
משרד הביטחון הודיע היום (ראשון) כי בהתאם לעדכון הנחיות פיקוד העורף, הטקסים הממלכתיים וטקסי הזיכרון בבתי העלמין הצבאיים בכל רחבי הארץ יתקיימו כסדרם – זאת לאחר שבשבוע שעבר הודיע משרד הביטחון שהטקסים הממלכתיים יוקלטו מראש ללא נוכחות קהל וישודרו בערוצי הטלוויזיה.
אגף משפחות, הנצחה ומורשת במשרד הביטחון ערוך לקבל את בני המשפחות השכולות והקהל הרחב בבתי העלמין הצבאיים ובחלקות הצבאיות ברחבי הארץ, ללא מגבלה.
טקס ההצדעה לנופלי מערכות ישראל והנחת דגל הלאום על קברי החללים התקיים היום (ראשון), בשעה 13:00 בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל שבהר הרצל.
אלומת זיכרון
החל מהערב אלומת זיכרון תואר על גג בניין משרד הביטחון להנצחתם של חללי מערכות ישראל. המנחת בגג הבניין יואר בדגלי ישראל ובמילה "יזכור". על הבניין עצמו יוקרן נר זיכרון ענק ומספר חללי מערכות ישראל, כחלק מפרויקט ההנצחה המרכזי של משרד הביטחון להדלקת נר זיכרון באתר ההנצחה הממלכתי "יזכור".
אזרחים המעוניינים להדליק נר לזכר חללי מערכות ישראל, מוזמנים לכתוב הקדשה באתר "יזכור" של משרד הביטחון ולשתפה ברשתות החברתיות.
משרד הביטחון עדכן גם את מניין חללי מערכות ישראל משנת 1860 ועד היום: 25,648. הנתון כולל את שני חללי צה"ל שנפלו בסוף השבוע בדרום לבנון ושני חללים שנפלו בנסיבות שאינן מבצעיות.
מיום הזיכרון התשפ"ה ועד היום נוספו 174 חללים למניין הנופלים ועוד 54 נכים שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל.
כיום חיים במדינת ישראל 59,583 בני משפחות שכולות, בהם 8,420 הורים שכולים, 4,872 אלמנות, 14,430 יתומים, 31,814 אחים, 12 ארוסות ו – 35 אפוטרופוסים. 7,165 בני משפחות שכולות נוספו מאז 7.10.23.
מצטיינות ומצטייני משרד הביטחון לשנת 2026
20 חיילות וחיילי היחידה, 4 אנשי ונשות המילואים ו-18 מתנדבות ומתנדבי השירות הלאומי-אזרחי, קיבלו אמש תעודות הצטיינות באירוע המצטיינים השנתי של משרד הביטחון.
הטקס התקיים במעמד המזכיר הצבאי לשר הביטחון, תא״ל גיא מרקיזנו, סמנכ"לית וראש אמ"ש במשרד הביטחון, אורלי שטיינברג, סמנכ"ל השירות הלאומי-אזרחי, מוטי אלמליח, מפקד סגלים מיוחדים, אל״מ (מיל') ירון מזרחי ובכירים נוספים. 42 המצטיינות והמצטיינים שייכים לאגפי משרד הביטחון, משרד רה"מ ובית הנשיא.

