דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

טרור / פיגוע בעיר העתיקה: לאחר שנדקר הצליח השוטר להשתלט על המחבל

השוטר, רס"מ נעמאן פארס, נדקר ע"י אזרח ירדני בסמוך לשער האריות. בסיוע שני אזרחים חרדים הוא הצליח להדוף את המחבל ולירות בו למוות: "אין לך ברירה אחרת, אתה צריך להילחם בשביל להציל את החיים שלך", אמר

פיגוע בעיר העתיקה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
דוד טברסקי

שוטר נפצע בינוני בפיגוע דקירה היום (שבת) בעיר העתיקה בירושלים, בסמוך לשער האריות. מהמשטרה נמסר כי המחבל דקר את השוטר בפלג גופו העליון, אך השוטר נאבק בו והצליח לירות בו ולהרוג אותו. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום טיפלו בשוטר, שנפגע בינוני, ופינו אותו לבית החולים שערי צדק בעיר כשהוא במצב יציב ובהכרה מלאה.

מחקירת הפיגוע עולה כי המחבל, אזרח ירדן כבן 57, הגיע לישראל באשרת תייר יחד עם קבוצה לפני מספר ימים. היום בסביבות השעה 14:00, לאחר סיום תפילת הצהריים בהר הבית, הלך ברחוב השלשלת בעיר העתיקה, ומשהבחין בשוטר, הסתער לעברו כשסכין בידו תוך שהוא דוקר אותו מספר פעמים בצוואר, בפנים ובגוף.

השוטר, רס"מ נעמאן פארס, הגיב במקצועיות ונחישות ונאבק במחבל, תוך שהוא הודף אותו ובמקביל, על אף פציעתו, הוציא את נשקו. שני אזרחים חרדים שעשו דרכם מהכותל המערבי והבחינו במחבל דוקר את רס"מ פארס, סייעו לו וניסו להדוף את המחבל. בשלב הזה דרך רס"מ פארס את נשקו וירה למוות במחבל. אחד האזרחים שסייעו לפארס נפגע קל והוא טופל במקום.

פיגוע בעיר העתיקה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
פיגוע בעיר העתיקה בירושלים. צילום: דוברות המשטרה

 

רס"מ פארס הוא בן 37 מהכפר חורפיש. בפגישה עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה בבית החולים אמר כי "אין לך ברירה אחרת, אתה צריך להילחם בשביל להציל את החיים שלך. ניסיתי לעשות הכל בשביל המשפחה שלי".

במסגרת חקירת הפיגוע עצרה המשטרה בעל דוכן הנמצא סמוך למקום הפיגוע, תושב העיר העתיקה בשנות ה- 40 לחייו, אשר עלה כי למרות שהבחין בפיגוע מראשיתו, לא ניסה למנוע אותו ואף ניסה למנוע מאחד האזרחים מלסייע לשוטר הפצוע במאבק עם המחבל. החשוד נעצר והובא לחקירה ביחידה המרכזית של המשטרה. במקביל המשטרה הורתה על סגירת הדוכן שלו.

במשטרה מדגישים כי זהו הפיגוע החמישי שארע בעיר העתיקה במהלך החודש האחרון, ובכל הפיגועים המחבל נוטרל. מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי הבהיר שנסיונות פיגוע נוספים ייענו בתגובה קשה של המשטרה: "אנחנו בשבועיים לפני הרמדאן ושבוע לפני אירועים מאוד מרכזיים בירושלים" אמר הלוי, "די לציין את ריקוד הדגלים, ביקור טראמפ ואירועי 50 שנה לירושלים – אווירה שגם כך היא מתוחה".

ניצב הלוי הוסיף כי "אנחנו רוצים לומר לתושבי ירושלים לתושבי ישראל ובעיקר לכל מי שמנסה אותנו פעם אחר פעם, לפגוע, לפגע, לשבש את החיים, אנחנו לא ניתן לו, אין לנו כוונה לאפשר את זה. אנחנו רואים שכל תגובה של שוטר היא תגובה קטלנית, והיא תגובה שאומרת שמי שינסה לפגע – הוא ייהרג, הוא לא ייצא מהמשימה הזאת בשלום. אנחנו מקווים שכל מי שגם שומע וגם מבין שהחיים בירושלים יכולים להיות שלווים ורגועים מצד אחד, והם גם יכולים להיות מתוחים וזה מאוד תלוי באווירה מסביב."

עוד הוסיף מפקד המחוז כי המשטרה אינה מזהה כרגע חוט מקשר או גורם המכווין את אירועי הטרור השונים שאירעו לאחרונה בבירה. "כל אחד הוא מאפיין אחר, כל אחד בא מזווית אחרת, כל אחד יש לו סיבות אחרות. רובן הן סיבות פרטיות, כך גם אנחנו מבינים שהמחבל הזה (שביצע את הפיגוע היום) זה הרקע שלו. כמובן שנבדוק את זה."

לאחר האירוע ביקר ניצב הלוי בבית החולים ושיבח את גבורתו של רס"מ פארס: "אנחנו גאים בך מאוד, גאם במה שעשית ואיך שהגבת. בסוף אנו מצילים חיים, מצילים אזרחים. ואם זה לא בך זה במישהו אחר. אתה ידעת להגיב נכון, היית במקום הנכון.אני אישית גאה בך, מפקדיך וכולנו בירושלים גאים בך.אנחנו יודעים בדיוק מה היה שם, אנחנו רואים הכל והתגובה שלך היתה מצויינת, מקצועית, נכונה בטוחה." השר לבטחון פנים גלעד ארדן כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "ראיחולי החלמה לשוטר הגיבור נעמאן פארס מחורפיש שנאבק במחבל והצליח לנטרלו ולמנוע פיגוע גדול יותר ונפגעים. שוטרי ישראל מגינים עלינו בגופם. תודה. ‏נעמאן הינו שוטר מצטיין ביחידתו וגם היום גילה קור רוח, אומץ ומקצועיות יוצאים דופן. מצדיע לו."

חובש רפואת חרום במד"א יוסף קסוטו והפראמדיק צבי טבנס שהגיעו ראשונים למקום, סיפרו כי "בסיוע כוח משטרה שהיה במקום הענקנו לנפגע טיפול רפואי ראשוני מציל חיים, שכלל עצירת דימומים וחבישה והעברנו לניידת טיפול נמרץ שלנו שפינתה אותו תוך המשך טיפול בכאב לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב". עוד מסרו השניים כי גבר נוסף שנחבל במהלך ניטרול המחבל נפגע קל בידו. הוא טופל במקום ולא נזקק לפינוי.

לפני כחודש נהרגה סטודנטית מבריטניה בפיגוע דקירה ברכבת הקלה בירושלים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!