דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / ח"כ זוהיר בהלול: יש להשאיר את הפוליטיקה מחוץ למגרש הכדורגל

כבר ארבע שנים שפיפ"א מתמודדת עם תלונות הדדיות של התאחדות הכדורגל הישראלית והפלסטינית | בנסיון לעצור את מאבקי הכוחות, שלח ח"כ זוהיר בהלול מכתב רשמי ליו"רים והציע להם לשמש כמתווך בין השתיים | בהלול: "יחדיו נביא למציאת מתווה מקובל על שני הצדדים"

זוהיר בהלול, ג'בריל רג'וב, וגביע העולם בכדורגל (צילום: מרים אלסטר / איסם רימאוי / פלאש 90  / ויקימדיה).
זוהיר בהלול, ג'בריל רג'וב, וגביע העולם בכדורגל (צילום: מרים אלסטר / איסם רימאוי / פלאש 90 / ויקימדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בחודשים האחרונים מסדרונות התאחדות הכדורגל הבינלאומית פיפ"א הפכו לשדה קרב של ממש בין ההתאחדויות הישראלית והפלסטינית. הכל התחיל ב-2013 כאשר ג'בריל רג'וב, בכיר בפתח ויו"ר התאחדות הכדורגל הפלסטיני הוביל את הניסיון לסלק או להשעות את ישראל מפיפ"א, עונש שביכולתו לחסל את הכדורגל בישראל ולמנוע מהקבוצות והנבחרות של הגברים והנשים להשתתף בטורנירים אירופיים ועולמיים.

לאחר שישראל מנעה כניסת שחקנים ומאמנים מכמה מדינות ערביות לאליפות מערב אסיה לנערים, שהתקיימה ברשות הפלסטינית, גיבש רג'וב רשימה של חמש דרישות מישראל, שדחייתן מעכבת לטענתו את התפתחות הכדורגל הפלסטיני:

  1. חופש תנועה בין עזה לגדה המערבית עבור כדורגלנים ואנשי צוות פלסטינים על ציודם
  2. הרחקת מועדוני כדורגל של התנחלויות מן הליגות הישראליות
  3. מאבק של ההתאחדות הישראלית כנגד ביטויי גזענות במגרשים
  4. אי הפרעה של ישראל להקמת מתקני כדורגל ברשות הפלסטינית
  5. ביטול מסים וחסמים אחרים על ייבוא ציוד כדורגל לרשות.

במאי 2015, לאחר שישראל לא נענתה לדרישות, הגיש רג'וב בכינוס פיפ"א בציריך הצעה להשעות את ישראל מן הארגון, אך משך אותה ברגע האחרון לאחר שהבין כי הצעה זו ככל הנראה לא תעבור. למרות זאת, בכינוס הוחלט להקים ועדה לבדיקת הנושאים שבמחלוקת. החלטתה של פיפ"א לא לקבל את דרישתו של רג'וב נובעת מתוך הבנה שהשעיית מדינה עקב מניעים פוליטיים היא תקדים מסוכן שעלול ליצור מצב של בו פיפ"א תוצף בבקשות של מדינות שונות להשעות מדינות אחרות עקב עימותים וסכסוכים פוליטיים שאין להם כל קשר לכדורגל.

כעת מנסה רג'וב לגרום לכך שבוועידה השנתית שמתקיימת בימים אלו בבחריין תתקבל החלטה ששתי הקבוצות הישראליות שמשחקות מעבר לקו הירוק, לא יוכלו להיות חלק מהליגות הנמוכות בישראל (לפי פיפ"א השטחים שמחוץ לקו הירוק נחשבים לשטחים כבושים). אם יצליח רג'וב להעביר את ההחלטה הוא יוכל לטעון בוועידה הבאה להפרה של חוקי פיפ"א על ידי התאחדות הכדורגל בישראל ולחזור ולהמשיך לדרוש את השעיית ישראל מהכדורגל הבינלאומי.

בתגובה לפעולותיו של רג'וב, הגיש ארגון ישראלי "הפורום המשפטי הבינלאומי" – תביעה נגדית לוועדת האתיקה של פיפ"א בקריאה להדיח את רג'וב מתפקידו בגין עבירות של גזענות, הסתה לאלימות וגרימת סיכון לשחקנים ישראלים. הארגון הציג ציטוטים של רג'וב שהתבטא כנגד ישראל, וכן הסבו את תשומת ליבה של הוועדה לכך שבעבר התקיים ברשות הפלסטינאית טורניר על שמו של מחבל פלסטיני. "המאבק האובססיבי של רג'וב מוכיח את המניעים הפוליטיים שלו והגיע הזמן להפעיל סנקציות חמורות נגד ההפרות הבוטות של רג'וב עצמו," דבריה של עורכת הדין יפעה סגל מהפורום המשפטי הבינלאומי שהסבירה את ההחלטה להגיש תביעה כנגד רג'וב.

בניגוד מוחלט לקולות השנאה והסלידה שנשמעים במסדרונות פיפ"א, החליט חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני) לשלוח מכתב רשמי לרג'וב ולעופר עיני, יושב ראש התאחדות הכדורגל הישראלית והציע להם להיות מתווך בין הצדדים במטרה לפתור את המשבר סביב ששת הקבוצות מההתנחלויות שמשחקות בליגות הנמוכות.

בנוסף למכתב הרשמי ביקש בהלול להעביר מסר פייסני לצדדים ואמר כי "ספורט וכדורגל תמיד היוו כלי לגישור בין עמים וקירוב לבבות. יש להימנע ככל שניתן מהכנסת סוגיות פוליטיות לעולמות הללו. על הקולות שנאבקים לסיום הסכסוך להשתמש בכדורגל דווקא כזירה שיכולה להביא לקירוב בין פלסטינים וישראלים, צמצום השנאה והקיטוב על מנת להוכיח כי ניתן לקיים פה מציאות אחרת." הוא הוסיף כי הוא מעמיד עצמו לטובת הנושא והביע תקווה כי רג'וב יענה לקריאתו "ויחדיו נביא לצמצום העויינות ולא להגברתה ולמציאת מתווה מקובל על שני הצדדים".

יוזמתו של בהלול מצטרפת לשיתופי הפעולה שיצר מרכז פרס לשלום, כאשר בשנת 2013 אירגן את הגעת קבוצת הפאר ברצלונה לישראל ובנוסף, יזם אימון משותף בו השתתפו ילדים ישראלים ופלסטינים עם כוכבי הקבוצה. כמו כן, בשנת 2007 התקיים משחק ראווה בו ריאל מדריד שיחקה בישראל מול נבחרת מעורבת של כוכבים ישראלים ופלסטינים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!