי וחברתי במדינת ישראל ולכן יש לה אחריות כלפי האזרחים בשמירה על רמת מחירים הוגנת, בריאות הציבור ותנאי העסקה מכבדים לעשרות אלפי העובדים בתעשייה".

ח"כ עודד פורר: "התלות של אלפי עובדים ועשרות ספקים בענף זה היא קריטית למשק הישראלי וחובה למצוא פתרון הולם לפני שנגיע לקריסה מוחלטת של הענף והכנסה של אלפי עובדים למעגל האבטלה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!