דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
22.1°תל אביב
  • 19.5°ירושלים
  • 22.1°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 20.7°באר שבע
  • 26.3°אילת
  • 23.5°טבריה
  • 17.4°צפת
  • 21.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

השידור הציבורי / תאגיד השידור הציבורי ׳כאן׳ עולה לאוויר

לאחר דיונים ארוכים ובצל סגירתה הכואבת של רשות השידור עלה היום לאוויר תאגיד השידור הציבורי ׳כאן׳. השידורים החלו ברדיו בשעה 06:00. בטלוויזיה יחלו השידורים בשעה 17:00. עדיין לא ברור אם נסיים את היום עם תאגיד אחד או שניים

תאגיד השידור הציבורי כאן. (צילום: יוסי אלוני).
תאגיד השידור הציבורי כאן. (צילום: יוסי אלוני).

היום בשעה שש בבוקר עלו, לראשונה, לאוויר שידורי הרדיו של תאגיד השידור הציבורי כאן. בשעה 17:00 אחה"צ יצטרף אל הרדיו גם ערוץ הטלוויזיה שיחליף את הערוץ הראשון. לצד העלייה לאוויר, המאבק על דמותו של התאגיד נמשך גם עם לאחר עלייתו לאוויר, כשאתמול בערב הודיע בג"צ כי פיצול חטיבת החדשות מהתאגיד מוקפאת עד לדיון שיתקיים היום בצהריים. יש סיכוי לא מבוטל אם כן, שלמרות שהתחלנו את היום עם תאגיד אחד, נסיים אותו עם שניים.

למרות אקורד הסיום המכוער בו הסתיימו שידוריה של רשות השידור בחמישי האחרון, ב'כאן' נערכים בהתרגשות לרגע העלייה לאוויר. אתמול פרסמה מחלקת הדיגיטל של התאגיד סרטון בו נראו עובדי התאגיד כשהם מתחמקים מההאשמות שהוטחו בהם בחודשים האחרונים, רבות מהן על ידי ראש הממשלה, בדרכם ליום העלייה לאוויר.

תאגיד שידור הציבורי כאן – לוח משדרים
תאגיד שידור הציבורי כאן – לוח משדרים

שידורי התאגיד יחלו היום בשעה 17:00 בערוץ 11 עם הרצועות הקבועות לימים א'-ה': תכנית אקטואליה רכה בשם ׳חמש מקורי׳ עם ענת קורול ודרור פויר, תכנית כלכלית עם דב גיל הר, תכנית אקוטאליה בהגשת מגישת מבט לשעבר מיכל רבינוביץ' ויועז הנדל ואז המהדורה המרכזית עם גאולה אבן-סער. לאחר המהדורה המרכזית שובצו בכל יום תכנית מקור וסרטים שהפיק צוות הערוץ, לצד תכנים שנקנו.

בצהריים יתכנס בג"ץ לדון בעתירות שהוגשו נגד חוק התאגיד הנוכחי, לפיו תפוצל חטיבת חדשות מהתאגיד ותקום כתאגיד נפרד. בג"ץ הורה כי עד דיון זה לא יפוצל התאגיד מבחינה פורמאלית, כך שנכון לעכשיו ניתן לומר כי עדיין מדובר בתאגיד אחד. אתמול גם פרסם משרד המשפטים קול קורא למציאת מנהל כללי חדש לתאגיד החדשות שיקום. מדובר כרגע במנהל זמני, שיחליף את ברוך שי שהוגדר כמנהל "זמני זמני".

אתמול שודר מבזק החדשות האחרון של רשות השידור, ובו נאמר "בשעה זו מסתיימים שידורי 'קול ישראל' לאחר יותר משמונה עשורים". בהמשך מפורטות תחנות קול ישראל, ומתואר השידור הראשון בו קראה השחקנית חנה רובינא את מגילת האש לביאליק. השידור נסגר במילים: "בשמם של עורכי החדשות ושל הקריינים לדורותיהם, אנחנו נפרדים מכם לשלום ואומרים בפעם האחרונה – "זה סוף החדשות מקול ישראל".

 

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!