דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רשות השידור

השידור הציבורי / שדרניות ושדרני 'קול ישראל' נפרדים - "81 שנים היינו כאן בשבילכם"

אמש (ד') בשעה 19:00 נפסקו שידורי החדשות ברשתות הרדיו של 'קול ישראל', ובתדרים תושמע מוסיקה עד לעליית תאגיד השידור הציבורי | הנשיא רבלין הגיע להיפרד מהאולפנים והשדרנים | ראש הממשלה נתניהו מסר כי לא ידע על ההחלטה לסיים כבר אמש את חדשות מבט בערוץ הראשון

בניין רשות השידור בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).
בניין רשות השידור בירושלים (צילום: יונתן זינדל / פלאש90).

רשת ב' של קול ישראל שידרה אמש (רביעי) את תכניתה האחרונה, והחל מהשעה 19:00  תושמע מוזיקה בכלל התדרים של רשות השידור ברדיו, עד ליום שני הבא, 15.5.2017, התאריך בו אמור תאגיד השידור הציבורי להתחיל את פעולתו.

נשות ואנשי 'קול ישראל', כמו עמיתהם אמש ממהדורת 'מבט', נפרדים במהלך היום מוקדם מהמתוכנן ממאזיניהם ברדיו.

https://soundcloud.com/reshet-bet/xgw5unyhlndw

 

"81 שנים היינו כאן בשבילכם עורכים, כתבים, שדרים, מגישים, מפיקים, פרשנים, טכנאים, בימאים, קשבים, נהגים, אנשי דיגיטל, קלדנים, אנשי המוקד, אנשי ארכיון, עורכי מוסיקה, ועוד ועוד. עם השנים 'קול ירושלים' הפך ל'קול ישראל' – קמה רשות השידור, נוסד הערוץ הראשון, ופתחנו שמונה תחנות רדיו. תחנה לחדשות, תחנות למוסיקה, תרבות ומורשת, תחנה לאוכלוסיה הערבית וגם לעוליחם החדשים. היינו שם כשבן גוריון הכריז בקול גדול 'אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל', כשגדעון האוזנר הרעיד את כולנו כשאמר, 'במקום שבו אני עומד, אין אני עומד יחידי, עמדי ניצבים שישה מליון קטגורים', כשמוטה גור אמר בקשר 'הר הבית בידנו', כשטל ברודי הכריז בהתרגשות 'אנחנו במפה ואנחנו נשארים במפה', כשאריה גולן בישר ביום הכיפורים על פתיחת המלחמה הנוראה, וכשחיים יבין אמר מילה אחת 'מהפך'. קיבלנו יחד את חטופי אנטבה ואת העולים מאתיופיה, היינו בדרום היינו בצפון, כמה מאיתנו שילמו בחייהם ושמענו יחד את בגין אומר 'לא עוד דם, לא עוד שפיכות דמים'. היינו שם בשבילכם במלחמות ובהסכמי השלום, בפיגועים ובהלוויות, שידרנו מסבסטיה ומבית הכנסת בנווה דקלים, שידורים חיים מוויכוחים ומאירועים חגיגיים, וגם כשבכירים נכנסו לכלא, הכל. וגם עם שלוש היריות מהכיכר ו'ממשלת ישראל מודיעה בתדהמה', כל אחד בתורו השתדל להביא מכל מקום בארץ ובעולם את כל הקולות והתמונות, היינו פס הקול של המדינה, עד שזו החליטה בדורסנות "די" וחיסלה. אבל אנחנו מבטיחים גם היום, כמי ששרד את הצונאמי שגילגלו אלינו פוליטיקאים משיקולים צרים ונותר, ימשיך להבטיח שידור ציבורי גם אם בגירסא אחרת. 'הבוקר הזה', יומן הבוקר של רשת ב' ב'קול ישראל', זו המהדורה האחרונה." כך פתח השדר אמוץ שפירא, את השעה השנייה של יומן הבוקר של רשת ב' היום. כאן תוכלו לשמוע את המהדורה כולה.

גם העיתונאית קרן נויבך, נפרדה ממאזיניה – "סדר יום של יום רביעי, יום השידורים האחרון של קול ישראל מירושלים. היסטוריה של 81 שנים תפסק הערב בשבע. קולות שעיצבו את החיים שלנו כאן. זהו יום השידורים האחרון של רשת ב' ומהדורה אחרונה של סדר יום ברשת ב' של קול ישראל, אנחנו נצדיע הבוקר לקול ישראל ונפרד בעזרתם של כרמלה מנשה ושלי יחימוביץ' וצבי סלטון מקול ישראל. 81 שנים של עבודה עיתונאית ויצירה תרבותית. נאחד שידורים עם בועז כהן והחברים האהובים ב88 שמלמדים אותנו כל יום מחדש לעשות רדיו של מוזיקה מופתית. נדבר עם רקפת שרעבי, שמהבוקר אין לה עבודה ועם אורי לוי, מוותיקי הערוץ הראשון."

בצהריים הוציא ראש הממשלה נתניהו, אשר רבים מהעובדים רואים בוא אחראי ישיר למשבר רשות השידור ופארסת התאגיד, את ההודעה הבאה: "ההחלטה לסגור את רשות השידור באופן שבו נעשתה הייתה לא מכבדת ולא מכובדת. ראש הממשלה שמע על כך בתקשורת. הדבר נעשה לא על דעתו ולא בידיעתו מה גם שאינו מוסמך גם לקבל החלטה מסוג זה. ראש הממשלה היה זה שנלחם על כך שחברת החדשות של הערוץ תמשיך לשדר ושכמה שיותר עובדים ייקלטו בגוף התקשורת החדש."

הנשיא ריבלין התארח בתוכנית ברשת ב' ב10/5/17 (צילום:מארק ניימן / לע"מ).
הנשיא ריבלין התארח בתוכנית ברשת ב' ב10/5/17 (צילום:מארק ניימן / לע"מ).

באופוזיציה הגיבו בביטול להודעתו של ראש הממשלה, ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) אמר: "נתניהו שכינה את עובדי רשות השידור חאמסניקים, שקידם דחף ויזם מאחורי הקלעים את הצעת החוק שהביאה להרס רשות השידור מסביר כעת כי ההליך לא היה מכובד." ויו"ר מפלגתו יצחק בוז'י הרצוג מסר: "נתניהו הוא זה שחיסל במו ידיו את רשות השידור, הונה את עובדיה וגזל את פרנסתם."

מועצת העיתונות הוציאה הודעה המגנה את הליך הפיטורים: "מועצת העיתונות בישראל מביעה כאב ומחאה נוכח הדרך בה נמסר לעובדי השידור הציבורי על סיום דרכם. מועצת העיתונות בישראל מביעה כאב ומחאה נוכח הדרך בה נמסר לעובדי השידור הציבורי על סיום דרכם ושליחותם המקצועית. עוד ביטוי מובהק לשיבוש הגובר ביחסי ממשל ותקשורת בישראל.

גם בתהליך של הבראה ושינוי, ראוי לשמור על כבודם ועוצמתם של העיתונאים הטובים בשידור הציבורי, דבר שלא נעשה מזה זמן רב, בכל החזיתות."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!