דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

בעולם / קוריאה הצפונית: ניסוי בטיל המסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני גדול

פיונגיאנג הכריזה הבוקר (ב') על ניסוי מוצלח והזהירה את ארה"ב כי שטחה היבשתי נמצא בטווח הטילים | על פי סוכנות הידיעות הרשמית במדינה, מדובר בניסוי מומלח של טיל מסוג חדש | טראמפ: "איום בוטה במשך יותר מדי זמן"

צעדה לציון יום הולדתו ה-105 של מייסד קוריאה הצפונית, סינג קום איל (AP Photo/Wong Maye-E)
צעדה לציון יום הולדתו ה-105 של מייסד קוריאה הצפונית, סינג קום איל (AP Photo/Wong Maye-E)

קוריאה הצפונית התגאתה הבוקר (שני) בשיגור מוצלח שביצעה בסוף השבוע האחרון. על פי ההודעה, מדובר בטיל בליסטי "לטווח בינוני-ארוך" שמסוגל לשאת "ראש נפץ גרעיני כבד". מומחים זרים ראו אף הם בשיגור קפיצת דרך טכנולוגית משמעותית, מאחר והטיל ככל הנראה עף גבוה יותר ולמשך זמן ארוך יותר משיגורים דומים בעבר.

אחרי מטר הגינויים להם זכה מסיאול, טוקיו ו-וושינגטון, מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, הבטיח לבצע עוד ניסויים גרעיניים והזהיר כי הנשק בו אוחזת המדינה מסוגל לפגוע בשטח ארה"ב ובבסיסיה באוקיינוס השקט.

למרות שיש להתייחס בזהירות לתעמולה של קוריאה הצפונית – פיונגיאנג איימה במשך שנים להפוך את סיאול ל"ים של אש" – הדיווח הבוקר, אם יתגלה כנכון, יסמן נקודת ציון משמעותית בחתירתה להשיג טילים גרעיניים שמסוגלים לפגוע בשטח ארה"ב. מספר מומחים, כולל גורמים רשמיים בטוקיו, מעריכים כי השיגור אתמול היה של טיל מסוג חדש, ככל הנראה ארוך הטווח ביותר בארסנל של פיונגיאנג.

הניסוי מהווה גם איום מיידי על נשיאה החדש של קוריאה הדרומית, מון ג'יאה אין, המנהיג הליברלי שנבחר בשבוע שעבר והביע את רצונו להושיט יד לקוריאה הצפונית. הדגש ששמה פיונגיאנג על חיזוק תכנית הטילים שלה הופך את הנושא לאחד הדחופים על סדר היום של ממשל טראמפ, למרות שוושינגטון עדיין לא הצליחה להחליט על מדיניות סדורה מול קוריאה הצפונית.

סוכנות הידיעות המרכזית של קוריאה הצפונית כינתה את הטיל "טיל קרקע-קרקע, בליסטי אסטרטגי לטווח בינוני-ארוך מסוג חדש, והוסיפה כי הטיל, "הוואסונג-12", מסוגל "לשאת ראש נפץ גרעיני גדול וכבד". על פי ההודעה, קים צפה בניסוי ו"חיבק בעלי תפקידים בתחום מחקר הטילים, באומרו כי הם עבדו קשה כדי להשיג משהו גדול".

כלי התקשורת הממלכתיים בקוריאה הצפונית ציטטו את קים כאומר "מערכות הנשק המושלמות ביותר בעולם לא יהיו עוד נחלתה הבלעדית של ארה"ב", ומזהיר כי "אסור לארה"ב להתעלם או לנתח שלא כראוי את המציאות בה שטחה ובסיסיה באזור נמצאים בטווח התקיפה (של קוריאה הצפונית)".

גורמים אמריקנים אמרו לרשת CNN כי הטיל שוגר סמוך לעיר קוואסונג במערב צפון קוריאה וצלל למי יפן כ-100 ק"מ מוולדיווסטוק במזרח רוסיה. עם זאת, בכלי תקשורת ברוסיה דווח כי הטיל התרסק כ-500 ק"מ מחופיה.

הבית הלבן הוציא הודעה אתמול ולפיה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ "לא יכול להעלות על הדעת שרוסיה מרוצה משיגור הטיל של צפון קוריאה", וזאת משום שהטיל ששוגר נחת קרוב יותר לרוסיה מאשר ליפן. בהודעה נכתב כי טראמפ הוסיף כי צפון קוריאה מהווה "איום בוטה במשך יותר מדי זמן".

את צפון קוריאה גינתה אתמול גם שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי שאמרה על קים ג'ונג און שהוא נמצא במצב של פרנויה. "צריך להיכנס לראש שלו. הוא מודאג מאוד מהכול וכל מה שמסביבו", אמרה היילי בראיון לרשת ABC. "שיגור הטיל היה מסר לדרום קוריאה לאחר הבחירות לנשיאות שם".

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!