דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורטי ישראלי / ליגה משלהן: מ.ס קרית גת היא אלופת כדורגל הנשים

חרף הסיקור המועט של כדורגל הנשים בישראל, השחקניות עצמן מוכיחות כי ההשקעה משתלמת | אליפות ראשונה למועדון הדרומי | מאמן הנבחרת, אייל שדה, "אני חושב שעשינו הישג היסטורי וענק למועדון ולעיר"

חגיגות האליפות על בימת העצמאות בעיר קרית גת (צילום: דניאל יחזקאל, מ.ס קרית גת - העמוד הרשמי)
חגיגות האליפות על בימת העצמאות בעיר קרית גת (צילום: דניאל יחזקאל, מ.ס קרית גת - העמוד הרשמי)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

כאשר כל המדינה חגגה את זכייתה הנהדרת של הפועל באר שבע באליפות, גם בכדורגל הנשים הוכתרה אלופה חדשה 4 מחזורים לסיום העונה – ולראשונה בתולדותיה העיר, היה זה מועדון ספורט קרית גת. לחגיגות המועדון הצטרפו השנה כל תושבי העיר, וביום העצמאות עלו השחקניות לחגיגות שהעירייה אירגנה להן על הבמה המרכזית של ביום העצמאות.

קרית גת הבטיחה באופן מעשי את האליפות במשחק החוץ מול הפועל פ"ת כאשר ניצחה אותה 3:1 מצמד של מור אפרים, ושער נוסף של אליס אנה. קרית גת לא זכתה באליפות אחרי המשחק, אבל בעקבות ההפסדים של אסא ת"א ומכבי רמת השרון במחזור אחריו, הפכה קרית גת לאלופה גם בלי לשחק. כעת, כאשר נותרו עוד 4 משחקים לסוף העונה, המאמן אייל שדה, אשר מאמן את הקבוצה בשתיים האחרונות והוביל את המועדון הצנוע לאליפות וגביע ראשון העונה וסגנות בעונה הקודמת, נותר להמשיך לחגוג את האליפות על כר הדשא עם הקהל שלה.

שדה, אמר אחרי הזכייה, "אני חושב שעשינו הישג היסטורי וענק למועדון ולעיר. לאורך כול העונה הראינו עליונות ועדיפות והתואר של מ.ס קרית גת כאלופת המדינה מגיע בזכות."

אל משחק ההכתרה, שהתקיים ביום חמישי שערב, הגיעו כל הכוכבת של האלופה, אבל פתיחת המשחק הייתה שייכת לאלופה היוצאת רמת השרון שעלתה ליתרון כבר בדקה ה-3 משער של דליה דקוואר. המשחק הקיצבי עבר מצד לצד עד הדקה ה-22 בה דוברת בנדל ובעטה את הכדור מחוץ לרחבה פנימה. אחרי שער השוויון, המשחק הפך ליותר אגרסיבי ומלא במאבקים פיזים ובעברות, ופחות דיוק בהתקפות. בדקה ה-92 ערבה שחף קיבלה מסירה מצויינת לתוך הרחבה וכבשה את שער הניצחון לזכות מכבי רמת השרון. 2:1 בסיום. ההפסד הפך את מ.ס קרית גת לאלופת ישראל לשנת 2017.

השחקניות

בקבוצה משחקות שתי שחקניות זרות: ספולוודה סנדרה השוערת של נבחרת קולומביה בת ה-29, השתתפה בשני המודיאלים ובשני האולימפיאדות האחרונות, עם 39 הופעות בינלאומיות בנבחרת הדרום אמריקאית. זאת העונה השנייה של סנדרה בליגה ובקבוצה, וללא ספק מדובר בשוערת מספר אחת בליגה שספגה רק 13 שערים ב-20 משחקי ליגה. הזרה השנייה היא החלוצה אנדראה לאיו מרומניה, שכבשה העונה 11 שערי ליגה ושנה שעברה 15 שערים.


מי שמובילה את הקבוצה מהדרום להישגיה האדירים בשתיים האחרונות, זו החלוצה ומלכת השערים של הליגה דברת בנדל, בת ה-31, שכבשה העונה 24 שערים. זו העונה הטובה ביותר בקרירה הארוכה של בנדל בליגת העל, בה היא זוכה באליפות נוספת, הפעם כחלוצה המובילה של הקבוצה

את משחק הבכורה שלה במדי מכבי חולון, שיחקה בנדל ב- 12/12/2006, בו הבקיעה שלושער מול עירוני ראשון לציון, לצד הכוכבת הגדולה בכל הזמנים של כדורגל הנשים ס'ילבי ז'אן. באותה השנה זכתה באליפות הראשונה שלה, אך הייתה שותפה רק למשחק אחד. כעת מובילה בנדל את קבוצתה בשלוש העונות האחרונות, והיא מובילה את הליגה בדרך למלכות השערים. החלוצה המצויינת כבשה בשש שנים האחרונות 121 שערים במדי הפועל פ"ת, מכבי באר שבע וקרית גת, ומחזיקה בממוצע אדיר של 20 שערים לעונה.

