דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מתקפת סייבר

אמצעי הזהירות / איך להגן על המחשב מהתקפת הסייבר?

עד כה לא זוהתה התקפה על מחשבים בישראל, אך ברשות הלאומית להגנת הסייבר מזכירים שהאיום עדיין קיים וממליצים: לגבות קבצים, להריץ עדכוני אבטחה ולא לפתוח תוכנות שאינן מוכרות

הווירוס בו נעשה שימוש במתקפת הסייבר
הווירוס בו נעשה שימוש במתקפת הסייבר

הרשות הלאומית להגנת הסייבר ממליצה על ביצוע מספר פעולות כדי להתגונן ממתקפת הסייבר שפקדה את העולם, במסגרתה משתלטת על המחשב תוכנת הכופר WannaCry:

(1) יש לבצע גיבוי למידע בעותק שהוא נפרד ומבודד ממערך הגיבויים הקיים. 

(2) יש להתקין את כל עדכוני מערכת הפעלה של חברת מייקרוסופט (כולל למערכת הפעלה XP, עבורה הוציאה החברה עידכון מיוחד בגין אירוע זה).

(3) יש לעדכן אנטי וירוס ומערכות אבטחה נוספות לגרסה עדכנית.

(4) אין לפתוח מייל שנשלח ממקור לא מזוהה.

(5) אין לפתוח קובץ ממקור לא מזוהה או ללחוץ על קישור (link) שאינו מוכר.

(6) עבור המשק וארגונים – מידע טכני מפורט והמלצות מקצועיות על בסיס מה שנאסף עד כה מפורסם באתר הרשות.

ראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר, בוקי כרמלי, אמר כי "בישראל כרגע לא זוהתה אינדקציה של נוזקה במערכות פועלות. מתחילת המתקפה הגלובלית, הרשות להגנת הסייבר בישראל עומדת בקשר רציף עם רשויות הסייבר ברחבי העולם ועם גורמי ההנחייה הרלוונטיים במשק על מנת למזער נזק אפשרי כתוצאה מהמתקפה הגלובלית. הערכות מצב מתקיימות כל העת.

הרשות העבירה בשבוע החולף התרעות לגופי המשק ומעבירה בשעות אלה הנחיות נוספות לגופים השונים. באתר הרשות ישנן הנחיות הגנה מעודכנות ועל כלל הארגונים במשק ליישמם לאלתר. בשל העובדה כי מרבית הארגונים לא פועלים בשבת, מערכות רבות אינן עובדות, אך אין זה אומר שלא תיתכן נוזקה מחר (ראשון) ועל כן ההיערכות". עוד נמסר מהרשות כי היא עומדת בקשר רציף עם מקביליה בעולם וחברות אבטחה בארץ ובעולם על מנת לקבל את המידע המלא על התקיפה.

כלי נוסף להתגוננות מהתקפות סייבר ובכללן מתוכנת הכופר WannaCry שהיתה במרכז ההתקפה העולמית, הוא תוכנה חינמית של ענקית הסייבר הישראלית "סייבריזן" המגנה מפני 99% מסוגי ההתקפות וניתנת להורדה בקישור הבא: https://ransomfree.cybereason.com

החברה הישראלית spot.IM, המתמחה בניהול תיבות טוקבקים באתרים שונים בעולם, מוסיפה אזהרה נוספת מפני הטוקבקים באתרים השונים. מתברר כי כחלק מהתקפת הסייבר בוצעו ניסיונות להפיץ תוכנות כופר גם דרך טוקבקים שנראים תמימים. ההאקרים מנסים לנצל את הבהלה שיוצרים הדיווחים על המתקפה ושותלים בטוקבקים קישורים הממליצים על הורדת תוכנות הגנה, שלמעשה מובילים להידבקות בכופר. ניסיונות כאלו של "פישינג" באתרי חדשות בינלאומיים יורטו ונבלמו על ידי הסטארטאפ הישראלי Spot.IM המנהל את תיבות הטוקבקים באתרים הגדולים בעולם.

בחברה מסבירים כי ההגנה הטובה ביותר מפני ניסיונות מתקפה דרך הטוקבקים היא לא להיכנס לקישורים חשודים ישירות מתיבות התגובות. במידה ויש עניין באחד מהם, לחפש באופן עצמאי את האתר דרך מנוע חיפוש בדפדפן.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!