דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רצח

משפט ופלילים / תושב ב"ש חשוד שרצח את חברו וניסה להצית את גרושתו

המשטרה חושדת כי דוד בוקובזה, שהורשע בעבר בחטיפת בנותיו לתאילנד, רצח בבאר שבע את חברו אבי אלתר, הבעיר את דירת גרושתו כשהיא בתוכה, וניסה להתאבד מיד אחר כך כשהצית עצמו ברכב ליד בית המשפט העליון

מכוניתו השרופה של דוד בוקובזה, בסמוך לבית המשפט העליון בירושלים (צילום: משטרת ישראל).
מכוניתו השרופה של דוד בוקובזה, בסמוך לבית המשפט העליון בירושלים (צילום: משטרת ישראל).

דוד בוקובזה, תושב באר שבע בן 47, הוא החשוד ברצח חברו, אבי אלתר ז"ל, לפני כחודש בעיר וניסיון רצח גרושתו, כך הותר הלילה (חמישי) לפרסום. זאת, ככל הנראה כנקמה על כך שגרושתו קיבלה את המשמורת על בנותיהם. לאחר רצח חברו וניסיון רצח גרושתו ניסה בוקובזה לשים קץ לחייו בסמוך לבית המשפט העליון בירושלים בהצתת מכוניתו. בתום חקירה סבוכה שניהלה היחידה המרכזית במשטרה, הועבר התיק לידי פרקליטות המדינה לשם בחינת הגשת כתב אישום נגדו.

בתום חודש ימים, במהלכם עמלו על איסוף ראיות, ממצאים פורנזיים ועדויות, הצליחו חוקרי המשטרה לקשור בין האירועים שהתרחשו בתחילת חודש אפריל השנה בעיר באר שבע ובירושלים.

תחילתה של הפרשה בשנת 2014, אז חטף בוקובזה את שתי בנותיו לתאילנד. המשטרה פתחה בחקירה שבסופה הוחזרו הבנות לאם. לאחר זמן קצר שב גם בוקובזה לארץ, הורשע בחטיפה והוטל עליו עונש מאסר של 17 חודשים. לפני כחצי שנה הוא שוחרר מהכלא ועבר להתגורר בבאר שבע.

ב-7 באפריל השנה, התקבל דיווח במוקד 100 של המשטרה על חשוד שתקף את גרושתו בביתה ברחוב גרוסמן בבאר שבע, פצע אותה, הצית את הדירה ונמלט מהמקום. במהלך החקירה עלה כי הצליח לשפוך חומר דליק על גרושתו, איים עליה באקדח ואף ניסה לירות בה ולהציתה במצית דמוי אקדח שנמצא לאחר מכן בזירה. האישה שנפצעה ובנותיה הצליחו להימלט לשכנים בזמן שהחשוד ברח מהמקום. במשטרה החלו בסריקות אחר החשוד במעשה תוך ביצוע סריקות אחר הרכב הנמלט ובמקביל לכך החלו בפעולות חקירתיות סמויות בניסיון להתחקות אחריו.

זירת האירוע בבאר שבע (צילום: משטרת ישראל).
זירת האירוע בבאר שבע (צילום: משטרת ישראל).

סמוך לשעה 16:30 באותו היום, התקבל דיווח על רכב שעולה באש בכניסה לחניון בית משפט העליון בירושלים, מהרכב פונה לבית החולים גבר במצב קשה, כשהוא סובל מכוויות קשות בכל חלקי גופו. מבדיקה ראשונית עלה כי מדובר בחשוד הנמלט כשעל גופו התגלו כתבי יד בהם גולל טענות כנגד גורמים שונים, וברכבו אותר אקדח שלא ניתן היה לזיהוי, ומאוחר יותר התברר כי שימש אותו, ככל הנראה, בניסיון הרצח של גרושתו.

ביום למחרת, בשעת בוקר, התקבל דיווח במשטרה על תושב באר שבע, כבן 65, שנעדר מביתו מזה כיממה. במהלך תחקורה של המתלוננת, אשתו של הנעדר, היא סיפרה כי בעלה יצא אתמול לבקר את חברו, החשוד, אך לא ידעה להצביע על כתובת מגורים.
לאחר כשעתיים איתרו בלשי המשטרה את הדירה השכורה בה התגורר החשוד, ולוחמי כיבוי אש שהוזעקו למקום סייעו בידי המשטרה לפרוץ את דלת הכניסה. בדירה נמצא הנעדר אבי אלתר כשהוא ללא רוח חיים וכשעל גופו סימני אלימות מחפץ חד. המשטרה חושדת כי בוקובזה רצח את אלתר מפני שזה הכיר בין בני הזוג.

ביום האירוע העלה בוקובזה לאתר יוטיוב שני סרטונים שבהם הוא מגולל את האירועים שקדמו למעשיו ומאשים את רשויות הרווחה והמשפט. בטרם חטף את בנותיו לתאילנד, טען בוקובזה כי גרושתו חשפה את בנותיו לגברים שהתעללו בהן מינית, אך חקירתן לא איששה את הטענה.

חוקרי היחידה המרכזית המשיכו באיסוף חומר ראיות ובניית תשתית ראיתית במקביל לחקירת החשוד מיד עם חזרתו להכרה. בחקירתו נמנע החשוד מלמסור את גרסתו, אך חומר החקירה שכלל עדויות ממצאים פורנזיים ועוד, הביא לגיבוש תשתית כאמור בתיק החקירה וזה הועבר לפרקליטות מחוז דרום לשם בחינת הגשת כתב האישום.

תגובת עו"ד בני זיתונה, המייצג את בוקובזה לא נתקבלה נכון לשעה ותתפרסם לכשתגיע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!