עוד מככבות במדי הקבוצה: קשרית/מגנה של נבחרת ישראל לינוי רוג'רס בת ה-24, ששיחקה גם במדי נבחרת הנשים בטורניר מוקדמות גביע העולם שהתקיימו בליטא, בו כבשה ובישלה בניצחון הגדול 7:0, נגד נבחרת אנדורה. אנה אליסה סילבה הבלמת המתאזרחת מברזיל, סיון פחימה קשרית הקבוצה וכמובן מור אפרים הקשרית- שחקנית נבחרת ישראל, קפטנית המועדון, שחקנית השנה בעונת 2014/15 ושחקנית השנה פעמיים בליגת המכללות האמריקאית. כולן ביחד יוצרות תלכיד חזק ובלתי מנוצח, ומובילות את המועדון לשיאים חדשים.

כדורגל נשים – יש דבר כזה?

על אף החגיגות הנהדרות שאירגנו בקרית גת, מצב הכדורגל נשים נמצא בשפל סיקור בתודעה הישראלית. אם תשאלו היום אוהד ספורט ממוצע, הוא לא ידע או יכיר אף שחקנית ישראלית, חלקם אולי יזכרו בסמל וכוכבת העבר סילבי ז'אן. אוהדים יותר מעמיקים אולי יכירו את שחקנית ההתקפה לי פלקון, שמשחקת באופן קבוע, זו העונה השניה ברציפות, בקבוצת הפאר הגרמנית דיוסבורג, ובאשרת עיני שחקנית ההגנה המצויינת מאס"א ת"א ונבחרת ישראל, שמוכרת יותר מההופעה שלה בתקשורת ופעילות ענפה בפייסבוק, ולא בגלל שעכברי הספורט בישראל קראו את מעט הכתבות שנעשו עליה או על שחקניות וקבוצות ישראליות אחרות. עשו טוב בהתאחדות כשהחלו לשדר את משחקי הליגה בשידור חי ביוטיוב (בנתיים שודרו רק 2 משחקים), אבל עדיין זה לא מספיק.


בסוף העונה שעברה, הציג אייל שדה מאמן קרית גת את משנתו לקידום ספורט הנשים במקומון החדשות של קריית גת, "כדורגל נשים בארץ לא מתוקשר מספיק, לא מיוחצן מספיק. לדעתי, אין מספיק מודעות לליגה, אין חשיפה של השחקניות. המועדון משחק בליגה הראשונה. כמה אנשים יודעים בכלל שיש פה כדורגל נשים? לדעתי צריך לחייב מועדונים גדולים להקים קבוצות נשים, מחלקות נערות וליצור מודעות לליגה שצריכה יותר חשיפה כמו שידורים בטלוויזיה, עיתונות. לדעתי יש משהו מפוספס בליגת הנשים ויש מספיק אנשים שיושבים בהתאחדות לכדורגל כדי להניע את כדורגל הנשים."

מי שצפה במשחקי הליגה או הגביע, ראה שבניגוד למשחקי הגברים, שקבוצות הנשים מצליחות למלא את האצטדיון באוהדות ואוהדים המחוברים למועדון או לקהילת הספורט מסביב למועדון. את מועדני הנשים מעודדים ביציעים הכמעט הריקים בעיקר שחקניות קבוצות הנערות ומשפחות של השחקניות על כר הדשא. צריך וחייב להיות סיקור רחב יותר, אבל לצד הסיקור, על המועדונים לפתוח קבוצות נשים נערות וילדות ולתת את הכלים המקצועיים לכל ילדה או נערה בישראל שפשוט אוהבת לשחק את המשחק האהוב בעולם.

באתר של אתנה לקידום ספורט הנשים בישראל, מופיעה מור אפרים לצד הציטוט הנהדר "תאהבו משהו, תרדפו אחריו, תשקיעו תשקיעו תשקיעו, תאמינו בעצמכן, תשאפו הכי גבוה שאפשר.. ותגשימו חלום ואת עצמכן", ממש כך.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!