דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עוזרות משפטיות

סולידריות / 24 ועדים גדולים מתייצבים לצדן של העוזרות המשפטיות

במכתב ששלחו לשרת המשפטים כתבו הוועדים כי "לא מתקיים משא ומתן, הוועד רק מקבל תכתיבים חד צדדיים מהנהלת בתי המשפט" | בוועד הארצי של העוזרים המשפטיים מודאגים מניסיון המדינה לפגוע בשכר העובדים תוך כדי העבודה, אך מעודדים מהסולידריות

הפגנת העוזרות המשפטיות, אפריל 2017 (צילום: דבר ראשון).
הפגנת העוזרות המשפטיות, אפריל 2017 (צילום: דבר ראשון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

24 ועדי עובדים גדולים, מענפים שונים במשק, חתמו על מכתב תמיכה וסולידריות במאבק העוזרות המשפטיות, אשר נשלח אמש (שני) לשרת המשפטים איילת שקד. היום צפוי להתקיים דיון נוסף בבג"ץ בעניינן.

"אנו, ראשי ועדי עובדים בחברות שונות וגופים שונים במגזר העסקי והציבורי, מביעים את תמיכתנו במאבקו של ועד העוזרים המשפטיים לשופטים, אשר נלחם נגד פיטורים שרירותיים ונגד אוליטימטום להורדת שכר" כתבו ראשי הוועדים במכתבם, "בכל סכסוכי העבודה במשק מנהל תמיד משא ומתן לשיפור תנאי ההעסקה של העובדים, כאן המקרה שונה לחלוטין, אנחנו מעולם לא נתקלו במקרה שכזה. בכלל לא מתקיים משא ומתן, הוועד רק מקבל תכתיבים חד צדדיים מהנהלת בתי המשפט. עורכי דין העובדים כעוזרים משפטיים לשופטים, כ-90% מהם נשים, פשוט מעמידים בפניהם עובדות מוגמרות, ללא כל מתן ביטוי לעמדתם… התנהלות שכזו מול ועד עובדים איננה לגיטימית, ואיננו יכולים להחריש נוכח תקדים שכזה. אנו קוראים להנהלת בית המשפט להתנהל בתום לב, ולעשות את הדבר הבסיסי ביותר המצופה ממנה – לקיים משא ומתן על הסכם קיבוצי עם העובדים".

על המכתב חתמו בין היתר מיקו צרפתי יו"ר ועד עובדי חברת חשמל, פינחס עידן יו"ר ועד רשות שדות התעופה, ברק לוי יו"ר ועד עובדי פלאפון, סעיד כבישי יו"ר ועד עובדי משרד הבינוי והשיכון, וראשי ועדים רבים מתחום המשפט כגון עו"ד יצחק גורדון, מזכיר בפועל של איגוד המשפטנים ויו"ר ועד הפעולה של המשפטנים בשירות המדינה, עו"ד אורית קורין, יו"ר ארגון הפרקליטים וראשי ועדים בבתי משפט שונים.

עו"ד שרית טוביס, יו"ר הוועד הארצי של העוזרים המשפטיים: "מאבקינו הוא מאבק צודק, ויש כאן ניסיון תקדימי של המדינה להוריד שכר לעובדים תוך כדי עבודתם, והדבר צריך להטריד את כלל העובדים והציבור, בפרט כמדובר בהתנהלות מערכת המשפט בישראל. המדינה מתחפרת בעמדתה, ויוצרת מצב שלא היה כמוהו בכל סכסוכי העבודה בארץ. בכלל לא נושאים ונותנים אתנו, רק מגיעים עם תכתיבים חד צדדים. הדרישה מאתנו היא להסכים להורדה חד צדדית בשכר, ולהסכים לפיטורים שרירותיים של 500 אנשים, כ-90 אחוזים מהם נשים, כבר בחודשים הקרובים. אנו מרגישים מחוזקים מן הסולידריות של העובדים בכל התחומים שהצטרפו למאבקנו, ועומדים על דרישתנו הבסיסית החד משמעית – משא ומתן ללא תנאים מוקדמים על תנאי העסקתנו".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!