
ההסתדרות, ועד העובדים והנהלת מאפיית ברמן חתמו על הסכם קיבוצי חדש, שבמרכזו הסדרת המעבר למרכז הלוגיסטי (מרלו"ג) החדש של החברה באזור התעשייה הר טוב. ההסכם, שיחול על עובדי ההפצה והלוגיסטיקה במרלו"ג ועל עובדי האתר בירושלים, יהיה בתוקף עד מרץ 2028. הוא מעגן שורת שיפורים משמעותיים בתנאי השכר ובביטחון התעסוקתי של עובדים ותיקים וחדשים כאחד.
בהתאם להסכם, עובדי האתר בירושלים יזכו לתוספת שכר בשיעור של 1% החל ממשכורת מאי 2027. כמו כן, תונהג שיטת תגמול מבוססת מדדי ביצוע (KPI), שתאפשר לעובדים לקבל תוספות חודשיות משמעותיות: עד 3,000 שקלים לנהגים, עד 1,000 שקלים לעוזרי נהג, ובין 500 ל-2,000 שקלים לעובדי לוגיסטיקה (ליקוט, בקרים ומחסן), בהתאם לתפקיד ולוותק.
לצד זאת, התחייבה החברה להשלמת שעות למשרה מלאה עבור העובדים הקיימים, במקרים שבהם לא תסופק להם כמות עבודה מספקת. כמו כן, נקבעו תעריפי מינימום משופרים לתפקידים השונים (לפני תוספת ותק): 38 שקלים לעובדי ליקוט ובקרים; 43 שקלים למלגזנים; ו-37 שקלים למעמיסים. עובדים שיצטרפו לחברה בעתיד יהיו זכאים – מעבר להעסקה במתכונת חודשית הכוללת שכר בסיס – גם לתוספת ותק, לתגמול על משמרות לילה ולשעות נוספות גלובליות שישולמו מראש. בנוסף, ההסכם מבטיח כי ההסכמים והנהלים הקודמים ימשיכו לחול כל עוד לא שונו במפורש, ושומר על רצף הזכויות הפנסיוניות והתנאים הסוציאליים.
יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפיל: "אני מברך על החתימה על ההסכם הקיבוצי החדש במאפיית ברמן. מדובר בצעד משמעותי שמבטיח כי העובדים הם חלק בלתי נפרד מהצמיחה ומההתייעלות של החברה. בתהליך המעבר למרלו"ג החדש בהר טוב, עמדנו על כך שזכויות העובדים הוותיקים יישמרו בקפידה, תוך יצירת אופק תעסוקתי ותגמול ראוי ומודרני לעובדים החדשים. הצלחנו להכניס מנגנוני תגמול מבוססי ביצוע המאפשרים לכל עובד להגדיל את הכנסתו באלפי שקלים בחודש, לצד תוספות שכר רוחביות והבטחת משרה מלאה. ההסתדרות במרחב ירושלים תמשיך להיות הבית והגב של העובדים והעובדות כולם".
מרכז אגף תעשייה, מלונאות ושירותים בהסתדרות מרחב ירושלים, דוד מור יוסף: "ההסכם מהווה רשת ביטחון מקצועית, והוא מסייע בחיזוק מפעלי התעשייה בירושלים וסביבתה במיוחד לקראת יום ירושלים המתקרב".
עו"ד אלון בן דוד, מזכיר האיגוד המקצועי שליווה את עובדי ברמן: "בתום מו"מ אינטנסיבי, הבאנו בשורה של ממש לעובדים. הצלחנו לייצר הסכם מאוזן שמעגן את זכויות העובדים הוותיקים ומעניק אופק כלכלי משמעותי לעובדים החדשים".
אלעד טבנצ'יק, אגף הכלכלה בהסתדרות: "הצלחנו לייצר ודאות ויציבות לעובדים במקום העבודה. שיפרנו את שכר העובדים לצד שינויים נצרכים והתאמה לשוק העבודה. הראנו כי בעבודה משותפת ניתן להגיע לתוצאה שמיטיבה עם כל הצדדים".
עוד השתתפו במשא ומתן ובגיבוש ההסכם: יו"ר איגוד המזון והפרמצבטיקה אליעזר בלו, עו"ד ירון סיני מהלשכה המשפטית במרחב ירושלים, ומנהל החטיבה באיגוד המזון והפרמצבטיקה עו"ד אריאל ברנע. מטעם ועד עובדי י.א. ברמן ירושלים השתתפו יו"ר הוועד רפי אשרף, וכן דודו מוחה, בילאל סובחי, עמרם פחימה וניסים חפצדי. מטעם הנהלת החברה לקחו חלק המנכ"ל אסא ארבל, המשנה למנכ"ל ירון בורגין, סמנכ"ל הכספים דרור אהרון והיועצת המשפטית חיה ברק-דנצינגר.


