דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / הסכם קיבוצי או הייטק: רשימת מקומות העבודה הטובים בישראל

מקום העבודה הטוב ביותר בישראל הוא חברת גוגל ולאחריה חברת חשמל, כך לפי סקר שערכה חברת CofaceBdi. מבין עשר החברות המובילות, בשש קיים הסכם קיבוצי והשאר חברות הייטק מובילות

מטה חברת החשמל ומשרדי גוגל (צילום: יעקב נעמי - פלאש 90 / AP Photo - M. Spencer Green).
מטה חברת החשמל ומשרדי גוגל (צילום: יעקב נעמי - פלאש 90 / AP Photo - M. Spencer Green).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

על פי סקר החברות שהכי טוב לעבוד בהן של חברת CofaceBdi, חברת גוגל היא מקום העבודה הנחשק ביותר בישראל. במקום השני ברשימה נמצאת חברת החשמל, ולאחריה בסדר יורד אינטל, טבע ובנק לאומי. מבין עשר החברות בעשירייה הראשונה, שש הן חברות מאוגדות ובהן ועד עובדים והסכמים קיבוציים כשהארבע האחרות הן חברות הייטק מוביליות. מן הסקר עולה כי הנושאים החשובים ביותר לעובד הישראלי הם תנאי שכר, יחסי עבודה ויציבות תעסוקתית.

דירוג 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן ל-2017 (נתונים: נתונים: CofaceBdi).
דירוג 100 החברות שהכי טוב לעבוד בהן ל-2017 (נתונים: נתונים: CofaceBdi).

"תוצאות מחקר שערכנו השנה מצביעות על כך שלא די בסביבת עבודה נוחה ותנאי שכר גבוהים כדי לייצר שביעות רצון של העובד ממקום עבודתו" אמרה תהילה ינאי, מנכ״לית משותפת בחברת CofaceBdi, "עובדים שאינם מרגישים בעלי השפעה בארגון, מגלים אי שביעות רצון כלפי מקום העבודה במרבית מדדי שביעות הרצון שבחנו. עובד שאיננו מרגיש משפיע פחות מרוצה ואדיש לארגון בו הוא עובד, בודק אפשרויות תעסוקה מחוץ לארגון ושוקל לבצע הסבה מקצועית. לכן כדי לשמר את העובדים, על החברות גם לדאוג לרווחתו המקצועית של העובד ולייצר לו סביבה שתאפשר לו חיבור אמתי והשפעה בארגון״.

6 מהחברות בעשירייה הראשונה הן חברות היי-טק ו-38% ממאה החברות המובילות הן מתחום הטכנולוגיה. התחום השני בשכיחותו בדירוג הוא הפיננסים 18 חברות מתוך ה-100, והתחום השלישי בשכיחותו הוא תחום המסחר – 10 חברות מתוך ה-100.

"ענף ההיי טק ממשיך גם השנה להיות אטרקטיבי במיוחד עבור העובדים במשק הישראלי, כשברקע נמשכות ההצלחות הגדולות של חברות הטכנולוגיה הישראליות שמציתות את הדימיון לאקזיטים גדולים, כאשר לדוגמה רק באחרונה ראינו את המכירה ההיסטורית של חברת מובילאיי ביותר מ-15 מיליארד דולר" הסבירה ינאי, "חברות הטכנולוגיה מתחרות על העובדים הישראליים הטובים ביותר, הנחשבים ליצירתיים במיוחד וחושבים מחוץ לקופסה, כשהן משתמשות בתנאי תעסוקה משופרים ומשרדים מושקעים ברמות גימור מהגבוהות במשק".

הסקר מעיד כי עבור רוב העובדים הפרמטר המוביל בסדרי העדיפויות הוא תנאי השכר, ולאחריו יחסי העבודה והיציבות התעסוקתית. דווקא בתחום ההיי-טק מעמידים העובדים את תחום יחסי העבודה במקום העבודה בסדר עדיפויות גבוה מתנאי השכר ואתגר מקצועי, כשאת היציבות התעסוקתית הם ממקמים במקום הרביעי בלבד. לדברי ינאי מהסקר עולה כי נושא האיזון בין עבודה לחיי משפחה ופנאי הולך וצובר תאוצה בקרב העובדים, "לפיכך מועלות הצעות לקיצור שבוע העבודה. שאלנו את העובדים האם הם מעוניינים להקטין את שעות העבודה על חשבון הורדה יחסית בשכר – 85.4% אחוז מהעובדים השיבו בשלילה ורק 14.5% השיבו בחיוב. זה לא בהכרח מפתיע. העובדים במשק רוצים לעבוד פחות אך להישאר עם אותה רמת שכר. רק בקרב אנשי משאבי אנוש ובקרב נשים קיבלנו תשובה חיובית של 26% ו- 21.3% בהתאמה״.

הסקר שנעשה זו השנה ה-13 על ידי CofaceBdi בשיתוף עיתון דה מרקר מתבסס על מתודולוגיה שפותחה ונבחנה במשך מספר שנים על ידי קבוצת CofaceBdi ובעל השליטה בה, התאגיד העולמי לביטוחי סחר Coface הפועל בכ- 100 מדינות ברחבי העולם. בשלב ראשון נערך סקר מקדים בקרב מדגם מייצג (למעלה מ-2,000 נסקרים) של אוכלוסיית המועסקים לצורך בחינה ושקלול הפרמטרים החשובים ביותר לעובד הישראלי בבחירת מקום העבודה. על פי תוצאות שלב זה, נקבעים המשקלות של המשתנים החשובים לעובד הישראלי בבחירת מקום העבודה. בשלב השני מבוצעים סקרים בקרב עשרות אלפי מועסקים הכוללים סקרים פנים ארגוניים וסקרים כלליים בקרב מועסקים שמבוצעים באמצעות מיילים, טלפונים וראיונות פנים אל פנים. כמו כן נאסף מידע משאלוני מעסיקים, סקר עמדות בקרב מנהלי משאבי אנוש וסקרים פנים ארגוניים- סקרי מועסקים – שבוצעו בחברות. תוצאות כל הנשאלים משוקללות לדירוג בהתאם למשקלות שנקבעו בסקר המקדים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!