דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
התאגדות

חברה ועבודה / עובדי לאומי קארד יקבלו 26 מיליון ש"ח ממענק מכירת ויזה אירופה

לאחר שנקטו העובדים בצעדים ארגוניים שנמשכו כ-10 ימים וכללו השבתה של מוקדים ושירות לקוחות הגיעו היום (ד) להסכם עם ההנהלה לפיו המענק שיקבלו העובדים הוא בגובה כ-7.5% מתוך ה-350 מיליון ש"ח שקיבלה החברה

אספת עובדים בלאומי קארד (צילום: ועד לאומי קארד).
אספת עובדים בלאומי קארד (צילום: ועד לאומי קארד).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי לאומי קארד יקבלו 26 מיליון ש"ח ממענק מכירת ויזה אירופה לויזה העולמית, כך נחתם בין ועד העובדים והנהלת קבוצת לאומי. ההסכם הושג לאחר מאבק, במהלכו אף נקטו העובדים בצעדים ארגוניים.

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי להודות באופן אישי למר רון פאינרו, מנכ"ל החברה, על תשומת הלב, על הזמן ועל ההשקעה, ועל ניהול הוגן של משא ומתן שבבסיסו עמדו תמיד טובת החברה וטובת עובדיה" כתבה יו"ר הועד רעות פבלוביץ' באיגרת לעובדי החברה, "התודה הגדולה ביותר נתונה לכם העובדים, קודם כל על שנים ארוכות של השקעה, עבודה מאומצת, גילוי אחריות ומקצועיות גבוהה, וכמובן על התמיכה בנו, ועד העובדים, ועל האמון הרב ביכולתנו לנהוג באחריות ולהגיע עם ההנהלה להישג חשוב זה".

רעות פבלוביץ', יו"ר ועד עובדי לאומי קארד. (צילום: ועד לאומי קארד).
רעות פבלוביץ', יו"ר ועד עובדי לאומי קארד. (צילום: ועד לאומי קארד).

במסגרת ההסכם יקבל כל עובד מענק בסך עד כשש משכורות חודשיות, לפי ותק ועד תיקרה של 60 אלף ש"ח, אשר ישולמו כבר במשכורות הקרובות. עובדים בשכר נמוך מ-8,000 ש"ח עם ותק של למעלה מ-7 שנים יקבלו עוד 0.75 משכורת. עובדים שנכנסו לחברה עד שנת 2011 יקבלו 850 ש"ח נוספים בגין כל שנת עבודה, ועובדים שנתקבלו בין 2012 ל-2014 יקבלו תוספת של 400 ש"ח בגין כל שנת עבודה.

המענק ינוטרל מחישוב עמידת החברה ביעדיה בסוף השנה לעניין חישוב זכאות וחלוקת הבונוס השנתי לשנת 2017. בנוסף הוסכם שהחברה תאפשר לעובדים שנותרו להם ימי חופשה לנקות את הימים בהם נעדרו מהעבודה בגין הצעדים הארגוניים מימי החופשה, במקום לנכות אותם משכרם.

חברת לאומי קארד אינה חברה ישירה בקבוצת ויזה, אלא באמצעות קבוצת לאומי בעלת השליטה בה (80%). דרישתו הראשונית של הועד היתה לקבל כ-10% מהמענק בסך 350 מיליון ש"ח שקיבלה קבוצת לאומי בגין המכירה. המענק שיקבלו העובדים אומנם שווה ערך לכ-7.5%, אך הוא עדיין גבוהה באופן יחסי מהמענק שקיבלו עובדי חברות אשראי אחרות בעקבות המכירה – בחברת כ.א.ל, שבבעלות בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי, קיבל כל עובד בונוס בגובה משכורת וחצי, כהשתתפות במענק המכירה.  עובדי חברת ישראכרט, שבבעלות בנק הפועלים, קיבלו מענק בסך כולל של של כעשרה מיליון שקלים, שהם כ-10% מהמענק שקיבל הבנק הפועלים.

"מתחילת הדרך לא היה לנו ספק שהתשלום בגין המכירה משקף עבודה רבת שנים שלנו, עובדות ועובדי החברה, והוא תוצאה ישירה של התפקוד שלנו ושל המאמץ כולנו להביא את החברה לעמידה ביעדיה, לשגשוג ולהצלחה" כתבה פאבלוביץ'.

חברות וחברים יקרים,אני גאה ושמחה לעדכן שהגענו להסכמה עם הנהלת החברה לתשלום מענק לעובדים בעקבות עסקת ויזה אירופה!הישג…

Posted by ‎ועד עובדי MAX‎ on Monday, May 8, 2017

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!