
"החוסן הלאומי שלנו נמדד לא רק בעוצמתנו הצבאית, אלא בערבות ההדדית, בסובלנות ובביצור הבית הלאומי שלנו מול כל גילוי של שנאה" – כך אמר היום (שלישי) יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בטקס לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך בבית ההסתדרות.
"ביום זה, יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אני, משפחתי והאומה כולה מרכינים ראש ומתייחדים עם זכרם של ששת המיליונים – אחינו ואחיותינו שנספו בזוועות השואה רק בשל יהדותם", אמר בר-דוד, "משפחות, קהילות ועולמות שלמים שנגדעו באכזריות שאין לה אח ורע בהיסטוריה האנושית.
"בשנת 1988 בראיון טלויזיה אמר ניצול אושוויץ יחיאל דינור (ק.צטניק) את המשפט המטלטל: 'אושוויץ איננה פלנטה אחרת. בני אדם בנו אותה, ובני אדם חיו בה. לא השטן ברא את אושוויץ, אלא האדם. ואם האדם ברא את אושוויץ – הרי שכל אדם יכול לחזור ולברוא אותה'. השנה, אולי יותר מתמיד, זיכרון השואה אינו רק דף בהיסטוריה, אלא נורת אזהרה בוהקת. ויקטור פרנקל אמר: 'כי שום אדם אין לו זכות לעשות עוול, גם אם נעשה לו עוול.' בימים המורכבים שאנו עוברים, כשהחברה הישראלית עומדת בפני מבחנים גורליים, עלינו לזכור שהניצחון האמיתי שלנו הוא היכולת להישאר מלוכדים."
לדברי יו"ר ההסתדרות, "החוסן הלאומי שלנו נמדד לא רק בעוצמתנו הצבאית, אלא בערבות ההדדית, בסובלנות ובביצור הבית הלאומי שלנו מול כל גילוי של שנאה. מתוך האפר והחורבן קמה לנו מדינה, ומתוך הכאב העצום של העבר עלינו לשאוב את הכוח להבטיח את עתידנו כאן.
"אנו מצדיעים לגבורתם של השורדים, אלו שבחרו בחיים ובנו כאן במו ידיהם את התשתית לעמנו ומבטיחים להמשיך את דרכם בבניין הארץ ובשמירה על כבוד האדם. יהי זכרם של קורבנות השואה ברוך ונצור בליבנו לעד".
בטקס השתתפו עובדי בית ההסתדרות, וכן יו"רי מרחבים, בכירים בהסתדרות ויו"רי איגודים. נציג ועד העובדים קרא תפילת יזכור ורב ההסתדרות, הרב בן ציון בר שלום, נשא את תפילת אל מלא רחמים.

