דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / הישג ישראלי: מדליית זהב לחותרת הפראלימפית מורן סמואל

החותרת הישראלית ניצחה במקצה 2,000 מטרים בסירת יחיד שנערך לראשונה, ובכך קבעה את הרף עם שיא עולם ראשון של 11:22:03. על הפודיום עלתה סמואל עם בנה ארד בן השנה וחצי

הענקת מדלית הזהב לחותרת הפראלימפית מורן סמואל באיטליה (צילום: רון בולוטין).
הענקת מדלית הזהב לחותרת הפראלימפית מורן סמואל באיטליה (צילום: רון בולוטין).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מקום ראשון ושיא עולם חדש לחותרת הפראלימפית מורן סמואל. החותרת הישראלית ממשיכה להביא הישגים בעולם, והפעם עשתה זאת באליפות הבינלאומית שהתקיימה אמש (שבת) בגבירטה איטליה, המהווה הכנה לאליפות העולם בחתירה. המדליסטית הפראלימפית בת ה-34 ניצחה במקצה ל-2,000 מטרים בסירת יחיד בזמן של 11:22:03 דקות, ועשתה זאת בפעם הראשונה בה מתקיימת תחרות פראלימפית במקצה זה, שנכנס רק לפני כחודשיים למעגל התחרויות לקראת טוקיו 2020. לכן, מלבד המקום הראשון, סמואל גם מחזיקה בשיא העולם במרחק זה ונראה שהיא מכוונת יעד חדש לטוקיו.

את הפודיום, סמואל חלקה יחד עם בריז'יט סקרטין מנורבגיה שסיימה שנייה ועם סילבי פלה-סטפארט מגרמניה שסיימה שלישית. כמו בריו, שם זכתה במדליית ארד, סמואל עלתה לקבל את המדליה עם בנה ארד בן השנה וחצי.

סיפורה של ספורטאית

מורן סמואל הייתה שחקנית צעירה ומבטיחה בקבוצת כדורסל של מ.כ כרמיאל. היא שיחקה בליגת העל ואפילו הגיע למעמד של שחקנית נבחרת ישראל. יום אחד התעוררה וחשה כאבים עזים בגב, שלאחר מכן התגלו כהתפרצות של מום מולד בכלי הדם. בבית חולים הבינה הספורטאית המצטיינת שמהיום תהיה משותקת מהחזה ומטה. למרות המכה הקשה, החוזק הנפשי שלה הוביל אותה לפלס לעצמה דרך אחרת, חזרה לעולם הספורט.

היא הצטרפה לבית הלוחם ת"א בליגת הגברים לכדורסל בכיסאות גלגלים. במקביל היא פעלה להקמתה מחדש (לאחר 20 שנה) של נבחרת לכדורסל נשים.

ב-2011 מורן חיפשה מקצוע ספורטיבי בו תוכל להתחרות בו במשחקים הפראלימפיים. לבסוף בחרה בתחום החתירה ב-1,000 מטר. ההתחלה הייתה כמובן קשה אבל אחרי 5 שנים של עבודה קשה ויומיומית, היא עמדה באתגר שהציבה לעצמה וזכתה במדליית הארד בריו 2016.  לפני כן, סמואל זכתה בשנת 2014 במדליית הכסף באליפות העולם בחתירה שנערכה באמסטרדם, וב-2015 זכתה במדליית הזהב באליפות העולם בחתירה שנערכה בצרפת. בנוסף, סמואל היא בוגרת תואר ראשון בלימודי פיזיותרפיה ותואר שני בחינוך והתפתחות בגיל הרך, שניהם מאוניברסיטת חיפה והיא עובדת כפיזיותרפיסטית ילדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!