דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שירות לאומי

התנדבות / הוקרה למתנדבים הצעירים: הנשיא העניק תעודות ל-56 מצטיינים

בת אל, קשת וג׳ני המתנדבות בבית החולים סורוקה, בגן לילדים אוטיסטים ובגן לילדים עיוורים, סיפרו ל'דבר ראשון' על חוויותיהן מהשירות

טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי (צילום: מארק ניימן / לע"מ).
טקס מצטייני השירות הלאומי-אזרחי (צילום: מארק ניימן / לע"מ).
דוד טברסקי

שבוע ההוקרה למתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי-אזרחי נפתח אתמול לראשונה בטקס הוקרה למתנדבים בבית הנשיא, בו העניק נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין תעודת הוקרה מיוחדת ל-56 מתנדבות ומתנדבים מצטיינים מכלל המגזרים בחברה הישראלית.

מדי שנה לוקחים חלק בשירות הלאומי-אזרחי כ-17 אלף צעירות וצעירים ובהם דתיים וחילונים, ערבים, דרוזים, בעלי מוגבלויות ונוער בסיכון. השבוע יערכו מספר אירועים לציון פעילותם וביניהם: יום עיון למתנדבי מגזר המיעוטים (15.5), יריד תעסוקה ולימודים לצעירים בעלי צרכים מיוחדים המתנדבים בשירות הלאומי (16.5) ויום עיון שיוקדש למשרתי המגזר החרדי (17.5). שלוש מתנדבות, של האגודה להתנדבות, שעתידות לקבל היום (ראשון) תעודת הצטיינות מהנשיא שוחחו עם "דבר ראשון" וסיפרו על חוויותיהן והתרשמותן מהשירות.

בת אל סעדה, מתנדבת שירות לאומי (תמונה באדיבות המצולמת)
בת אל סעדה, מתנדבת שירות לאומי (תמונה באדיבות המצולמת)

"כשאני יוצאת מהשירות בסוף כל יום, אני יודעת שתרמתי את כל כולי, שאני באמת עוזרת לאנשים האלו" סיפרה בת אל סעדה, מהיישוב מעגלים בנגב המתנדבת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. "לצערי אני מכירה את בית החולים הרבה שנים, מגיל 8 אני עם סכרת נעורים. אני מתנדבת באשפוז יום נשים, ולשם מגיעות הרבה נשים עם סכרת הריון וכל מיני סיכונים כדי לעבור מעקבים" סיפרה סעדה.

"המפגש עם הנשים הוא מאוד משמעותי ואני משתדלת להיכנס באמת לעומק ולראות מה הן מרגישות" סעדה ציינה כי היא אמנם עוד לא התחילה לחשוב לעומק על מה שתעשה בעתיד, אך אין לה ספק שעיסוקה בשירות יכוון את דרכה. "אני אשמח להמשיך להתעסק עם חולים ועם מערכת בתי החולים בעתיד."

קשת פייגנבום, מתנדבת שירות לאומי (תמונה באדיבות המצולמת)
קשת פייגנבום, מתנדבת שירות לאומי (תמונה באדיבות המצולמת)

"בחרתי ללכת לשירות הלאומי כי היה לי חשוב לתרום למדינה" סיפרה קשת פייגנבאום מקיבוץ מירב בגלבוע, כיום מתגוררת ומתנדבת ביישוב בקדימה. "אם לבנות הדתיות לא מתאפשר ללכת לצבא אז בעיניי חשוב שהן ילכו לשירות לאומי." פיינגבאום מתנדבת בכמה מסגרות ביישוב וביניהן, חונכות, רווחה וביקור משפחות רווחה, ביקור קשישים, וחלוקת סלי מזון לנזקקים, אך התקן המרכזי שלה הוא עבודה בגן לילדים אוטיסטים. "אני נמצאת כבר שנתיים בגן. זה מקום שנותן לי הרבה מאוד כוח. נותן לי אופציה להיות מי שאני, לתת כמה שאני יכולה לילדים שאני כל כך מחוברת אליהם ושאני קוראת להם הילדים שלי." היא הוסיפה כי הגן הוא "מקום שמעורר המון השראה דרך הנתינה של הצוות, הפרגון וההכלה שרואים דרך אהבת הצוות. באמת כיף לבוא כל יום לגן לחוות את זה." פייגנבום עומדת לסיים את תפקידה בקרוב, דבר שמעציב אותה, אך זהו ממש לא הסוף של דרכה החינוכית, שכן היא מתכוונת לעסוק בהוראה ובחינוך גם בעתיד. "אני חושבת על חינוך ובעיקר על חינוך מיוחד. נחשפתי לזה עוד לפני השירות ובשירות הוא ממש נגע לי בלב ובעזרת השם – אני אעסוק בו."

ג'אני הלפרין, מתנדבת שירות לאומי (תמונה באדיבות המצולמת)
ג'אני הלפרין, מתנדבת שירות לאומי (תמונה באדיבות המצולמת)

ג'ני הלפרין עלתה לארץ מפרו לפני פחות משנתיים וביקשה להתנדב לשירות לאומי.    "מאוד רציתי לבוא ולתת מעצמי. זה היה חלק מהתכנית שלי. קודם עשיתי שנה של מכינה ופסיכומטרי ואז התחלתי שירות לאומי." הלפרין גרה בגבעת שמואל עם אחותה ומתנדבת בגן לילדים עיוורים בפתח תקווה. "אני עובדת בכיתה עם ילדים שיש להם קשיים מוטוריים חוץ מלקות הראייה. לומדים להכיר את הילדים במשך טיפולים ארוכים ואינטנסיביים. כל פעם יש שינוי בתוצאות ורואים את התקדמות הילדים וזה סיפוק ענק שאני בספק אם הייתי מקבלת במקום אחר. השירות ממש עזר לי לעשות קליטה טובה בארץ."

אתמול בטקס הענקת תעודות הצטיינות למתנדבי ומתנדבות השירות הלאומי פנה נשיא המדינה ראובן ריבלין למתנדבים ואמר "העשייה שלכם היא חלק מבניין החברה, הארץ ומהחובה האזרחית שכל אחד ואחת מאיתנו צריך ליטול על עצמו – רק כך, ביחד, נבטיח את המשך שגשוגה של ישראל".

"מדינת ישראל חייבת תודה גדולה למתנדבים אלו, שבחרו לשרת ולתרום לקהילה ולחברה במסירות אין קץ, אחר שקיבלו פטור מהצבא או שאינם נקראו לגיוס" הוסיף מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי.

"השירות הלאומי-אזרחי הוא הסיירת החברתית של מדינת ישראל" אמר השר הממונה על השירות הלאומי-אזרחי, אורי אריאל. "במהלך השבוע אנחנו מצדיעים למתנדבים ולמתנדבות שעושים לילות כימים כדי להפוך את החברה הישראלית למקום טוב יותר. בשנים האחרונות הגדלנו את כמות המתנדבים באלפים. מדינת ישראל לא הייתה נראית אותו הדבר ללא השירות הלאומי וזאת בזכות העבודה המסורה של המתנדבים."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!