
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד חתם היום (רביעי) ויו"ר המרכז לשלטון מקומי חיים ביבס חתמו היום (רביעי) על הסכם חדש ומקיף לטובת עובדי הרשויות המקומיות בדירוג המח"ר (הדירוג האקדמי). במסגרת ההסכם ייהנו העובדים מתוספת שכר עבור דרגה מקצועית.
מדובר בהמשך להסכם שנחתם בין ההסתדרות למרכז השלטון המקומי במרץ האחרון ונגע לעובדי הדירוג המנהלי. אותו הסכם קבע לראשונה כי תוספת הגמול לא תושפע מעליית שכר המינימום. משמעות המהלך היא שהעובדים ייהנו הן מתוספות השכר והן מהשלמת שכר המינימום, כך שהתגמול בגין הכשרות מקצועיות יהפוך לאפקטיבי ומשמעותי יותר. כעת השינוי הזה יתרחב גם לעובדים בדירוג המח"ר.
כמו כן, ההסכם מציג מסלול הכשרה חדש, שנועד להיות רלוונטי לעולם העבודה העדכני. במסגרת המודל, כל 180 שעות לימוד יהוו דרגה מקצועית, שתזכה בגמול בגובה 300 שקלים. עובדי דירוג המח"ר יוכלו להתקדם בחמש דרגות מקצועיות לאורך תקופת עבודתם. הקורסים וההשתלמויות יתמקדו בהכשרה מקצועית ישירה לתפקיד ובמיומנויות המתקדמות של עולם העבודה, ובהן כלים דיגיטליים, חדשנות ובינה מלאכותית, כל זאת תוך צמצום דרמטי של מספר השעות הנדרשות לקבל הגמול.
ההסכם כולל גם עדכון והגדלה של תוספת המעוף, שנוצרה ב-2012 ומשולמת כיום לעובדים ברשויות המקומיות. התוספת תינתן לעובדים בדרגים 4 עד 16, ונעה בין 300 ל-2,050 שקלים. ההסכם קובע כי תוספת השכר תהיה מעבר לרכיב ההשלמה לשכר מינימום, באופן שיימנע את "בליעת" התוספת אצל עובדים הזכאים לרכיב זה כתוצאה מעליית שכר המינימום.
"מדובר בהסכם חשוב שממשיך את תנופת השיפור בתנאי עובדי הרשויות המקומיות", אמר יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, "אחרי ההסכם המשמעותי שנחתם בדירוג המנהלי, היום אנו מרחיבים את המהלך גם לדירוג המח"ר, עם מודל מקצועי מתקדם שמאפשר לעובדים להתקדם עד חמש דרגות מקצועיות. זהו שינוי עמוק במבנה השכר, שמחזק את מקצועיות העובדים, מעודד הכשרות איכותיות ומייצר תוספות שכר אמיתיות שמגיעות להם".
יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס: "אני מברך על הצטרפות האקדמאים בדירוג המח״ר למודל ההכשרות החדש. מדובר בצעד משמעותי שמעניק לעובדי הרשויות המקומיות אופק מקצועי רחב לצד תגמול ראוי. ההסכם מביא בשורה אמיתית של התפתחות מקצועית וקידום בשכר, ומחזק את ההון האנושי, שהוא עמוד השדרה של השלטון המקומי בישראל".


